Automaat schokt bij overschakelen naar 4

Gestart door jeanhup, 17-12-2008 11:01:07

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

jeanhup

Mijn pas gereviseerde automaat schakelt heerlijk soepel, helaas alleen maar tot en met de 3e versnelling. Als hij van de 3 naar de 4 opschakelt gaat het met een lichte schok. De ene keer wat harder dan de andere.
Ik heb het idee dat de schakelprocedure van 3 naar 4 wat abrupter is dan bij de andere versnellingen: de motor houdt niet heel even in en de koppelomvormer lijkt meteen het vol vermogen door te geven. Het probleem zou dus ook in de sturing kunnen zitten of iets dergelijks.
Bij de andere versnellingen komt dit echter helemaal niet voor (als ik de schakelaar op stand '3' zet schakelt hij voorbeeldig). Het lijkt dus niet in de rubbers of de assen te zitten.

Heeft iemand anders hier ervaring mee of andere ideeën?

arjenT5R

Als ie pas gereviseerd is zou ik er even mee terug gaan naar de automaten boer?
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

mehn

Wat hebben ze bij de revisie met het kleppenblok gedaan?

Doet ie dit altijd, of alleen als de olie warm is?

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

jeanhup

Citaat van: mehn op 17-12-2008 16:48:35
Wat hebben ze bij de revisie met het kleppenblok gedaan?

Doet ie dit altijd, of alleen als de olie warm is?

Wat ze met het kleppenblok gedaan hebben weet ik eigenlijk niet. het was in elk geval een 'totale' revisie.

Het lijkt of hij het wat meer doet als de olie warm is.

jeanhup

Citaat van: arjenT5R op 17-12-2008 11:40:46
Als ie pas gereviseerd is zou ik er even mee terug gaan naar de automaten boer?
Dat is inderdaad het meest voor de hand liggend maar de automatenboer zit hier 200km vandaan. Ik probeer dus eerst zelf (met jullie hulp) een diagnose te stellen voordat ik een dag in de auto ga zitten (maastricht - geldermalsen viceversa is geen pretje met de filedruk tegenwoordig).

V70geRwin

Citaat van: jeanhup op 17-12-2008 19:44:34
Citaat van: arjenT5R op 17-12-2008 11:40:46
Als ie pas gereviseerd is zou ik er even mee terug gaan naar de automaten boer?
Dat is inderdaad het meest voor de hand liggend maar de automatenboer zit hier 200km vandaan. Ik probeer dus eerst zelf (met jullie hulp) een diagnose te stellen voordat ik een dag in de auto ga zitten (maastricht - geldermalsen viceversa is geen pretje met de filedruk tegenwoordig).

toch zal je de reviseerder eerst de mogelijkheid moeten geven om het te verhelpen, diagnose stellen is ok maar laat niemand anders eraan zitten anders wordt het lastig praten straks

200 km is natuurlijk veel maar als het opgelost wordt ben je snel weer vergeten..  ;)

jeanhup

Citaat van: spekkie99 op 18-12-2008 00:09:21toch zal je de reviseerder eerst de mogelijkheid moeten geven om het te verhelpen, diagnose stellen is ok maar laat niemand anders eraan zitten anders wordt het lastig praten straks
Dat zou inderdaad niet verstandig zijn en dat ben ik ook zeker niet van plan maar ik probeer eerst zoveel mogelijk inzicht in de eventuele oorzaken van het probleem te krijgen.

arjenT5R

Ja, ik zou zeggen doe eerst ff een belletje ik neem aan dat je garantie hebt op de revisie
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!