Auto snelwegsprintjes

Gestart door *JL*, 15-12-2008 18:30:22

Vorige topic - Volgende topic

Wout309t

Slechte smoes hoor: "ik gaf geen volgas...."  ::)

En volgens mij hoort zo'n ding gewoon altijd in supersportwarpspeedstand te staan, daar zijn ze voor....

:eusa_angel:
2011 V70 2.0T R-Design MT

Ronin

Citaat van: Wout309t op 23-02-2010 16:10:10

En volgens mij hoort zo'n ding gewoon altijd in supersportwarpspeedstand te staan, daar zijn ze voor....

Startrek fan toevallig?  :eusa_doh:

Wout309t

Citaat van: Ronin op 23-02-2010 16:12:56

Nee, niet eens  :eusa_sick:
2011 V70 2.0T R-Design MT

Ronin

Citaat van: Wout309t op 23-02-2010 16:14:25
Citaat van: Ronin op 23-02-2010 16:12:56

Nee, niet eens  :eusa_sick:

;D

badbull73

Nou, bij deze nodig ik je uit om een keer in te stappen om te beleven hoe het is om alleen maar in supersport te rijden.
Word je echt niet vrolijk van als je niet onder de 5000 rpm komt en pas overschakelt op het laatste moment.
Kolk in je tank en politie achter je vanwege teveel db's.
Supersport is ook alleen in te schakelen als je stilstaat en niet onder het rijden.

)()()sT

Maarre... nu je hier toch post wil IK wel eens wat foto's zien van je bolide.
Toevallig is hier een forumlid die de 850's wel kan dromen ook overstag gegaan naar een Evo erbij als "trapgeit."  ;D
Mijn eerste indruk was "hmmm, een Evo," maar in real life vind ik het echt een te gekke bak  :eusa_clap:

Turbobiker

Citaat van: badbull73 op 23-02-2010 16:22:56
Nou, bij deze nodig ik je uit om een keer in te stappen om te beleven hoe het is om alleen maar in supersport te rijden.
Word je echt niet vrolijk van als je niet onder de 5000 rpm komt en pas overschakelt op het laatste moment.

Hoe bedoel je 'word je echt niet vrolijk van'. Ik zou er juist heel vrolijk van worden :eusa_doh: ;D
De Tussenpaus

petrolhead

Citaat van: badbull73 op 23-02-2010 15:26:29
Ik vond het leuk om te zien hoe die volvo meekwam, en aan de auto te zien was het een liefhebber ook het duimpje deed het hem, daarom ben ik aan het zoeken gegaan.

wat is "jullie" forum; lijkt me leuk om daar eens rond te neuzen.

reneetje

Kolk in je tank en politie achter je vanwege teveel db's.
Supersport is ook alleen in te schakelen als je stilstaat en niet onder het rijden.

Onder zo´n X zit toch een turbo van het formaat zandzuiger, begint op te spoelen bij ong 3500 en bezorgt bij dat toerental een whiplass van enig formaat...... ??? ;)

Of overdrijf ik nu..... ;D

Wel en s in een V111 gereden en dat rijdt al super, mooie wagens hoor , net even anders dan het sub gebeuren  :eusa_clap:
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

Eugene

Welkom BadBull ;) (ik zit ook op 't LEC forum)

Citaat van: Turbobiker op 23-02-2010 15:12:14
Wat is er nu weer raar aan? Een autoliefhebber die over een paar forums crosst? Alleen maar toe te juichen!
(en zeker in het geval een onwaarschijnlijke auto als een 850 die snel is, dan ga je even zoeken...)

Inderdaad kan een EVO het in rechte lijn afleggen tegen een Volvo, vanaf pakweg 50km/u. Met een gechipte 850 kom je al een heel eind tegen een standaard EVO, ook een X (tien)... Op iedere bochtige weg leg je het echter af tegen iedere EVO met iedere 850.

