Nieuw 855 t-5R lid

Gestart door Rik, 17-12-2008 18:05:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Rik

Dag allemaal,

Ben altijd een saab liefhebber geweest. Maar nadat een achterliggende Volvo mijn Saab Total loss heeft gereden ben ik op aandringen van mijn vrouw toch overgestapt naar een Volvo. Bij mijn speurtocht naar een nieuwe auto was de eerste vraag van mijn vrouw; Istie snel? Nee, dan zoek je maar verder. Ze geniet zo van mijn grijns als ik de laatse paar bochten naar huis weer eens veel en veel te snel genomen heb.

Het moest dus een snelle zijn en hij moest zwart zijn. Dus de keuze voor een T-5R was snel gemaakt.

Toen moest ik er natuurlijk nog een vinden. Heb in Deventer gereden in een 2.0 (met Rica chip) versie. Deze staat nog steeds te koop. Erg mooie auto. Optisch en technisch in een bijna perfecte staat. Ik heb naar aanleiding van deze proefrit echter besloten om voor een niet getunde 2.3 versie te gaan. Deze heb ik uiteindelijk in Duitsland gevonden. De auto is een mooie staat en vooral het interieur is nog als nieuw. De enige kras op het dashboard heb ik zelf gemaakt met het inbouwen van een cd wisselaar.

De auto heeft een klein beetje olie lekkage. Dit is gelukkig afkomstig van de karterpan. De auto had bij aanschaf 173.000 km gelopen (teller en computer).
De auto loopt als een trein alhoewel ik af en toe toch het gevoel heb dat mijn Saab 9-3 SE uit '99 met 185 pk sterker was in het middengebied. Dit kan echter ook bedrog zijn omdat de wegligging van de Volvo vele malen beter is.

Het invoeren van de auto was echt een eitje. Ik heb de auto met een oprijwagen uit Duitsland opgehaald. Ben maandagochtend direct naar de RDW in Amsterdam gereden. De procedure is bijna gelijk aan het overschrijven op het postkantoor. Behalve dan dat je ook nog even bij de douane een aardig bedrag mag betalen. De T-5R is inderdaad zoals ik hier al gelezen had niet bekend bij de RDW. Ze zijn dus uitgegaan van een 850 T-5. Vervolgens vragen ze welke opties je hebt (t.o.v. de T-5). Dit was bijna een oneindige lijst waarop ik alleen maar ja kon antwoorden. Uiteindelijk heb ik circa € 750,- bmp betaald.

Ondertussen is de auto ongeveer twee maanden in mijn bezit en wordt vandaag LPG ingebouwd bij Mesman. Bedankt aan jullie allen voor de uitgebreide discussies op het LPG gebied.

Ik wil de auto helemaal origineel laten en uiteindelijk in een perfecte staat brengen. Gezien de huidige staat zal dat niet al te moeilijk zijn.

Bij deze mijn eerste bijdrage aan het Volvo 850 forum.
Met vriendelijke groet,
Rik

MJH

Welkom, Rik,

Mooie introductie.
[tr][td]
[/td][td]Vroem...[/td][/tr][/table]

rifwachter

Hallo Rik,


Welkom op het forum, heb je misschien een foto voor ons van je nieuwe aanwinst ?
Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

Marc O.

Welkom! Mooie intro die natuurlijk SCHREEUWT om foto's ;)
...The Nile isn't just a river in Africa...

R o b

Ah, kan je je mooi inschrijven voor "15 jaar T-5R"! Forum maar eens rond!

Veel leesplezier hiero!

Turbobiker

vrouwen :eusa_doh:


Gefeliciteerd met je mooie wagen.


(en gas is net zo min origineel als een chipje ::) )(of DP, IC, goede remmen... ;D )
De Tussenpaus

francois

wekom


wel foto plaatsen he   :eusa_clap:  :eusa_clap:  :eusa_clap:  :eusa_clap:

FGG

Ik mis alleen de foto's nog.


Welkom op 't Forum, Rik.

FGG

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Rik

Helaas heb je helemaal gelijk. LPG is alles behalve origineel. Ik voel me er ook niet helemaal goed bij. Maar goed met een verbruik van 10,6 l/100km (zonder de leuke laatste bochtjes) en ongeveer 30.000 km per jaar doe ik toch maar een concessie. Met de huidige benzine prijzen had ik me trouwens bijna bedacht.
Heeft iemand trouwens nog een goed alternatief voor de lelijke lpg dop.
Citaat van: Turbobiker op 17-12-2008 18:55:05
vrouwen :eusa_doh:


Gefeliciteerd met je mooie wagen.


(en gas is net zo min origineel als een chipje ::) )(of DP, IC, goede remmen... ;D )

Rik

De foto's zal ik zeker nog plaatsen (eerst mooi weer en auto wassen).
Citaat van: schotpoort-zutphen op 17-12-2008 18:08:06
Hallo Rik,


Welkom op het forum, heb je misschien een foto voor ons van je nieuwe aanwinst ?

sean850

welkom hier op het forum en veel plezier met je t5r

Falappa13

Rik,

Welkom, nu wel zorgen dat je achterop komende Volvo's voorblijft......Jammer van je T5-R anders.

Ciao

Rogers XC 70 2000

oplossing voor "lelijke lpg-dop": andere volvo kopen met de vulopening voor lpg achter de benzinetankdeksel  ;D

ff serieus: tandop laten spuiten in de juiste kleur?

thijsj

Citaat van: Rik op 17-12-2008 18:05:23
De T-5R is inderdaad zoals ik hier al gelezen had niet bekend bij de RDW. Ze zijn dus uitgegaan van een 850 T-5. Vervolgens vragen ze welke opties je hebt (t.o.v. de T-5). Dit was bijna een oneindige lijst waarop ik alleen maar ja kon antwoorden. Uiteindelijk heb ik circa € 750,- bmp betaald.

Is het niet zo dat als je aankomt met een brochure dat je kunt aantonen dat het inderdaad een model is dat 'alles' standaard had?

Overigens, was deze zwarte T-5R toevallig in Hamburg te koop, een maand of wat geleden? Was een mooie auto. Stond bij "Export Cars.." of iets dergelijks. Gefeliciteerd, in ieder geval :)

V70geRwin

Leuk verhaal en heb zelf hetzelfde gedaan, incl LPG upgrade.
Ga je veel plezier van hebben want je merkt er eigenlijk weinig van  ;D

Zelf vond ik de T-5R een erg gebalanceerde auto, alleen de voorremmen vallen uit de toon. Ben benieuwd hoe jij die ervaart.

In ieder geval veel plezier met je mooie wagen!