"417 R" , " De Belg " en " De Mien-machine" 164 T6 in wording...!

Gestart door arjenT5R, 17-12-2008 11:17:59

Vorige topic - Volgende topic

Marc O.

Citaat van: arjenT5R op 07-11-2017 14:09:13
aaaaargh hij loopt! :D

Beetje apart dan nu de raambediening niet meer werkt.... ???

Check effe met Maruska, die heeft soortgelijke ervaringen  :P ;D ;) ;)

Maar mooi man, gefeliciteerd!
...The Nile isn't just a river in Africa...

arjenT5R

Wat een Hoerending!!!

Geen circulatie...Thermostaat (paar maanden oud) stuk... bleef dicht staan.

Morgen maar ff achter een nieuwtje aan hoop dat de boel nog heel is...

Electrisch ramen drama ook nog niet opgelost wil echt van geen meter dus....
Al wat paneeltjes uitgewisseld met mijn auto maar dat werkt dus gewoon.

Moet ergens anders in zitten... relais? Waar vinden we die dan weer.....
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

razorx

Ik vrees dat je één van de sleutelgoden beledigd hebt. ;)

Thermostaten blijven me verbazen. De ene keer gaan de een decennium mee en de andere keer een paar maanden en dan is het floep.
Wel heb ik de indruk dat die van Gates iets minder uitval hebben dan die van Mahle.

Frustrerend blijft het natuurlijk.

T5-4life

C70 T5 coupe LPI 1998 413 dkm
C70 T5 cabrio 2000 236 dkm
S80 D5 2005 325 dkm

arjenT5R

Ik denk dat ik ook een Mahle heb, zeker weten doe ik t niet.

Morgen achter een nieuwe aan.

Raambediening gebeuren was slechte massa.... heb er maar een draadje bij getrokken en achter een boutje geknoopt met een knijp-oog.

Altijd lastig storingen waar je gewoon 12v meet en pas bij belasting de boel inkakt.

razorx

Inderdaad, dat zijn de ergste.
Fijn dat je het op hebt kunnen lossen!

arjenT5R

Na alle korte geleuter maar weer ff een verhaaltje pennen, er is natuurlijk weer genoeg gebeurd  ;D

Dus afgelopen donderdag de kop en tweede deel vd cilinderkop gemonteerd.

Ik ben dus totaal niet te spreken over de gereedschapset van VidaXL.

De tool om het klepdeksel tegen de kop aan te trekken werkte op zich en toen ik alle boutjes er in had zitten dacht ik trek m nog ff strak aan om zeker te weten dat ie goed zit voor ik alle boutjes op moment trek.
En toen ik hem dus met de hand nog een keer aantrok, kwam de tool uit het bougiegat gezet  :eusa_doh:

Dus ik dacht neeeeeee niet het draad van het bougiegat naar de klote, maar daar mankeerde dus niet al te veel aan, de tool was gewoon te ver afgedraaid dus veel te weinig draad op  :eusa_doh: :eusa_doh:

Nouja de boel maar gewoon afgebouwd en dicht gemaakt.

Het viel me al op dat de nokken op cilinder 1 naar buiten gedraaid stonden (beperkte lift hadden dus)
en verder stonden alle kleppen dicht...
Maja het tool zat er op dus "het zal wel goed zijn"

Nou niet dus toen ik dinsdag de poelies wilde monteren kwam ik er achter dat god god god god gloeiende de nokkenas 180 graden verkeerd om lagen :o
Hartslag 5000 en bloeddruk minstens hetzelfde, toen de boel weer afgezakt was naar 4500  ;D kon ik weer een beetje helder denken.
Even aan de krukas gevoeld die was nog vrij, dus de beperkte lift op cil 1 was niet genoeg lift om de zuigers te raken.
De nokken stonden iets naar buiten gedraaid dat had ik wel onthouden.
Dus met nog steeds cil1 in bdp beide nokkenassen buitenom 180 graden verdraaid (dus onmogelijk dat kleppen de zuigers raken). Het tool van JackV er op gezet en de poelies gemonteerd.
Pfoe :o
Snel maar weer vergeten  ;D

Net voor de kop er op ging dus  ;D

Pakking

Speciaal voor kor ;D

Koppie dr op en aantrekken op volgorde, omdat ik zo lekker chaotisch ben en een korte-termijn geheugen totaal mis evenals een aandachtsspanne van de gemiddelde puppy maar even ene geheugen steuntje gemaakt  ;D

Lekker kleien met de volvo pakking.