Jan en Schutten rijden waarschijnlijk ook 500pk EVO's in rechte lijn zonder veel problemen zoek, gewoon omdat die EVO's niet echt licht zijn (even zwaar of zwaarder dan een 850!), aanzienlijke aandrijfverliezen hebben en een luchtweerstand van een ... tank? (nooit gedacht nog eens een andere auto dan een Volvo te vergelijken met een tank ;D )

Klopt zo wel ja. ;D

Standaard Evo is gewoon snel van 0-100, ook sneller/even snel dan een ~400pk Volvo met R888 ;)

100-200 is gewoon niet geweldig te noemen (tenzij je 500 pk hebt) vanwege aandrijfverlies(24%!!) en luchtweerstand.

Om verder te tunen is een Evo wel de betere basis, met wat kleine mods zit je bij de 7-8-9 zo op 380-400pk. Evo 9 turbo is goed voor ~420pk, wat als veilige limiet wordt beshouwd. Zijn er zat die 450-500pk rijden op standaard blok, maar die houden het over het algemeen wel rond de 500NM

Evo X heeft zelfs maar een uitlaat en een chipje nodig om 400pk/500nm te doen en standaard blok kan gewoon ~520pk hebben, dus dikke turbo erop en gaan.
SST is 't zwakke punt, wordt betrouwbaar beschouwd tot 400pk ongeveer, maar er is nu in de UK iemand aan't experimenteren met een betere bakkoeling en meer olieinhoud om de SST ook 500pk betrouwbaar te laten draaien.

If it's not blown, it sucks...

Eugene

Citaat van: capri op 23-02-2010 19:00:08
Citaat van: badbull73 op 23-02-2010 14:41:59
@onnaj:
Ik zal me even kort voorstellen: ik ben de eigenaar van de X waarmee je gesport hebt afgelopen zondag.
Was leuk om te zien hoe je poging waagde, gaf in het begin inderdaad volgas om te kijken wat je kon, aangezien ik hem er meteen langs zette ben ik aan het spelen gegaan met het gas.
Niet om je te ontmoedigen maar ik denk dat als ik hem in de Supersport stand had gezet dat je het snot voor de ogen was gegaan. Was wel leuk om zo'n volvo te zien gaan, was eerlijk gezegd toch nog wel verrast hoe goed je meekwam.
De specs van de X zijn echter iets anders. Top is ruim over de 260, en aangezien ik met 4 personen erin zat en ook nog een kofferbak vol bagage had was je qua gewicht ruim in het voordeel.Gewicht van de X ligt op 1565 kg ledig( de SST versie dan, handbak is lichter)
Nu had ik hem in de normaal stand staan waarbij reactie op gaspedaal en motormanagment zoals schakelen allemaal heel rustig gebeurt.
Neemt niet weg dat ik mijn petje ervoor afneem hoe je gas gaf, was leuk, alleen jammer dat die rare duitser ineens naar links kwam waardoor ik in de ankers moest.

http://www.youtube.com/watch?v=sRB1D6OzNP4

Deze is aardig rap maar wel bij te houden met een T5 lijkt mij.
Van  0-100 in 7.5 sec  :eusa_think:

Een T-5R met chip is sneller.

:evil:

Het gaat over een Evo 10, niet over een BMW X5 ;)

If it's not blown, it sucks...

badbull73

Bij deze wat fotootjes.
Trouwens die whiplash valt wel mee hoor in een X, het is geen VIII of IX. Die zijn veel heftiger.
De SST is inderdaad het zwakke punt van de X.
Ik heb hem nog niet op de rollen bank gezet maar zit nu geschat op 360-370 met een koppel tussen de 450-470Nm.
Opspoelen van turbo begint nu rond de 2700-2800 toeren, dit was eigenlijk later maar door zijn kuurtje komt hij er eerder in en spoelt gelijdelijker op.

badbull73

Oh ja, dit zijn oude foto's, inmiddels ander onderstel en andere FMIC.

badbull73

Citaat van: Turbobiker op 23-02-2010 16:30:23

Hoe bedoel je 'word je echt niet vrolijk van'. Ik zou er juist heel vrolijk van worden :eusa_doh: ;D

Niet als je helemaal van Scheveningen af komt gereden en dit de hele weg hebt!!!!

Emiel

Helemaal gaaf. Ruilen tegen een S60?  ;D

Zondag nog zoek gereden door een EVO 8. Stukje rechtdoor van onderuit de toeren ging nog wel maar EVO's kunnen op een bepaalde manier over rotondes.. :o