plaatsen balast xenon ?

Gestart door LPGLE, 19-12-2008 15:09:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

LPGLE

Na lang wikken en wegen heb ik toch een Xenon set aangeschaft, na nieuwe koplamp units ( depo) te hebben gemonteerd valt het licht mij nog steeds enorm tegen.

Daarom dus maar een 5000k set inbouwen ,  wat is bij de 850 de beste plaats om de balast te monteren ?

GLE 1995 , koplamp zonder electrische hoogte regeling  , en zonder wissers.


francois

tussen lucht filter en body  linker zijde
rechter zijde koeling ecu box
direct achter de koplampen  kan ook

gr

LPGLE

maar plakken op de koplampen ? , of schroeven tegen het plaatwerk ? Ik had zelf gehoopt dat ik ze ergens kwijt kan op de koplamp zelf, maar weet niet hoe dat zit met de warmte van zo'n ballast.

Black Magic

Ik heb ze naast de computer aan de linker kant en naast het luchtfilterhuis en accu aan de rechterkant (als je voor de auto staat) en daar zit het al 2,5 jaar zonder problemen :

de kant van de computer



de kant van het luchtfilterhuis



8)

pwassink

Ik zou voorzichtig zijn met de rechter, dus degene die hier naast de ecu-box zit gedrukt.

Er zijn er een aantal hier op t forum die daar vage problemen mee kregen, veroorzaakt door de
stoor/strooi velden die vanuit de ballast/voorschakelapparaat en de bekabeling ervan kwamen.

deze kan ook prima tegen de kunstofplaat die tegen de radiator zit, wel even loshalen als je daar gaat boren.   ;D
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

V70geRwin

Bij mij ook op precies dezelfde spots als black magic, geen last van rare storingen.

Zit toch ook in een metalen behuizing?
Daarnaast is het enkel voor een hoge start piekspanning..
zijn de vage storingen precies op dat moment?

LPGLE

er staat zelfs in de gebruikshandleiding, niet dichter dan 5 cm van de motor plaatsen ( ivm storingen)   dan lijkt me de ecu veel gevoeliger idd.

Wat is het nadeel als ik hem op plastic ondergrond plak ? Kan de hitte dit aan , ik weet n.l niet hoe warm zo'n ballast wordt.

UserID6342

Met die ballasten is het altijd even zoeken waar je ze laat :( Ik heb er zelf dan 4 stuks inzitten, 2x dimlicht en 2x grootlicht en heb de ballasten aan de kunstofrand / kunststofbak geschroefd van de radiateur.  Dus links tussen de accu en het voorfront 2 stuks en rechts idem.  Vaak ben je beperkt in je keuze doordat de kabeltjes zo achterlijk kort zijn van de ballasten naar de lamp toe.  Bij mij was dit in ieder geval de beste oplossing en werkt perfect.

)()()sT

Ik ben wel benieuwd hoe het werkt.
Ik heb in mijn V70 ook de Pilots zitten en had ook die nieuwe "slim ballasten" van Pilot. Bij mij sprong meestal een lamp niet aan, schakelaar op 0 en weer aan en hij ging aan.
Nieuwe lampen erin bood geen oplossing, maar het oude type ballas wel!!! Sindsdien gaan ze netjes aan.

Ow ja, bij mij zit de rechter nog steeds ergens voor de ECU-box gepropt. Links ligt ie nog steeds in de afdek"bak" van mijn K&N filter.

pwassink

Citaat van: spekkie99 op 20-12-2008 08:43:07
Bij mij ook op precies dezelfde spots als black magic, geen last van rare storingen.

Zit toch ook in een metalen behuizing?
Daarnaast is het enkel voor een hoge start piekspanning..
zijn de vage storingen precies op dat moment?

Gebruik de zoekfunctie maar even, meende dat t onder andere Armin was die ellende had.

Ik heb ook niet gezegd dat je er last van krijgt, het kan daardoor ontstaan,
dus waarom zou je mogelijk risico gaan lopen ? ;)
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

LPGLE

heb vandaag even gekeken ,  als ik de koplampunit demonteer dan kan ik hem denk ik net onder de koplamp monteren aan de unit vast.

Citaat van: )()()sT op 20-12-2008 11:07:30
Ik ben wel benieuwd hoe het werkt.
Ik heb in mijn V70 ook de Pilots zitten en had ook die nieuwe "slim ballasten" van Pilot. Bij mij sprong meestal een lamp niet aan, schakelaar op 0 en weer aan en hij ging aan.
Er zit nu standaard ook een weerstand kabel bij , in geval van storing moet ik deze monteren.

LPGLE

#11
De pilot set is gemonteerd.

Heb er toch voor gekozen om ze onder de koplampunit zelf te plaatsen.
Op de foto's ligt de koplamp dus op z'n kop.

Schroeven leek me overbodig,  dat 3M dubbelzijdig tape is sterk genoeg.

Heb voor de zekerheid iets een randje weg geknipt, zodat met de rijwind de warme lucht afkomstig van koplamp en ballast niet blijft hangen in dat hoekje.

Je ziet de ballasten dus ook niet zitten, helemaal verstopt  8)

5000k , komt het dichts bij orgineel is me verteld, maar met het proberen van 1 koplamp..... :eusa_doh: wat een kleurverschil zeg....Wel zeer helder moet ik zeggen.

En inderdaad, zoals eerder vermeldt,  de eerste keer wilde 1 lamp niet aanspringen, na het monteren van de extra weerstand kabel was dit verholpen.

Excuus voor de kwaliteit foto's , Nokia 6300.








thuur


Black Magic

Citaat van: spekkie99 op 20-12-2008 08:43:07
Bij mij ook op precies dezelfde spots als black magic, geen last van rare storingen.

Zit toch ook in een metalen behuizing?
Daarnaast is het enkel voor een hoge start piekspanning..
zijn de vage storingen precies op dat moment?

Klinkt mij ook heel raar in de oren , ik bedoel de balasten zijn metaal behuist en de ecu zelf is dat ook. Ik heb er zelf nog geen last van ondervonden en rijd er toch al ruim 2,5 jaar zo mee rond. :eusa_dance:

LPGLE

ik heb onlangs nog een garage houder gesproken , audi A4, de ballast zat bij de ABS computer, waarna de auto telkens een storing vertoonde.
De ballast is daarop verplaatst, probleem met de ABS is verdwenen , alleen nu stoort de ballast op de radio  :eusa_wall:
( weet niet waar de ballast nu zit)