centrale portiervergrendeling

Gestart door henry classic v70, 19-12-2008 09:30:21

Vorige topic - Volgende topic

henry classic v70

Misschien heeft iemand op dit forum een antwoord of tip?
De centrale vergrendeling van onze v70 uit '97 gaat wel eens spontaan op slot
Erg lastig als de afst.bed. op de passagiers stoel ligt :-\ en onze jongste zoon van bijna 2 in zijn kinderstoel zit...... :'(
De reservesleutel ligt dan natuurlijk thuis, niet erg handig dus

Als de deuren worden geopend met de afstandbediening en dan na enige tijd worden dichtgedaan gaan ze dus eigenlijk spontaan op slot (gebeurt niet altijd maar af en toe)
Het zit hem niet in de pinnetjes waar je de deur aan de binnenkant mee op slot doet, ben er in gaan zitten met alle deuren dicht en heb de pinnetjes ingeduwd. Alleen het ingeduwde pinnetje zit dan in het slot, de rest blijft op dezelfde stand staan

Zou dit aan de afst.bed. kunnen liggen of misschien aan de schakelaar die de binnenverlichting aan doet als de deur open gaat (deze werkt ook niet altijd)
Als je op de afst.bed. drukt gaat de binnenverlichting wel aan???

Wie heeft dit ook wel eens gehad en wat zou de oplossing kunnen zijn   
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

elianmars

Waarschijnlijk een microschakelaar die niet lekker meer werkt.

Even gebruiken. Als je microschakelaar hebt ingetikt, beginnen met lezen bij de laatste pagina met resultaten.

henry classic v70

Citaat van: elianmars op 19-12-2008 09:33:35
Waarschijnlijk een microschakelaar die niet lekker meer werkt.

Even http://www.volvo850forum.nl/Themes/classic/images/dutch/search.gif gebruiken. Als je microschakelaar hebt ingetikt, beginnen met lezen bij de laatste pagina met resultaten.

Waarschijnlijk zal het dat wel zijn, voorlopig eerst maar de sleutels en afst.bed. niet meer in de auto leggen en dan de deuren dicht doen ;)
Onze volvo-professor (leraar motorvoertuigen) moet ik nog even bellen om andere euvels te kunnen uitsluiten.
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Donderklompen

Dat heb ik ook. Maar alleen als de sleutel niet in het contactslot is. Het lijkt me een extra beveiliging; als je niet binnen een paar minuten de sleutel in het contactslot doet, gaan de deuren weer op slot. Sleutels in je zak houden of in het contactslot doen. Alleen lijkt dat laatste me minder verstandig als er een kind van twee in de auto zit...

thuur

Die van mij gaat ook "graag" op slot (V70 '97). De kastjes zijn wat hyperactief bij mij en er is inderdaad een functie dat ie de deur weer op slot trekt als je de CV open maakt maar geen deur opent of zoiets. Ik had gelukkig de reservesleutel binnen 50 meter liggen, sindsdien heb ik de sleutel altijd in mijn zak of op een vaste plek buiten de auto.

Gr 8)