Nieuw 855 t-5R lid

Gestart door Rik, 17-12-2008 18:05:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Chris

Welkom op het forum en veel plezier met je T-5R!

Groeten,
Chris

R o b

Die 750 euro klopt redelijk aan BPM. Ik zat een paar tientjes lager!

Wel had ik van Zippo een code gekregen waardoor ze wel wisten bij de RDW welke wagen ze voor zich hadden. De procedure bij de Douane is gelijk aan die van jou...optellen en natte vinger werk!


thijsj

Citaat van: thijsj op 18-12-2008 14:07:41
Overigens, was deze zwarte T-5R toevallig in Hamburg te koop, een maand of wat geleden? Was een mooie auto. Stond bij "Export Cars.." of iets dergelijks

Laat maar, deze bedoel ik, staat hier op marktplaats te koop.
Deze stond op mobile.de voor ~3800, of er is er nog een met ontbrekend 850 embleem

Bouke

Welkom Rik

En gefelicteerd met je T-5R :eusa_clap:Dat wordt vast een mooie bak.

knoopie

inderdaad klinkt allemaal heel goed ...
maarrehhe.....je weet toch dat je op gas moet koken en niet moet rijden..... ;D ;D

in ieder geval hartelijk welkom!!
groeten richard  ;)

Rik

Wellicht wel ik had alleen verwacht dat de auto bij de douane bekend zou zijn aangezien dit model gewoon in Nederland gevoerd is.
Citaat van: thijsj op 18-12-2008 14:07:41
Citaat van: Rik op 17-12-2008 18:05:23
De T-5R is inderdaad zoals ik hier al gelezen had niet bekend bij de RDW. Ze zijn dus uitgegaan van een 850 T-5. Vervolgens vragen ze welke opties je hebt (t.o.v. de T-5). Dit was bijna een oneindige lijst waarop ik alleen maar ja kon antwoorden. Uiteindelijk heb ik circa € 750,- bmp betaald.

Is het niet zo dat als je aankomt met een brochure dat je kunt aantonen dat het inderdaad een model is dat 'alles' standaard had?

Overigens, was deze zwarte T-5R toevallig in Hamburg te koop, een maand of wat geleden? Was een mooie auto. Stond bij "Export Cars.." of iets dergelijks. Gefeliciteerd, in ieder geval :)

Rik

Ik vind de remmen eigenlijk gewoon goed qua remvermogen. Het is maar wat je gewent bent. De Saab haalde het niet bij de Volvo. Maar ik rijd nu tijdelijk in de Renault Kangoo van Mesman en als ik deze niet met een heel licht voetje bedien dan ga ik zowat door de voorruit. Dat hoeft voor mij nou ik niet weer.
Citaat van: spekkie99 op 18-12-2008 15:15:24
Leuk verhaal en heb zelf hetzelfde gedaan, incl LPG upgrade.
Ga je veel plezier van hebben want je merkt er eigenlijk weinig van  ;D

Zelf vond ik de T-5R een erg gebalanceerde auto, alleen de voorremmen vallen uit de toon. Ben benieuwd hoe jij die ervaart.

In ieder geval veel plezier met je mooie wagen!
Citaat van: spekkie99 op 18-12-2008 15:15:24
Leuk verhaal en heb zelf hetzelfde gedaan, incl LPG upgrade.
Ga je veel plezier van hebben want je merkt er eigenlijk weinig van  ;D

Zelf vond ik de T-5R een erg gebalanceerde auto, alleen de voorremmen vallen uit de toon. Ben benieuwd hoe jij die ervaart.

In ieder geval veel plezier met je mooie wagen!

Rik

Wat mij eindelijk overtuigde om over te stappen op gas is dat het LPG in combinatie met vloeibare injectie een superieure brandstof is t.o.v. jullie vervuilende benzine rijders (ik hoop dat jullie begrijpen dat dit niet geheel serieus is). Want, door het vloeibaar inspuiten wordt warmte onttrokken (niet overbodig omdat de turbo de inlaatlucht al opwarmt) en ontstaat een intercoolend effect. Dit zal (ik heb nog geen meter met lpg gereden) de souplesse, het koppel en het topvermogen alleen maar doen toenemen. Ik ben er dan ook van overtuigd dat indien ik een stoplichtsprintje tegen een gelijkwaardige benzine auto doe ik deze glorieus zal verslaan. Daarnaast kost mijn stoplichtsprinte slechts een paar cent (de banden buiten beschouwing latend) en voel je bij jullie meteen je portefeuille dunner worden. Eigenlijk is het jammer en verspilling om op gas te koken. Dit moeten ze verbieden.
Citaat van: knoopie op 18-12-2008 21:31:56
inderdaad klinkt allemaal heel goed ...
maarrehhe.....je weet toch dat je op gas moet koken en niet moet rijden..... ;D ;D

in ieder geval hartelijk welkom!!
groeten richard  ;)


Snellebaksteen

Als je een mooie oplossing voor je gasdop zoekt moet je even in het topic van DCCCl kijken, die heeft de vulopening achter het kleppie...
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

knoopie

Citeerjullie vervuilende benzine rijders

beste rik ben ik blij dat ik diesel rij.....  :eusa_wall: ;D ;D

CiteerEigenlijk is het jammer en verspilling om op gas te koken. Dit moeten ze verbieden.
:eusa_hand: kook je helemaal niet meer....of komt tafeltje dekje nu al bij je langs....
    als dat zo is....dan ga ik ook op gas rijden.... :eusa_snooty:

V70geRwin

Citaat van: Rik op 18-12-2008 23:31:16
Ik vind de remmen eigenlijk gewoon goed qua remvermogen. Het is maar wat je gewent bent. De Saab haalde het niet bij de Volvo. Maar ik rijd nu tijdelijk in de Renault Kangoo van Mesman en als ik deze niet met een heel licht voetje bedien dan ga ik zowat door de voorruit. Dat hoeft voor mij nou ik niet weer.

zijn de remmen beter dan die van een 9-3? Weet wel dat de remmen van mijn vader zijn 9-5 veel beter zijn dan standaard 850 werk.

de remmen van de meeste moderne auto's lijken heel sterk maar druk maar eens door die eerste pittige vertraging heen, er zit meestal ook gelijk niet veel meer vertraging in.

maar als ze voor jou voldoen is dat toch mooi!


RobbertC70


Rogers XC 70 2000

Citaat van: Snellebaksteen op 18-12-2008 23:50:37
Als je een mooie oplossing voor je gasdop zoekt moet je even in het topic van DCCCl kijken, die heeft de vulopening achter het kleppie...

er zijn er meer  ;D

Teddy81

Citaat van: Rogers XC 70 2000 op 19-12-2008 10:52:31
Citaat van: Snellebaksteen op 18-12-2008 23:50:37
Als je een mooie oplossing voor je gasdop zoekt moet je even in het topic van DCCCl kijken, die heeft de vulopening achter het kleppie...

er zijn er meer  ;D


Ja, veel meer. ;)

bassie81

achter het kleppie is schijnbaar niet meer toegestaan  :'(

Ik mag op 15 jan naar Mesman  ;D , dus als iemand nog een mooie oplossing weet dan houd ik me aanbevolen