Ontsteking verplaatsen naar andere kant blok

Gestart door Cableguy, 20-12-2008 21:44:20

Vorige topic - Volgende topic

Cableguy

Ik loop al een tijdje met het idee om een 245 te voorzien van een V8, of een 5 cilinder roffel.
Ik ben bezig geweest een (Rover) V8 in een 142 te bouwen, maar qua ruimte in het vooronder is dat een hels karwei.
Een 240/245 leent zich daar een stuk beter voor :)

In elk geval, ik was wat aan het brainstormen over de positie van de gasklep (of eigenlijk het traject ervóór) en ontsteking/verdelerkap, die steken immers het verst uit.
Nu zag ik op Blocket.se een 760 met een T-5 blok, met heel netjes de ontsteking aan de voorzijde geplakt.

Is iemand bekend hiermee ? Het lijkt me sterk dat het een out of the box oplossing is.

mehn

Zal de 6 cilinder versie ook wel hebben.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Ronbroek

Is het een idee om die Zweed te mailen  :eusa_think: , 't is idd een mooie oplossing.

854 T-5 AT 417. Rondom Koni geel en Intrax rood, Fasttech chip, K&N openluchtfilter

Emiel

Standalone met losse bobines lijkt me toch eenvoudiger... :eusa_shifty:

Cableguy

Citaat van: mehn op 20-12-2008 21:52:36
Zal de 6 cilinder versie ook wel hebben.

Das een goeie, had ik nog niet aan gedacht! :)

Emiel, idd, een MSD box bijv. zou ook een optie kunnen zijn.

arjenT5R

;D Een rotor is toch ook maar een los dingetje dat op de nokkenas zit?
     Als je um op tijd zet maakt het toch niet uit of ie nou op de voor of achterkant van de nokkenas zit?
     Het enige wat die rotor doet is het stroompje naar 1 van de 5 bougies sturen als ie bij dat pinnetje in de           verdeelkap aan komt toch?   

Of denk ik nou weer veel te simpel  ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Cableguy

Citaat van: arjenT5R op 21-12-2008 11:31:20
;D Een rotor is toch ook maar een los dingetje dat op de nokkenas zit?
     Als je um op tijd zet maakt het toch niet uit of ie nou op de voor of achterkant van de nokkenas zit?
     Het enige wat die rotor doet is het stroompje naar 1 van de 5 bougies sturen als ie bij dat pinnetje in de           verdeelkap aan komt toch?  

Of denk ik nou weer veel te simpel  ;D

Klopt, maar ik vroeg me af of er misschien een bekende manier is om dit truukje uit te halen.
Om zomaar iets op de camshaft gear (excuse me for my Dutch ;)) te fabriceren lijkt me ook niet direct de 1e optie, gezien eventuele onbalans.

Ik heb de Zweed gemaild, maar geen reaktie mogen ontvangen nog.

@ mehn, de 6 cilinder heeft dit dus niet na even googlen. Wat me wel opvalt is dat op de distribution cover bij sommigen een bult zit ter hoogte van de nokkenas.

Johann

Volgens mij hebben die motoren een bobine per cylinder.

Emiel

Cableguy

Ik zie hier weer een zelf-gefabriekte bevestiging, denk dat dat dus the way to go is :)

thuur

Citaat van: Cableguy op 28-12-2008 20:30:06
http://www1.garaget.org/archive/12/11294/107288/107288-1022224.jpg

Ik zie hier weer een zelf-gefabriekte bevestiging, denk dat dat dus the way to go is :)

Dat moet wel, want het is de distributiekant ;)

Gr 8)