Auto snelwegsprintjes

Gestart door *JL*, 15-12-2008 18:30:22

Vorige topic - Volgende topic

hertogjan6

Citaat van: thijsvanderplas op 03-03-2013 21:19:48
Vanmorgen kwam er een honda s2000 links naast ons staan bij stoplicht.

Hij had bij groen denk niet verwacht dat ik flink gas ging geven.

Hij wilde ons voorbij maar dat lukte hem niet bleven precies naast elkaar rijden

Had mijn drie kids bij me dus liet mijn gas los rond de 140

Toch vreemd want lees dat die dingen 240 pk hebben.

Wel lol gehad! Honda rijder kon er niet om lachen
wat ze allemaal wel niet denken over Volvo's   :o
Blijft altijd leuk die sprintjes ;D
~ Volvo 855 2.5 10V      144pk      AUT      95    423: Autumn Gold

~ Volvo 854 2.3 T-5       300pk       MT       94    601: Red

~ Volvo 854 R                +300pk     MT       96    019: zwart

The Demon

Sorry dat ik het zeg, maar met kids in de auto doe je dat gewoon NIET!
Dat je zelf het risico wil lopen op een klapper is okee, maar anderen, en vooral weerloze kinderen, erin mee nemen noem ik echt onverantwoordelijk!

Groet,
The Demon.

hertogjan6

Citaat van: The Demon op 03-03-2013 21:27:59
Sorry dat ik het zeg, maar met kids in de auto doe je dat gewoon NIET!
Dat je zelf het risico wil lopen op een klapper is okee, maar anderen, en vooral weerloze kinderen, erin mee nemen noem ik echt onverantwoordelijk!

Groet,
The Demon.
140km op de snelweg kan nog zat ;)

P.S hij heeft het over 140 geen 240 :D
~ Volvo 855 2.5 10V      144pk      AUT      95    423: Autumn Gold

~ Volvo 854 2.3 T-5       300pk       MT       94    601: Red

~ Volvo 854 R                +300pk     MT       96    019: zwart

thijsvanderplas

Geeft niet meneer demon maar daarom stopte ik ook bij 140

We reden op de a44 en 120 is daar maximum snelheid.

The Demon

Het gaat niet om de maximum (toegestane) snelheid of iets dergelijks, maar om het gedrag, zeker met kinderen in de auto.
Als ik alleen in de auto zit neem ik ook weleens een risico, maar zodra er maar iemand meerijd is dat een echte No-No.

Groet,
The Demon.

Turbobiker

Citaat van: The Demon op 03-03-2013 21:41:26
Het gaat niet om de maximum (toegestane) snelheid of iets dergelijks, maar om het gedrag, zeker met kinderen in de auto.
Als ik alleen in de auto zit neem ik ook weleens een risico, maar zodra er maar iemand meerijd is dat een echte No-No.

Groet,
The Demon.

Ai, leer ik nu net dat hard optrekken een risico is?

(En als je nu met je Bugatti in 5 seconde naar 100 gaat, ben je dan langzaam onderweg ??? )

Kortom: loop niet te ijlen!
De Tussenpaus

V70 classic

Citaat van: Turbobiker op 03-03-2013 21:44:49

Groet,
The Demon.

(En als je nu met je Bugatti in 5 seconde naar 100 gaat, ben je dan langzaam onderweg ??? )

Dan ben je indeed een sufk*t

Mn kids houden wel van een huilende Ferrita.
Ik ga me dadelijk in een hoekje staan schamen  :angel:
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

t5karel

Groet,
The Demon.
Mijn dochters genoten altijd in de "zwarte attractie",de eerste 2 versnellingen :eusa_dance:
Track dragster from North.Ik ben slechts verantwoordelijk voor wat ik schrijf. Niet voor wat U begrijpt.

The Demon

Groet,
The Demon.

JA!
Ook met een Bugatti kan je normaal rijden!

Het hoeft niet jouw fout te zijn waarmee je die kinderen de ellende in jaagt, maar niet iedereen (lees: de meeste automobilisten) heeft afdoende controle over zijn voertuig.

