Probleem met het sturen!

Gestart door buffalo2306, 14-12-2008 21:39:24

Vorige topic - Volgende topic

buffalo2306

Als ik uit stilstand mijn stuur volledig overdraai (links of rechts maakt niet uit) en vertrek dan is het gelijk of hij ergens over rijdt. ik weet, het is een rare beschrijving maar ik kan het niet anders verwoorden.
Ik heb gehoord dat dit iets te maken kan hebben met mijn cardan die loszit ???
Graag had ik jullie mening gehoord. Alvast bedankt!

Ludo

zoek eens op "stuuruitslagbegrenzer".

AlbertJan

Bij het maximaal naar links of recht draaien van het stuur, hoor je dat? En als je het niet stuur niet helemaal uitdraait dan hoor je het waarschijnlijk niet. Bij maximale stuuruitslag dan raakt er onder de auto een blokje.  Ik weet niet hoe het allemaal heet, maar er is mij verteld dat het geen kwaad kan. Er is vast iemand op het forum die het beter kan uitleggen.

Marc O.

Bedoel je dat je krakende geluiden hoort (stuuruitslagbegrenzer of homokineten) of voelt het net alsof de banden "skippen"? Dat laatste is ook een soort van karaktertrekje van onze auto's. Komt volgens mij vooral voor bij lage temperaturen, vochtige ondergrond en achteruitrijden.
...The Nile isn't just a river in Africa...

-D©©©L-

Citaat van: buffalo2306 op 14-12-2008 21:39:24

Een 850 heeft geen cardan, maar mocht je een aandrijfas bedoelen; die natuurlijk wel even vastzetten.

-D©©©L-

Citaat van: buffalo2306 op 14-12-2008 22:37:05
Citaat van: -D©©©L- op 14-12-2008 22:35:50
Citaat van: buffalo2306 op 14-12-2008 21:39:24
Een 850 heeft geen cardan, maar mocht je een aandrijfas bedoelen; die natuurlijk wel even vastzetten.
Uh volgens mijn weten wel want ik heb de stofkappen van de cardan al vervangen...
Maar ik ben van België, misschien noemen jullie dit anders?

850 heeft homokinetische koppelingen in de aandrijfassen, geen cardanische. Dat is echt wat anders, ook in het belgse.  ;)

-D©©©L-