at naar mt

Gestart door michelt5, 14-12-2008 13:17:43

Vorige topic - Volgende topic

michelt5

ik zou graag mijn t5r automaat ombouwen naar een handgechakelde 8)
nu was men vraag welke versnelingsbakken ik alemaal tegen mijn blok kan schroeven
kan ik een versnelingsbak van een gewonen 850 20v gebruiken of past dit niet
ik zou graag weten welke versnelingsbakken ik allemaal kan gebruiken

Emiel

M56
M66 <- iets meer werk

-D©©©L-

Ronbroek

854 T-5 AT 417. Rondom Koni geel en Intrax rood, Fasttech chip, K&N openluchtfilter

michelt5

dus ik kan zonder problemen de versnellingsbak van een 2.0l of een gewone 2500 onder mijn t5 hangen
alle volvo 850 hebben een m56 versnellingsbak of vergis ik mij
dus ik kan van elke 850 de versnellingsbak gebruiken ???

Eugene

Citaat van: michelt5 op 26-01-2009 10:41:37
dus ik kan zonder problemen de versnellingsbak van een 2.0l of een gewone 2500 onder mijn t5 hangen
alle volvo 850 hebben een m56 versnellingsbak of vergis ik mij
dus ik kan van elke 850 de versnellingsbak gebruiken ???

Ja, sommige (2.0) hebben een andere eindoverbrenging, maar ze passen allemaal. Op de Diesels na volgens mij?  :eusa_think:

If it's not blown, it sucks...

Guido S70

Da's grappig, ik zat gisteren net te mijmeren over het omgekeerde. Eeen automaat lijkt me echt heerlijk. Zou dat duur zijn?

Sbv

Misschien kunnen jullie van bak ruilen ? scheelt beide de aanschaf van een andere bak

)()()sT

Ja en bijna niet te doen.
Een automaat heeft 2 computers, als je er een handbak van maakt koppel je die 2e ECU dus gewoon af.

In een handbak zit die hele zooi niet, en om dat achteraf erin te knutselen..... ?  :eusa_angel:

Guido S70

Dus gevalletje jammer maar helaas... Dan bij vervanging van de auto maar goed gaan zoeken naar een automaat!

Eugene

Citaat van: Guido S70 op 26-01-2009 10:52:15
Da's grappig, ik zat gisteren net te mijmeren over het omgekeerde. Eeen automaat lijkt me echt heerlijk. Zou dat duur zijn?

Ja ;D

Automaat naar handbak is veel werk, maar goed te doen. Andersom zou ik nooit aan beginnen  :eusa_whistle:

Sbv

Zelfs jij niet Eugene, computer erbij zetten en kabelboom overhangen en klaar. oja veel pedaal afzagen

michelt5

Citaat van: Sbv op 26-01-2009 10:53:34
Misschien kunnen jullie van bak ruilen ? scheelt beide de aanschaf van een andere bak

ik heb een ganse volvo 850 nodig anders krijg ik dit niet klaargespeeld :eusa_think:

Eugene

Citaat van: Sbv op 26-01-2009 11:03:43
Zelfs jij niet Eugene, computer erbij zetten en kabelboom overhangen en klaar. oja veel pedaal afzagen

Kan ook zijn omdat ik niet zo'n automaat liefhebber ben  :eusa_whistle:

Kolluk

Ik heb mij eens laten vertellen dat de ECU van een automaat niet hetzelfde zou zijn als die van een handbak en dat de motor er dus anders door zou lopen als je hem ombouwt?
Geen idee of het zo is maar wel ff checken van te voren zou ik zeggen.

Mechanisch valt het wel mee denk ik. (Als je een donor hebt)
Schakelgedeelte, aandrijfassen, achterste motorsteun moet ook veranderd worden.
Koppelingspedaal + hydraulisch gedeelte erin maken.
ander vliegwiel. andere radiateur i.v.m oliekoeler van de bak.
dat is wat ik zo ff kan verzinnen in 5 min.

Wel mooie uitdaging!