Auto snelwegsprintjes

Gestart door *JL*, 15-12-2008 18:30:22

Vorige topic - Volgende topic

V70 classic

Ik ben dan wel benieuwd naar de cilinder opstelling bij een W8 :eusa_shifty:
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

Laserblue

Citaat van: V70 classic op 01-05-2009 15:30:28

gewoon 2 v4 motoren naast elkaar  ;)
is de W12 waar een stukje afgehaald is
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

V70 classic

Citaat van: Laserblue op 01-05-2009 15:44:10

indeed waarom zouden we het makkelijk doen als het moeilijk ook kan  :eusa_wall:
ik had er eigenlijk nooit van gehoord.
Ik wist wel dat ford een V4 had  :eusa_shhh:
Een W12 begrijp ik wel.
Maar waarom zou je een W8 willen als een V8 beter klinkt en ongetwijfeld goedkoper is.

Maar ja er zijn wel meer dingen waarvan je het bestaan niet begrijpt
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

993GT2

Alstublieft ;)
535d / 993 GT2 / 888 SP5 / 998R / 1198s / S4Rs

*JL*

We hebben ook nog de W16 in de Veyron :D

thuur

Citaat van: V70 classic op 01-05-2009 19:21:10

indeed waarom zouden we het makkelijk doen als het moeilijk ook kan  :eusa_wall:
Een W12 begrijp ik wel.
Maar waarom zou je een W8 willen als een V8 beter klinkt en ongetwijfeld goedkoper is.

Een W8 kun je nog dwars tussen de voorwielen in een Golfje brouwen. Dat gaat je met een V8 niet lukken.

Gr ;)

Laserblue

Citaat van: thuur op 05-05-2009 01:12:53

Een W12 begrijp ik wel.

Een W8 kun je nog dwars tussen de voorwielen in een Golfje brouwen. Dat gaat je met een V8 niet lukken.

Gr ;)

daarbij schijnt ie nog soepeler te lopen, vergelijkbaar met een 12cil. :eusa_think:

vasquez

Vanavond mijn eerste echte sprintje tegen leuke auto gehad :eusa_clap:

Toen ik van de A2 bij Maarssen afkwam koos ik de juiste auto om achter aan te sluiten, VW Golf 5 R32  ;D
We reden beide de Zuilensering op naar het volgende stoplicht, Golf gaf op dat stukje al lekker gas en dus ben er maar naast gaan staan, raam stond open, vier petjes met bij behorende muziek.... 1 van de 4 petjes keek me nog enigzins denigrerend aan   :angel:

Bij groen spoot de Golf weg, hij pakte eerst een meter maar toen ik eenmaal op gang volgas gaf pakte ik hem al heel snel terug.
Tot de 160 iets meer dan 1 wagenlengte gepakt, toen gaf hij het op denk ik

Prachtig om die verbaaste gezichten te zien toen ik langzij kwam maar moet eigenlijk toegeven dat ik zelf ook niet verwacht had dat het zo makkelijk zo gaan  :eusa_shifty:

Emiel

Zuilensering en planken...ongeveer de enige plek in Utreg waar ik dat niet doe.. :eusa_shifty:

nickk.

Moest het vandaag afleggen tegen een 300C 5.7 HEMI. Was meer omdat we op een 80 weg 170 bliezen en er een redelijk scherpe bocht aankwam; de idioot in die amerikaan heeft het denk ik van zn ESP moeten hebben dat ie nog nog leeft, hij trapte gewoon door :eusa_wall:

Laserblue

Citaat van: nickk. op 14-05-2009 22:39:50
Moest het vandaag afleggen tegen een 300C 5.7 HEMI. Was meer omdat we op een 80 weg 170 bliezen en er een redelijk scherpe bocht aankwam; de idioot in die amerikaan heeft het denk ik van zn ESP moeten hebben dat ie nog nog leeft, hij trapte gewoon door :eusa_wall:

Dat ding drift niet  ;D
de ESP van de 300C staat altijd aan en is niet uitschakelbaar  :-\

V70R

FF een overzichtje gemaakt van m'n sprintjes over de laatste jaren, waarbij m'n auto van chipje met ferrita --> naar MTE custom gemapt met IC, Aquamist etc. met ongeveer 330pk/470Nm (nooit op rollerbank getest) :)

De volgorde is willekeurig :)

1) M'n broer even een 760Li te leen van de dealer. We konden het niet laten om ze op een VERLATEN stukje rijksweg eens naast elkaar te zetten, omdat we erg benieuwd waren hoe een "getunde" V70R zich zou houden tegen een V12 met 445pk/600Nm.

We gingen met 100 km/u naast elkaar rijden en dus geen slipstreamvoordeel. Ik vanaf z'n derde versnelling en de BMW ook in z'n 3 met de manuele sportstand. Toen we allebei op het gas gingen liep ik twee tot drie wagenlengtes uit en dat bleef zo totdat we bij 220 km/u weer van het gas gingen. Het lekkere turboweer heeft waarschijnlijk wel meegeholpen, maar het viel me toch niet tegen van m'n V70R met bijna 300.000 km op de klok.