Verder geen foto's gemaakt natuurlijk  ;D sorry  :-*

Nou toen zonder relais 103 en met zonder bougies ff een tijdje oliedruk gedraaid.
Leek allemaal prima in orde. Dus relais er in en bougies en roffelen maar  ;D

Was bijna vergeten hoe mooi dat ding klonk, hij starte natuurlijk direct en liep best prima (op wat stoter gekoenkel na).
Eerst proefritje was prima, tweede wat minder, de boel werd behoorlijk pisheet (niet dat de temp meter bewoog ofzo).

Thermoprostaat er uit gevist en in de jaja le creuset fluitketel gegooid (mien was nie thuus) en dat stomme ding verrekte natuurlijk om open te gaan he.... pfffff nieuwe thermostaat alweer stuk.

Naja dus savonds nog wat storing lopen zoeken en gevonden, netjes 12v en bij belasting nog 0,6  ;D
ergens een draadbreuk in de massa. Zo snel niet kunnen vinden dus maar een dikke massadraad met knijpoog er aan achter het deurpaneel gemaakt en hem aan de massa gesoldeerd naar de raamschakelaar stekker toe.

Ook weer gefixt  ;D

Wordt vervolgd! Hoop niet dat ik schade heb door die kapotte thermoprostaat. :eusa_wall:

elianmars

de Boeing

:eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:

Ergens ook wel fijn om te lezen dat het niet alleen bij mij wel eens mis gaat als ik iets met goede bedoelingen aanpak, daar put ik dan weer energie uit, waarvoor dank  ;D

(met al die kop verhalen hiero krijg ik ook bijna zin om ergens een kop van te trekken  :evil:)

Piet

Voor degenen met een door overmatig alcoholgebruik, ouderdom of anderzins verstoort korte termijn geheugen kan het ook handig zijn om, na het op moment trekken van de kopbouten, met viltstift kleine streepjes in de dezelfde richting op de koppen van de kopbouten te zetten.
Zo weet je bij het hoekverdraaien altijd waar je gebleven bent.
Zo lulllig als je er ongemerkt ééntje overslaat bij een fase van het hoekverdraaien....

arjenT5R

Je wou toch niet zeggen dat ik last heb van korte termijn geheugen verlies?

Trouwens heb net gemeten aan die stomme vida xl tool om t klepsdeksel er tegenaan te trekken. Daar mist dus een mm vlees.
Buitenmaat van een bougie is 14mm de vida xl tool is 13mm
Nu dus maar een oude bougie af slijpen en die er aan lassen zeker?

Piet

Citaat van: arjenT5R op 08-11-2017 11:03:37

Nu al weer vergeten?

arjenT5R

Citaat van: Piet op 08-11-2017 11:21:40

Nu al weer vergeten?

Wut? ;D

Net ff de LV aandrijfas van de D5 vervangen.... zit de stabistang gewoon los..

boutje hing er nog aan. Apart verhaal, nee die ben ik niet zelf vergeten ;D

Citaat van: de Boeing op 08-11-2017 10:40:15
:eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:

Ergens ook wel fijn om te lezen dat het niet alleen bij mij wel eens mis gaat als ik iets met goede bedoelingen aanpak, daar put ik dan weer energie uit, waarvoor dank  ;D

(met al die kop verhalen hiero krijg ik ook bijna zin om ergens een kop van te trekken  :evil:)

Man ik krijg altijd argwaan als iets te makkelijk gaat  ;D :eusa_wall:

KIM

In het ME7 blok van de XC is het gat voor de krukastool gewoon niet open...

elianmars

Citaat van: arjenT5R op 08-11-2017 12:20:50
Citaat van: Piet op 08-11-2017 11:21:40

Nu al weer vergeten?

Wut? ;D

Citaat van: arjenT5R op 08-11-2017 09:45:27
Omdat ik zo lekker chaotisch ben en een korte-termijn geheugen totaal mis evenals een aandachtsspanne van de gemiddelde puppy maar even ene geheugen steuntje gemaakt  ;D

Dat dus, Ar ;D