Auto snelwegsprintjes

Gestart door *JL*, 15-12-2008 18:30:22

Vorige topic - Volgende topic

louwrens

Moet ik je nu echt gaan uitleggen wat wel en niet verantwoord is ?

ik denk dat iedere bestuurder daar zelf wel over beslist
wat hij of zij verantwoord vind....

wat voor reactie u tegen mij heeft, over mijn verhaal! dat zeg je tegen je zoon of dochter....
niet tegen je mede forum lid....

op dit topic kunnen we vertellen wat we beleven, op de snelweg en er omheen!!
vertel gewoon wat je beleeft hebt! 

groet louwrens

V70 classic

Citaat van: Dirk342 op 30-08-2013 13:59:43
Jongens, ik ben echt niet roomser / heiliger als de Paus en ja ook ik rijd dikwijls echt te hard.  Maar het moet wel verantwoord kunnen !  In vergelijk met Dld, daar zijn de wegen breder, men is er op bedacht op hoge snelheden en dat zijn de meeste mensen hier niet.  Sterker nog, wanneer gebeuren de meeste ongelukken in Dld ?  Juist in de vakantieperiode en wie zijn er het vaakst bij betrokken ?  Juist de Nederlanders die met 80 ineens naar links komen zetten met de caravan er nog achter hangen en zich totaal niet realiseren dat er iemand met +200 aan komt kachelen.  het is niet voor niets dat op een hoop Duitse autowegen ook daar momenteel een snelheidslimiet is van 130 km/h.

Tja.
Neem de A12 einde 130 en het is gewoon een 4baans snelweg net als 500m terug in NL.
Zit ook nog een lekkere lange bocht in.

En richting  Zwitserland zijn de wegen slechts minimaal breder.
Dus ik zie het extra gevaar qua wegen niet zo.

Het gevaar in NL is gewoon dat men hier niet verwacht sat je er met 200+ aankomt maar dat schrijf je hier zelf ook al. 
Want slechts die plus bepaald dat het hard rijden is  :eusa_whistle:

Die beperkingen zijn er slechts gekomen door die groene jongens.
Je weet wel die de aarde proberen te redden door het autorijden te verzieken.

Grts
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

UserID6342

Citaat van: louwrens op 30-08-2013 16:18:14

En dat is nu net het probleem, maar schijnt niet tot het gros hier te willen doordringen !  Het gaat er niet om wat de bestuurder als verantwoord houd, het gaat er om wat verantwoord is !!

louwrens

Citaat van: Dirk342 op 30-08-2013 16:28:31

En dat is nu net het probleem, maar schijnt niet tot het gros hier te willen doordringen !  Het gaat er niet om wat de bestuurder als verantwoord houd, het gaat er om wat verantwoord is !!

in de rechtzaal ja! niet op een forum toch?

Snellebaksteen

In de rechtzaal ook, net als in de werkelijkheid.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

glenfiddich1983

Citaat van: louwrens op 30-08-2013 16:36:06

En dat is nu net het probleem, maar schijnt niet tot het gros hier te willen doordringen !  Het gaat er niet om wat de bestuurder als verantwoord houd, het gaat er om wat verantwoord is !!

Je post wel hier op het forum je belevenis. Blijkbaar wil je er reacties op krijgen. Die kunnen dus ook terechtwijzend van aard zijn, toch?

En met een verhaal als het jouwe ligt het mijns inziens nogal voor de hand dat je ook reacties krijgt zoals die van Dirk.
Hoofdauto: Volvo V70 2.4D (2010, Diesel, 207.000 km)
2e auto: Volvo 940 Turbo (1991, Benzine, 300.000 km)

pwberg

Het gaat er niet om wat de bestuurder als verantwoord houd, het gaat er om wat verantwoord is !!

De spijker op zijn kop  :eusa_clap: :eusa_clap:

Verantwoord betekent in mijn ogen de mogelijkheid hebben om te reageren op feitelijk alles wat er kan gebeuren op de weg. Hieronder schaar ik onnozele acties van medeweggebruikers, defect zoals lekke / klapband aan de auto enz enz.

En met 200 km/h vlak voor een bocht inhalen valt daar bij mij niet onder.  :eusa_naughty:

Bier en chips, lekker. Eerst effe eten  :eusa_dance:
(\_/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

louwrens

Zeker! Iedereen mag een mening hebben! En zeker reageren...

peteRRR

Snel,vlot,hard rijden kan best wel eens een keertje maar blijf altijd voorzichtig en hou overzicht.

Reeds. ;D

Groet.

Edit;het staat me nog steeds bij dat in het verleden een Nigel Mansel meestal gesloopt uit de auto stapte na een race en een beetje snotneus uit het nu nog in staat
          is er een workout uit te slingeren,....zo lijkt het wel.

Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

svenerik

Verantwoord of niet.......

moeilijke discussie inderdaad, daar hebben wijze mensen reeds werk voor je gedaan en de verkeers regels voor bedacht....

uiteindelijk gebeuren er gewoon veel ongelukken bij te hard rijden en is het maar een klein groepje (lees agenten  :police: ) welke het trieste nieuws kunnen brengen aan je ouders en andere liefhebbende ..... zullen we kijken of zij het ook verantwoord vinden dat je dat gedaan hebt....

oja geldt natuurlijk ook voor de ouders en liefhebbendden van diegene die je hebt meegenomen in je crash...

Ik hoop in ieder geval dat ik je noooooit tegenkom op de weg !

mzzl

sven

V70 classic

Citaat van: svenerik op 30-08-2013 18:05:30
Verantwoord of niet.......

moeilijke discussie inderdaad, daar hebben wijze mensen reeds werk voor je gedaan en de verkeers regels voor bedacht....

uiteindelijk gebeuren er gewoon veel ongelukken bij te hard rijden en is het maar een klein groepje (lees agenten  :police: ) welke het trieste nieuws kunnen brengen aan je ouders en andere liefhebbende ..... zullen we kijken of zij het ook verantwoord vinden dat je dat gedaan hebt....

oja geldt natuurlijk ook voor de ouders en liefhebbendden van diegene die je hebt meegenomen in je crash...

Ik hoop in ieder geval dat ik je noooooit tegenkom op de weg !

mzzl

sven

Ach op dat andere forum ging een  :police: er trots op dat ze bij trainingen regelmatig zo hard reden dat men de oprit van een boer als uitremstrook moesten gebruiken, en men deed dat regelmatig.
Was er zeer blij mee dat de bewoners de dag erop hun grind mocht gelijk harken.
Die idioot ging er dus echt trots op.
Toen ik hem vroeg of ie dan maar een familie lid moest slachtofferen ipv die boer danwel zijn familie, leverde me dat een ban op.

Komt er dus ( volgens mij)op neer dat je op een lege snelweg best eens los mag gaan ( doe ik dan ook).
Maar zorg ervoor dat je altijd je snelheid op een normaal nivo kunt brengen als je een medeweggebruiker of andere obstakels ziet.
En dat je voertuig in top conditie is.
Ook belangrijk daar ik wel eens lees dat er handel zit in gebruikte remmen  :eusa_think:
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

V70geRwin

Citaat van: louwrens op 30-08-2013 16:36:06

De rechter vertegenwoordigd de burgers en dat zijn wij, je mede forum genoten.
Dat je de rechter hier zo noemt tekent je norm vervaging.

Je hebt je je te verantwoorden aan je medeweggebruikers.

Turbobiker

Soms is 200 te hard, soms is 30 al levensgevaarlijk. Eigen verantwoordelijkheid. Je bent meestal niet bij de situatie, dus je kunt niet over een ander oordelen.

Herinner me nog een discussie over een treintje rooie wagens voor een foto op de snelweg. Behoorlijk gevaarlijke situatie die daar gecreƫerd werd... . Zo zie je maar dat snelheid niet eens met misstanden op de weg te maken heeft.

Ik vind het dom te reageren op 'onverantwoorde situaties'. Ook de snotneuzen hier weten meestal prima wat ze doen!
De Tussenpaus

Hans Duiven

Citaat van: Turbobiker op 30-08-2013 19:35:19
Soms is 200 te hard, soms is 30 al levensgevaarlijk. Eigen verantwoordelijkheid. Je bent meestal niet bij de situatie, dus je kunt niet over een ander oordelen.

Herinner me nog een discussie over een treintje rooie wagens voor een foto op de snelweg. Behoorlijk gevaarlijke situatie die daar gecreƫerd werd... . Zo zie je maar dat snelheid niet eens met misstanden op de weg te maken heeft.

Ik vind het dom te reageren op 'onverantwoorde situaties'. Ook de snotneuzen hier weten meestal prima wat ze doen!

http://www.kennislink.nl/publicaties/blind-voor-je-eigen-fouten

WYD

Wat een discussie, we hebben het over verantwoord weggedrag in het verkeer en dan vervolgens stellen dat een snotneus verantwoord in het verkeer is omdat in de F1 snotneuzen rijden? Ja die sport waar ze doorgaans allemaal dezelfde richting uit rijden, er normaliter geen verkeer uit een zijstraat of blinde bocht komt, er meestal ook geen voetgangers of fietsers de baan ineens gebruiken, etc. Laat elkaar lekker gaan. Iemand die zijn verantwoordelijkheden niet kent, hoef je dat hier niet uit te leggen. Je leert een varken nog sneller het wilhelmus. Wellicht sprake van een generatiekloof, waar ik gelukkig geen partij in hoef/wens te kiezen, want ik zit er toch mooi tussenin  ;D
Hey rechtuitridder, kun je ook nog 'n beetje sturen!?