Na starten op benzine na overschakelen op gas afslaan

Gestart door rgaykema, 14-12-2008 17:54:49

Vorige topic - Volgende topic

rgaykema

Hoi,

Ik heb al wat afgezien met mijn "nieuwe"850. Heb hem nu 1 maand. Heb altijd 240 en 740 gereden, nu voor het eerst een Volvo met volgens mij erg veel electronica met dito problemen...

Twee dagen na de aankoop starte hij niet meer. Ontsteking kreeg geen vonk. De computer (motormanagement) gaf heeeeel laag signaal. Na ong. twee weken zoeken door garage niets gevonden (wel alle sensoren, draden e.d. nagekeken, alles goed), wel tijdens zoeken computer bij de kachel gehad. Computer er in en: starten! Computer dus last van de kou of vocht. 's Avonds eruit, op de kachel, 's morgens erin en starten/lopen.

Gezocht naar een andere computer, gevonden en geen probleem meer. Tot vorige week dat hij na het starten overschakelt op gas en direct afslaat. Toen op benzine flink doorgereden (loopt niet lekker, lambda-lampje brand dan) en thuis (na 1 uur rijden) naar gas overgeschakeld en: liep mooi

Vandaag weer niets aan de hand, met trailer erachter stro gehaald, eind van de middag gestart (min 2 graden) en na overschakelen afslaan.

Heeft iemand een idee wat dit kan zijn? Word er erg flauw van, want heb hem voor mijn werk nodig.

Is een 850 2.5i 10-klepper uit 95, 400.000 km, lpg automaat

Groet,
Remko

Ludo

als ik het goed begrijp is het enkel bij het starten?.
als je op benzine rijd en later overschakelt naar lpg, loopt ie wél?.
het lijkt dan op een lekke benzinedrukregelaar.

rgaykema

Hoi,

Nee, na het overschakelen "pakt" hij ook niet. Pas als ik lang doorrijd pakt ie. Ik krijg haast het gevoel dat het misschien "gewoon" in de keuzeschakelaar voorgas/benzine zit. Kan dat? Gewoon slecht contactje ofzo?
Vanochtend weer gewoon starten en lopen (start op benzine, na een seconde of twee automatisch op gas en niets aan de hand. Verder de hele dag geen last gehad. Heb gisteren wel alle massa-aansluitingen schoongemaakt en met koperspray bewerkt. Ook alle contactjes van de stekkers op de gasklok (de twee kleppen)  met kruipolie bespoten.

Remko

picht

Citaat van: rgaykema op 15-12-2008 23:21:48
Hoi,

Nee, na het overschakelen "pakt" hij ook niet. Pas als ik lang doorrijd pakt ie. Ik krijg haast het gevoel dat het misschien "gewoon" in de keuzeschakelaar voorgas/benzine zit. Kan dat? Gewoon slecht contactje ofzo?
Vanochtend weer gewoon starten en lopen (start op benzine, na een seconde of twee automatisch op gas en niets aan de hand. Verder de hele dag geen last gehad. Heb gisteren wel alle massa-aansluitingen schoongemaakt en met koperspray bewerkt. Ook alle contactjes van de stekkers op de gasklok (de twee kleppen)  met kruipolie bespoten.

Remko

dit heb ik ook gehad, ik heb namelijk een 850 2,5 20v op g3, hierbij zit er een een stappenmotortje welke het mengsel armer of rijker maakt tijdens het rijden.
(een slang die vanaf je verdamper op de luchtfilter bus zit aangesloten, soms halverwege de luchtfilterbuis, soms tegen smoorklep aan.

Bij mij bleef dit stappen motortje steken, en daardoor kreeg hij bij het overgaan van benzine op gas dus geen gas, gevolg afslaan, na meerdere keren "sprong" het motortje los en liep de auto probleem loos.

Ik heb de stappenmotor toen vervangen en het was opgelost.
Misschien dat je er wat mee.

Als je een installatie hebt met gas injectoren dan is het waarschijnlijk iets anders, maar wat weet ik niet.

rgaykema

Dank je wel voor de reactie. Ik ga er straks gelijk mee aan de gang.

Ik laat  nog wel weten hoe (of) het afgelopen is.
Groet Remko

picht

Vertigo

Ik weet niet hoe het in dit specifieke geval is afgelopen, maar de omschreven klacht komt me bekend voor. Dat probleem ooit met een 850 2.0 met verdamper LPG installatie gehad; starten op benzine en bij stationair overschakelen op LPG resulteerde steevast in afslaan. Al rijdend overschakelen op LPG ging ook goed.
Bij het starten kon je ook wel overschakelen op LPG zonder dat ie afsloeg door vlak voor het moment van overschakeling op LPG even gas te geven.

Ik weet niet wat de oorzaak daarvan was, maar zoals hierboven aangegeven kan de stappenmotor dus de oorzaak zijn.