Auto snelwegsprintjes

Gestart door *JL*, 15-12-2008 18:30:22

Vorige topic - Volgende topic

Lampje

Vandaag op de A12. Wel eerst ff de flitsinfo mobiel gecontroleerd, uiteraard.

Een Zwarte BMW 525, nieuwe type, nieuw kenteken, maar anoniem. Cylinderinhoud en type onbekend.

Ik reed links, 2 baans. Daar waar ik kon vol gas op de linker baan, maar er was veel verkeer. keurig afstand gehouden, niemand aan het lastig vallen.

BMW reed keurig mee op, duwde me niet op, hield één auto afstand bij 130 km/u. Tot hij ineens met 160 rechts voorbij blies terwijl ik toch lekker gas aan het geven was.

Ok, dacht ik, die wil lekker spelen. Ik hield dubbel de afstand die de BMW ten opzichte van mij hield en ja hoor ineens was de hele snelweg dubbelbaans vrij en we trokken samen op naar 190 km/u. Hij links, ik rechts. Ik uiteraard keurig afstandhoudend en hem niet te dicht naderend.

Toen een beetje bij remmen want we naderden verkeer. Met 150/140 reden we daar op af en ik maakte aanstalten om achter hem naar links te gaan en gezamenlijk die ene auto in te halen.

Toen ik met mijn linkerwiel een flink stuk over de strepen was en we samen nog niet in de buurt van de auto waren die we planden in te gaan halen remde hij ineens op vol vermogen, in een poging mijn linker voorkant aan zijn rechterachterkant te spiezen. Het spetterde inmiddels wat, dus helemaal ongevaarlijk was dat niet.

Ok, dacht ik, onsportief spel, laat 'm maar waaien. Ik zakte terug naar 120 en bleef op de rechterbaan rustig aan hobbelend achter de rest van de rij waar we op inreden. Dat vond hij ook een goed idee en liet zijn auto afzakken zodat hij naar binnen kon kijken. Hij maakte het loco loco gebaar en ik lachtte vriendelijk naar hem terug.

Het gevolg was dat hij voor me kwam rijden en ineens begon te slingeren en af te remmen op een volle snelweg naar 70. Ik hield gepaste afstand (moest toch rechtsaf, afslag parallelbaan Houten) en hij bleef slingerend en pestend voor me rijden.

Dat vond ik allemaal prima, heb hem dat een kilometertje laten doen en toen trok hij ineens van de weefstrook af naar de banen voor Den Haag. Einde verhaal.

Mijn persoonlijke conclusie: ik ben ff klaar met snelwegsprintjes met niet-Volvo's, want je weet nooit hoe men deze interpreteert.

V70geRwin

Je vat het sportief op maar het is natuurlijk iets anders als je als BMW dat soort bewust gevaarlijke acties uit voert. niet iedereen is zo sportief als jij  ;)

elianmars

Citaat van: spekkie99 op 14-09-2009 19:24:50
Je vat het sportief op maar het is natuurlijk iets anders als je als BMW dat soort bewust gevaarlijke acties uit voert. niet iedereen is zo sportief als jij  ;)

Da's niet sportief, maar heel verstandig!  :eusa_clap:

onnaj

Verstandig, op een gegeven moment is het leuke eraf. Moet leuk blijven en niet gevaarlijk. BMW rijders moeten ALTIJD als ze verloren hebben toch nog ff inhalen als jij al gestopt bent.

Emhavee

Citaat van: onnaj op 15-09-2009 11:56:40
BMW rijders moeten ALTIJD als ze verloren hebben toch nog ff inhalen als jij al gestopt bent.

hoe herkenbaar!
onlangs een opgefokt petje in een gepimpte 5-serie, tot 3x toe zoek gereden bij het stoplicht, 4e keer was stoplicht naar de snelweg alwaar ik 'm natuurlijk weer het licht uit z'n ogen reed, bij 150 vond ik t mooi en hield in, meneer komt me voorbij, toetert, gaat voor me rijden en remmen, ik denk wtf! optiefen idioot, geef volgas blaas langs en laat pas los op het moment dat de opperloezer voldoende achter me is. Toen de proleet weer aanstalte wilde maken om me te 'zieken' kwam mijn afslag en met een welgemeende fy2, liet ik de toch wel verbaasd kijkende petmans achter.

jan piet

Verstandig, op een gegeven moment is het leuke eraf. Moet leuk blijven en niet gevaarlijk. BMW rijders moeten ALTIJD als ze verloren hebben toch nog ff inhalen als jij al gestopt bent.
Ik ken er één die er niet mee zit ( en die &^%$#@*(&^% BMW weer zo snel mogelijk kwijt wil. In ruil voor een 855.... ;D

Thijssie!

