VVIS tuning project, weer eens wat anders.

Gestart door razorx, 21-12-2008 17:34:25

Vorige topic - Volgende topic

M a r c

Vindt dat eigenlijk verre van ideaal....  ;)

Ik heb liever FRIS...  ;D
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Jasper M

Dit weekend ook het kitje ingebouwd, dus even snel mijn ervaringen:

Het toerenverloop lijkt wat meer lineair geworden te zijn. Voorheen had ie bij +-4000 rpm een soort 'boost', terwijl hij nu vanaf 1500 toeren veel gelijkmatiger oploopt naar zn max rpm. Ook op de snelweg bij cruisecontrolgebruik pakt ie lekker op om terug te accelereren naar de ingestelde snelheid.

Kan (nog) niet echt zeggen dat ik merkbaar meer power onder de voet heb, maar het fijne motorgedrag rechtvaardigt voor mij de aanschafprijs wel!

Tot slot nog even deze:  :eusa_dance:

toppertheo

dat van die serienummers van voor 30699 die merken dus minder van dit setje dan de modelen daarna??
ik heb gekeken onder de motorkap en dan bij de voorruit bij die nummers en dat begint na de P bij mij met 20.... heb ik dan een model van voor de 30699 of kijk ik op de verkeerde plek voor het serienummer??

razorx

Citaat van: toppertheo op 08-05-2010 21:19:10
dat van die serienummers van voor 30699 die merken dus minder van dit setje dan de modelen daarna??
Sterker nog, die hebben er niets aan.
Moet ik nog eens in detail uitzoeken.
-edit- ook oer Alter-I's hebben winst bij mijn systeem, in het hoge toeren gebied. Onderbreek de standaard VVIS aansturing en laat mijn printje het werk doen.
De twee solenoid vacuumslangen moeten wel op de "nieuwe manier" aangesloten zijn.

Citaat van: toppertheo op 08-05-2010 21:19:10
ik heb gekeken onder de motorkap en dan bij de voorruit bij die nummers en dat begint na de P bij mij met 20.... heb ik dan een model van voor de 30699 of kijk ik op de verkeerde plek voor het serienummer??
Dat weet ik niet, het zou ook in je VIN nummer verwerkt moeten zijn volgens mij.

toppertheo

dus waar kan ik nu vinden of ik het serie nummer er voor of er na heb??
VIN nummer?? waar kan ik die vinden??

razorx

Misha

Citaat van: razorx op 08-05-2010 22:02:14
In je kentekenpapieren.

Of in de auto, op het typeplaatje (ook wel VIN-plaatje) én net onder de paraffaanplaat, redelijk groot ingestanst.

Soms ook op een plaatje onder de voorruit, op het dashboard.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Joeri

Ehm, Yits, nog effe een vraagje (ik heb VVIS). Klopt het dat ik de overgang van groen naar oranje bij vol gas vanaf 1000 toeren nog steeds goed voel als een duw?  :eusa_think:
Travel is the only thing you buy that makes you richer.

razorx

Eh nee.

Hij mag pas veranderen van kleur bij plm 4100rpm.

Ik vermoed dat het toerental signaal niet (goed) binnenkomt.
edit: van wie heb je hem overgenomen?

Joeri

Citaat van: razorx op 27-05-2010 21:04:10
Eh nee.

Hij mag pas veranderen van kleur bij plm 4100rpm.

Ik vermoed dat het toerental signaal niet (goed) binnenkomt.
edit: van wie heb je hem overgenomen?
:) Je begrijpt me verkeerd. De led verandert bij 4100 naar oranje. Dat werkt goed. Ik voel echter op dat moment een duidelijke duw. En daarvan vraag ik me af of dat nou klopt.  :eusa_think:

Ik heb em "nieuw" van jou gekocht hoor  ;)

Freakybaby

Hey yits,

Is dat niet vergelijkbaar met het gedrag wat die van mij vertoonde op de 1e print?
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

razorx

Sorry, suf van me. Was in de war met twee mensen die er twee hadden overgenomen van twee anderen ;)

Per roffel wisselt het optimale overschakelmoment ietwat.
In het ideale gevan voel je geen duwtje maar het hangt er ook vanaf hoe snel je optrekt.

Er zit namelijk bewust een kleine vertraging in om "klapperen" van de klep in je spruitstuk tegen te gaan.
Bij de latere exemplaren heb ik het overschakelmoment iets lager dan 4100rpm gemaakt om de overgang bij volgas optrekken geleidelijker te maken.

Staat nog ergens in dit topic.
Als je wil, kan je hem even beschermd verpakt opsturen, check ik wel of de jouwe van voor of na de verandering was.

razorx

Citaat van: Freakybaby op 27-05-2010 21:13:15
Hey yits,

Is dat niet vergelijkbaar met het gedrag wat die van mij vertoonde op de 1e print?
Hoi Freek.
Dacht ik eerst ook aan, maar Joerie heeft het vermeldde toerental al gecorrigeerd naar plm 4100rpm.

Joeri

Citaat van: razorx op 27-05-2010 21:15:08
Sorry, suf van me. Was in de war met twee mensen die er twee hadden overgenomen van twee anderen ;)

Per roffel wisselt het optimale overschakelmoment ietwat.
In het ideale gevan voel je geen duwtje maar het hangt er ook vanaf hoe snel je optrekt.

Er zit namelijk bewust een kleine vertraging in om "klapperen" van de klep in je spruitstuk tegen te gaan.
Bij de latere exemplaren heb ik het overschakelmoment iets lager dan 4100rpm gemaakt om de overgang bij volgas optrekken geleidelijker te maken.

Staat nog ergens in dit topic.
Als je wil, kan je hem even beschermd verpakt opsturen, check ik wel of de jouwe van voor of na de verandering was.
Okido, thanks. Ik ga eerst effe een weekendje weg en heeft ook geen haast. En anders kan ik misschien een keertje bij je langs rijden? Kom af en toe in Adam.  8)

razorx

Altijd welkom, pb even van te voren.
Bevindingen zal ik uiteraard alhier posten.