raar stuurgedrag

Gestart door minizeist, 21-12-2008 20:20:45

Vorige topic - Volgende topic

minizeist

ik heb een volvo 850 2.5 l 20v uit 1994 en nu heb ik een probleem met het stuurgedrag van mijn auto.
Als ik rechtuit rijdt dan wiebelt mijn stuur in mijn handen heen en weer, net alsof de bekrachtiging wel en dan weer niet werkt. Het is echter niet in de bij het sturen het geval. Tevens trekt hij ook een klein beetje naar rechts. De auto is dit jaar nog uitgelijnd en daarna was niks te voelen.
Het is het meest voelbaar tussen de 30 en 50km per uur. IK zat te denken dat het iets is in de stuurbekrachtiging ( kapotte pomp of stuurhuis) maar vroeg me af of dit de goede symptomen daarvoor zijn. Of misschien weet iemand iets anders

Ronbroek

Staat je auto aan de voorkant links en rechts even hoog ?

854 T-5 AT 417. Rondom Koni geel en Intrax rood, Fasttech chip, K&N openluchtfilter

minizeist

er zijn dit jaar bij het uitlijnen ook nieuwe schokbrekers gemonteerd en het oogt dat de linker en rechter voorkant gelijke hoogte staan.

mevita

Ik zou eerst eens 2 andere voorbanden proberen ;)

francois

lager van de schokbreker ook vernieuwd (versleten)
aandrijf as nio (steun lager )

vr gr

UserID6342

Idd probeer eens even je banden met achter te wisselen en kijk of het dan weg is, verder zou je nog stuurspeling kunnen hebben wat eigenlijk hetzelfde gedrag kan veroorzaken.

Thomas 850 TDI

Heb hetzelfde probleem. Vermoed dat het te maken heeft met de binnenste stuurkogels of met het stuurhuis. Hoop op het eerste. Is een stuk goedkoper te repareren.

minizeist

het was inderdaad een slag in het rubber van de band

bedankt voor de reacties.

LPGLE

goed dat ook de oplossing wordt gemeldt. :eusa_clap:  Gebeurd mijns inzien te weinig