Ik zit te lang op de weg met meer kilometers per jaar dan de gemiddelde forumgebruiker hier en ik heb teveel gezien/meegemaakt, inclusief een man die onder mijn handen is gestorven omdat hij zat te bellen en op de verkeerde weghelft kwam (ik heb nog geprobeert te reanimeren).
Geloof me, dat vergeet je je leven niet meer.

Gewetensvraag: Kan jij leven met de gedachte dat je een kind de dood in gejaagd hebt met jouw stoerdoenerij?

Groet,
The Demon.

thijsvanderplas

Groet,
The Demon.
dan moet je ook geen risico nemen als je alleen in de auto zit.

Laguna-S60R

Citaat van: V70 classic op 03-03-2013 21:49:25

Groet,
The Demon.

Dan ben je indeed een sufk*t

Mn kids houden wel van een huilende Ferrita.
Ik ga me dadelijk in een hoekje staan schamen  :angel:

Mijn broertje zit ook altijd in de auto, Papa de R moet op oranje (sport van 4c onderstel) dan gaat ie hard!

;D
S60 2.4I 170PK LPI Sports Edition

S60Register

grijzev70tdi

Ook met 120 word je er niet beter van om in de vangrail te liggen.

En ja, ik rijd ook wel eens hard (180+) Zeker s'avonds laat (dus na 2.00 uur) en er niemand op de weg rijd. Ook dan zitten er mensen bij in de auto. Maar ben dan echt sirieus met autorijden bezig, dus niet met de radio lopen kloten of gesprek gaan lopen voeren.
Grolsch, het klinkt al lekkerder

ZC3rr0r

Citaat van: thijsvanderplas op 03-03-2013 22:07:17

Groet,
The Demon.
dan moet je ook geen risico nemen als je alleen in de auto zit.

Als we dan toch de moraalridders uit willen hangen dan is het enige juiste natwoord dat je alleen op een circuit of volledig afgesloten parkoers dergelijk rijgedrag dient te vertonen en dan enkel met instemming an alle inzittenden nadat zij volledig bekend zijn met alle mogelijke risico's.

Ergo: Als je wil racen moet je niet op de openbare weg zijn.

Dat gezegd hebbende, als je 140 gaat op een snelweg ben je imho niet heel erg asociaal bezig.
Vooral als je goed rekening houd met het verkeer om je heen en geen gekke maneuvres uithaalt.

En ja, ik rijd ook aardig wat meer dan het gemiddelde en ik heb ook echt lijpe ongelukken zien gebeuren (al moet ik wel zeggen dat ik nog nooit een dergelijk traumatische ervaring heb gehad als The Demon.)

Turbobiker

Citaat van: The Demon op 03-03-2013 21:57:21
Gewetensvraag: Kan jij leven met de gedachte dat je een kind de dood in gejaagd hebt met jouw stoerdoenerij?

Jouw redenatie doortrekkend: niet meer ruig met de kinderen spelen, want ze kunnen vallen (kinderen vinden draaimolentje fantastisch, ze lekker rondslingeren. Levensgevaarlijk natuurlijk!) Niet meer achterop de fiets, want te hard een heuveltje af is levensgevaarlijk. Zitten kinderen bij jou in de auto altijd perfect in de juiste, optimaal veilige zitjes? En als er kinderen in de auto zitten, kom jij dan niet meer aan de radio? En ga zo maar door... .

Nog nooit is er ook maar iets mis gegaan bij mij met hard optrekken. Ook niet bij anderen om mij heen. Moet je dan opeens als een ouwe lul door het verkeer heen?

Een rondje Ring doe ik met mensen in de auto iets rustiger aan ja. Maar op de openbare weg kom ik niet echt bij die limiet dat ik mezelf en anderen in gevaar breng. En hard optrekken met 250pk is niet snel... .
De Tussenpaus

Turbobiker

En effe voor de duidelijkheid: het gaat hier dus om de PERSOONLIJKE mening over wat gevaarlijk is. En dat blijkt dus gigantisch te verschillen. Kunnen we nog lekker uren over van mening wisselen, gelijk gaat dus niemand krijgen. (ik haal de chips er vast bij... ;D )
De Tussenpaus