techneuten: brainstormen!

Gestart door s©ub@, 02-10-2003 14:30:59

Vorige topic - Volgende topic

s©ub@

volgende probleem heeft zich voorgedaan en de "geleerden" hebben tot nog toe nog geen eenduidig antwoord gegeven...

<Nb. dit betreft dus niet mijn 850; dit betreft een ander (niet nader te noemen) merk...>

98000km
wanneer de motor gestart word is er een ratelend geluid hoorbaar voor 4 à 5 seconden lang, niet elke keer bij het starten maar gaandeweg de kilometers wel steeds frequenter

101000km
frictie van de auto kapot: compleet diafragma is verpulverd en delen van het diafragma liggen aan de buitenzijde op de versnellingsbak. mededeling van de dealer; "je hebt geluk gehad dat het diafragma niet rondgeslagen is anders had ie de hele versnellingsbak kapot kunnen slaan... "  :o

mijn vraag in deze dus;
hoe kan het gebeuren dat alle(!!!) vingers van het diafragma afgebroken en versnipperd zijn? wat kan dit veroorzaakt hebben? materiaalfout? fout van de chauffeur? fout van de dealer?

we praten hier over een 1.9td motor (dwarsgeplaatst) met 110pk

ben erg benieuwd wat hier uit gaat komen...
alvast bedankt
ik heb zo'n hekel aan bumperklevers,
... laatst zat er wéér één voor me!

BartRas

Als je koppelingsplaten dunner worden, moeten die "vingers" v/h diafragma steeds verder naar buiten. en worden snel kwetsbaarder. Mijn vraag dus, hoe zijn de koppelingsplaten er zelf aan toe? Als ze echt bijna helemaal weg zijn, heeft dit zeker geholpen met de sloop van je diafragma.
there is no substitute for PK's

Johann

Citaat van: scub@ op 02-10-2003 14:30:59dit betreft een ander (niet nader te noemen) merk...>
alvast bedankt

Helaas moeten we consequent zijn, er zijn al eerder 850 "vreemde" threads op slot gegaan.

Daar kan geen vastgeslagen druklager iets aan helpen.. ;)