2). Er kwam op de A4 een hard blauwe S4 sedan achter me hangen en zo te zien had hij er wel zin in. Het was wel meer dan 25 graden, dus geen ideaal turboweer. Maar ja, nadat de weg van 3 naar 4 baans was gegaan toch maar even gas gegeven van 100-180 en zo te zien bleef hij aardig bij. Na een nog keertje stuivertje te hebben gewisseld was het resultaat hetzelfde. De man kon het zo te zien niet echt waarderen ....  . Bij zo'n S4 V8 hoeft elke pk maar 4.6 kg met zich mee te slepen, dus geen slecht resultaat voor m'n R'tje.

3). Een paar jaar terug in Duitsland komt er een zilvergrijze carrera GT vanaf een tankstation invoegen. De man maar even voorbij gelaten, maar daar dachten de mensen voor hem heel anders over, afijn nadat ze na ongeveer 5 kilometer naar rechts gingen had hij wel lekker de ruimte. Ik was er ook voor gaan zitten, we reden 120 km/u dus maar even de derde versnelling ingelegd.

Weg vrij en allebei op het gas ..... toen ik 250 op de teller had staan was de carrera gt een stipje aan de horizon geworden en ongeveer 700-800 meter uitgelopen. Wel waanzinnig gaaf om zo'n carrera gt vol te zien accelereren en volgens mij schakelde hij niet eens terug ...

4). Ik heb afgelopen zomer in Duitsland met een M3 CSL mogen sporten. Hierbij had ik het hele toerental van elke versnelling (vanaf III) nodig om hem een beetje bij te houden. Even te laat op het gas en de CSL liep gelijk 30-40 meter uit ..........

Wat een super geluid kwam er uit die bak 

5). Vanaf Antwerpen een tijdje opgereden met een franse 147 gta tussen 100-180. Hij had er flink de vaart in, maar ik had verwacht dat die auto (5.3kg/pk) sneller zou zijn. Ik hoefde vanaf 100 km/u niet eens naar z'n vier om flink op hem in te lopen ... 

6). Op de terugweg uit Duitsland een A8 4.0 TDI tegengekomen en zo'n ding loopt toch behoorlijk hard! Als je maar even je gas moet loslaten en je weer druk moet opbouwen, rij je niet zo gemakkelijk van hem weg. Als we voorop reden konden we van 150-240 een gaatje slaan van ongeveer 30 meter.

Heb het nog even nagekeken, de 4.0 TDI heeft standaard 275pk/650Nm (ABT getuned 330pk/780Nm voor 2.000 Euri )

7). Ik kwam pas een Ghibli tegen op de A44 en daar liep ik van 100-180 verschillende keren op uit.
Mooie onopvallende auto (284pk/413Nm), die maar 4,9 kg/pk hoeft mee te slepen.... en de 3200GT (370pk/491Nm) en maar 4,4 pk/kg, moet je wel je best doen om dat bij te houden.

8 ). Ben een clio V6 II tegengekomen vandeweek en dit was z'n verhaal op www.gummen.org 

"Zo,heb er net een hele dag met de nieuwe Clio V6 op zitten en hij staat nog vrolijk na te tikken op het parkeerterrein achter mijn huis.Dit is ECHT TE GEK!!! Uiteraard regelmatig uitgedaagd door andere weggebruikers waarbij een Volvo V70R echt de kroon spande.Dat ding ging wel zo verschrikkelijk hard,kon hem tijdens diverse sprints echt met pijn en moeite enigzins bijhouden,dit moet een verschrikkelijk getuned exemplaar geweest zijn,aan de buitenkant was er echter niks zichtbaar."

--------------------------------------------------------------------------------------------------

Ben benieuwd naar m'n sprintjes in de toekomst  ;D

V70R Saffron '98 FWD - MT
MTE custom mapping / Aluminium IC / Aquamist 1S / 465cc / MSD Blaster / Magnecore KV85 / HPI /  Ferrita 2.5" & 3" dp racecat / Veerpootbrug voor & achter / IPD stabilisator / KW V2 / AM DB9 330MM Brembo met S60R remschijven / Pagid Blauw remblokken

bassie81

Citaat van: thuur op 05-05-2009 01:12:53

Een W12 begrijp ik wel.

Gr ;)

golfje moet zijn passat en ipv dwars ligt de motor dacht ik in de lengte maar daar kan ik mis zitten  ::)

ed

Citaat van: nickk. op 14-05-2009 22:39:50

Vriend van me heeft zo'n ding, een station (dus 4wd). Naast elkaar (ik met de V70R, std aut) en vanaf 80 km/h vol op het gas. Ik trok gelijk een gat van 20 meter, daarna ging het nagenoeg gelijk op tot 230. Hij liep boven de 200 heel erg langzaam in, maar had het gat hooguit 10 meter gedicht. Bij het stoplicht was ik volledig kansloos.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

bupozaanstad

Vanmiddag een petgozer in een BMW cabrio, kanariegeel en dak open, zat een beetje achter me te kleven op de provinciale weg van Krommenie naar Zaandam en ik ga naar rechts en hij grijnzend naast me rijden, ik terug van 4 naar 3 en plankgas. Lekker roet-ten en de BMW was ver achter. Ding maakte meer lawaai dan snelheid en meneer petje vol tatoo's kon niet meer lachen. 170 PK TDI was toch iets te veel voor hem ....................................... of het werd zwart voor zijn ogen  :eusa_dance: :eusa_dance: ;D ;D