geen vonk

Gestart door KennieHarder, 15-12-2008 12:19:26

Vorige topic - Volgende topic

KennieHarder

(850 t5 20v 2.3l e2 '94 handschakel, sedan)
Gisteren gewoon gereden met me auto, en 's avonds wil ik weer gaan rijden en ik wil hem starten..slaat hij niet aan..
De startmotor hoor je gewoon, me krukas draait, electronica verder doet het, zekering is goed..alleen geeft hij geen vonk.. kan iemand mij helpen?

Philip850

nokkenassensor?
Volvo 855R "Black Moose" '96
BMW K1600GT '20
Mercedes-Benz L206D camper '73

Jos!

heeft inderdaad verdacht veel weg van je nokkenassensor. Twee weken geleden hetzelfde meegemaakt.
Succes!

reneetje

_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

KennieHarder

ok, kan ik dat op een of andere manier checken of dat het daadwerkelijk die sensor is of?..
en is het een makkelijk klusje om zoiets even zelf te vervangen?

FGG

Citaat van: KennieHarder op 15-12-2008 12:43:10
ok, kan ik dat op een of andere manier checken of dat het daadwerkelijk die sensor is of?..

Codes (laten) uitlezen. Als je OBD-I hebt kun je dat zelf, met OBD-II zul je even naar de dealer moeten. :-[

Als je sigarenaansteker aan de linkerzijde van de middenconsole zit heb je OBD-I en dan kun je hier lezen hoe je dat uit kunt lezen.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

thuur

Citaat van: FGG op 15-12-2008 12:49:45
Citaat van: KennieHarder op 15-12-2008 12:43:10

Codes (laten) uitlezen. Als je OBD-I hebt kun je dat zelf, met OBD-II zul je even naar de dealer moeten. :-[

Als je sigarenaansteker aan de linkerzijde van de middenconsole zit heb je OBD-I en dan kun je hier lezen hoe je dat uit kunt lezen.

Met de kanttekening:
Als je foutcodes hebt op de nokkenasssensor, dan zeker vervangen. Als je geen foutcodes op de sensor hebt, kan ie wel degelijk nog steeds verdacht zijn.

Gr ;)

gbb

Om hier even op in te haken:

Sinds gisteren heb ik exact hetzelfde probleem. De nokkenassensor is kortgeleden vervangen. Zijn er nog meer oorzaken te bedenken?

gr,

Giel

reneetje

Mocht je alarm op de wagen hebben , dan zou je zekering nummer 6 even eruit kunnen halen.

Je binnenverlichting en je cv zijn nu uit en probeer het dan eens  ::)
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

rgaykema

Hoi,

Ik had lijkt het precies het zelfde probleem. Bij mij bleek alles in orde, alleen het motormanagementsysteem bleek een zeer zwak signaal te geven. Als de auto (computer) koud werd gaf hij geen signaal meer af, dus geen vonk.

Tijdens het zoeken naar een nieuwe computer (valt niet mee omdat je exact het zelfde serienummer moet hebben) hielp bij mij om 's avonds de computer eruit te halen (gaat erg eenvoudig, zit rechts-voor in een apart kastje in de motorruimte net voor het vultankje van de koelvloeistof) en hem bij de verwarming te leggen. 's morgens er weer is en starten/lopen.

Zolang de auto dan niet langer dan een paar uur stilstond was er niets aan de hand en kon ik weer starten. Moest ik langer stilstaan dan haalde ik de computer eruit om hem bij de verwarming te leggen tot ik weer moest gaan rijden.

Ik heb nu uiteindelijk een nieuw (gebruikte) gevonden en ben nu van dit probleem af.

Ik ben benieuwd of dit helpt. Is het proberen waard, toch. Succes, Remko

KennieHarder

nu ik het volledig uitlezen van de codes heb ervaren, gaf inderdaad de nokkenassensensor een foutcode. Bedankt voor de tip, ik ga hem vervangen.
Groet, Stefan