Vorige week voor het stoplicht gestaan naast een Mercedes Benz C-klasse (met van die afschuwelijke Lorinzer velgen) gestaan met een sjonnie erin... Was toch een beste tegenvaller voor hem toen mijn turbo erin kwam ;D

Meneer was zichtbaar geirriteerd en vond het vervolgens nodig bij 100 km/h op 1 meter op mn bumper te hangen.... Ik kan er niks aan doen dat mijne sneller en groter is ;D :eusa_shifty:

Laserblue

Op de één of andere manier doen mensen dit niet als ik in m'n geblindeerde GMC Savana rijdt   ??? ;D
zouden ze niet weten dat er maar een mannetje van 1.74m in zit ofzo?  ??? ;D

gisteren bij Utrecht ook iemand in een te foute oude verlaagde Mercedes die op een splitsing nog even in wilde voegen (lees er tussen duwen) om richting Rotterdam te kunnen.
Ik denk dat de omrit over Gorinchem 'm niet blij heeft gestemd  :evil:
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

Thijssie!

Citaat van: Laserblue op 15-09-2009 12:54:24

gisteren bij Utrecht ook iemand in een te foute oude verlaagde Mercedes die op een splitsing nog even in wilde voegen (lees er tussen duwen) om richting Rotterdam te kunnen.
Ik denk dat de omrit over Gorinchem 'm niet blij heeft gestemd  :evil:

HAHAHAHAHA KONING!!! ;D

R o b

Citaat van: jan piet op 15-09-2009 12:49:19
Ik ken er één die er niet mee zit ( en die &^%$#@*(&^% BMW weer zo snel mogelijk kwijt wil. In ruil voor een 855.... ;D

Ik ken er 1 die zijn 5 serie diesel (nieuwe versie) heeft verruild voor een CY!

jan piet

Citaat van: R o b op 15-09-2009 13:22:23
Citaat van: jan piet op 15-09-2009 12:49:19

Ik ken er 1 die zijn 5 serie diesel (nieuwe versie) heeft verruild voor een CY!

Zou het dan tóch in de toevoeging diesel zitten... :eusa_think:

R o b

Nee, in de cultuur denk ik!  ;D

vasquez

wat een dag....

vanochtend vroeg besloten om weer eens te gaan mountainbiken in Rheden.

Op plaats delict aangekomen zie ik net voor ik de parkeerplaats van het bezoekerscentrum oprijd een knalrode Ferrari 360 Spider staan bij een van de woonhuizen daar. Ik dacht nog, hey volgens mij stond voor dat huis de vorige keer een knalgele Lamborghini de Gallardo Spyder  :o

Na mijn trainingsrondje te hebben gereden weer op weg naar huis, draait onderstaande auto voor hetzelfde huis net voor mij de weg op  :eusa_clap:  tjonge jonge, die man heeft nix te klagen zeg  :eusa_sick:
De motor klinkt echt waaaaaaanzinnnnig mooi, wat een ongeloofelijke wijze auto, had ik nog niet eerder in het wild gezien....  :eusa_drool:

anyway,  to the point : op de A12 een Subaru WRX STI beetje lopen zieken, hij reed achter mij en ik was wel benieuwd of ik het zou redden. Ehhhhmm nee, helaas, aan de bestuurder zijn reactie te zien heb ik hem wel serieus verrast maar bovenin toeren kom ik toch te kort.

Gat bleef redelijk gelijk maar op het moment dat de automaat schakelde kwam hij dichterbij. Toch weer zo'n moment van "zie je nou, had ik toch maar een handbak gekocht" maar ja, gewoon baas  boven baas en uiteindelijk toch even leuk gespeeld tussen 100 en 200  ;D

Daarna gelukkig nog wel een Golf V GTI afgedroogd op de A27 die wilde zien wat er in de achterbak lag....

Daniel480

Vrijdag avond op de terugweg van de IAA. In het donker vanaf Ahrweiler/D op de A61.

Corvette C6.  Ja, die kan veel harder, maar die vent moest toch steeds doordrukken om weer weg te komen.

Was zo wel vlug thuis  :eusa_angel:

Danny

osie

gisteravond naar zuidbroek met kamaraad en men vriendin

men kamaraad wilde naar zuidbroek autoshow kijken.

maar hij was met de motor bike s-rat 750cc.
maar hij moest echt terug schakelen om mij bij te houden en hij lag in een deuk... ;D

het mooie is ik zat relaxt en hij op zoon motor te kramperen...

hij vond em aardig snel de auto alleen om op de snelweg te komen te veel wielspin.. >:(