Autobandenmarkt.nl, wie heeft er ervaring mee?

Gestart door Joris_Scholte, 22-12-2008 18:28:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

elianmars

Citaat van: Methode op 23-12-2008 19:05:26
Citaat van: elianmars op 23-12-2008 19:03:12
Citaat van: Methode op 23-12-2008 18:56:32
Via Volvo dealer: 4 x Tyfoon all seasons. Inclusief monteren en balanceren € 88,00 per band.  :eusa_whistle:

http://www.inter-sprint.nl/intersprint/NL/maten_tyfoon.php

Van dit merk: beste koop consumentenbond.  :eusa_dance:

http://www.tyfoonbanden.nl


Beste koop of niet, zo'n merk komt bij mij niet onder de wagen.........  :eusa_snooty:

Mag ik vragen waarom niet?


Da's toch geen merk?  :eusa_think:

Er staat wel beste koop Consumentenbond. Wanneer is die test geweest?

LPGLE

Citaat van: Iko op 23-12-2008 19:03:23


Helpdesk ook prima.. Heel lief meiske  :eusa_dance:

sprak ze nederlands dan ?

Bram

Ook ik heb een goede ervaring, voor een zomerauto had ik vorig jaar 4 banden nodig quotes liepen uiteen van 1100 - 1400 euro (beetje bijzondere maat). Kennis bij een groothandel: 900, via autobandenmarkt 750. Levertijd: twee weken. Na 1 week ploften ze in de voortuin.

Enno

Citaat van: elianmars op 23-12-2008 19:18:19
Citaat van: Methode op 23-12-2008 19:05:26
Citaat van: elianmars op 23-12-2008 19:03:12
Citaat van: Methode op 23-12-2008 18:56:32
Via Volvo dealer: 4 x Tyfoon all seasons. Inclusief monteren en balanceren € 88,00 per band.  :eusa_whistle:

http://www.inter-sprint.nl/intersprint/NL/maten_tyfoon.php

Van dit merk: beste koop consumentenbond.  :eusa_dance:

http://www.tyfoonbanden.nl


Beste koop of niet, zo'n merk komt bij mij niet onder de wagen.........  :eusa_snooty:

Mag ik vragen waarom niet?


Da's toch geen merk?  :eusa_think:

Er staat wel beste koop Consumentenbond. Wanneer is die test geweest?

Het ligt er helemaal aan welke eissen je stelt aan de band. Toegegeven een Michelin rijdt lekker. Maar het glijdt ook lekker, zo is mijn ervaring.

Ik denk dat er genoeg overige bandenmerken zijn die qua prijs / prestatie gewoon beter scoren dan een wat duurdere michelin band.

Of het uiteindelijk qua kostprijs uitmaakt of ik michelin of bijvoorbeeld Tyfoon neem, waag ik te betwijfelen. Waarschijnlijk is een Tyfoon eerder versleten dan de Michelin, maar of het nu echt veel slechter rijdt? Ik denk van niet.

Misha

Citaat van: Enno op 26-12-2008 23:00:35
Waarschijnlijk is een Tyfoon eerder versleten dan de Michelin, maar of het nu echt veel slechter rijdt? Ik denk van niet.
::)

Ik weet van wel. ;)
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

koenne

De betere bandenmerken hebben ook best scherpe prijzen hoor. Een beetje zoeken en je vind ook A-merken voor een goede prijs, afhankelijk van de maat natuurlijk. 18" is altijd wat moeilijker. Maar 16 en 17" is normaal wel voor een goede prijs aan te komen. Michelin heeft als grote nadeel dat ze wat duurder zijn, ook voor leveranciers. De particuliere verkoopprijs ligt niet hoger, maar de inkoopprijs voor bedrijven is wel hoger als gemiddeld.

En ander nadeeltje van een dure band komt boven water met lekrijden. ls een band niet te repareren is, ben je gelijk veeel geld kwijt en doet het extra pijn.

Oftewel kijken voor een vredestein of bridgestone bijvoorbeeld. aanschaf is wat goedkoper, dan mogen ze ook wel wat sneller versleten zijn toch? En het moet voldoende grip bieden.

De echte prijsknallers heb ik minder goede ervaringen mee, snel cuppen en erg luidruchting bij wanli, rotex, viking en mastersteel bijvoorbeeld, maar dit kan per maat verschillen.

Topsport180

#36
Ik bestel banden al jaren via de Duitse "zustersite" Reifendirekt.de.
De banden waren steevast binnen 3 tot 4 dagen bij het montagebedrijf van mijn keuze en montage (incl. nieuwe ventielen) + balanceren kostte slechts 11 EUR per band. Een half jaar geleden heb ik nog 4 Fulda's Carat Exelero voor mijn C70 besteld (225/45ZR17) en laten monteren/balanceren. Dat kostte me slechts 406 EUR (inclusief 3% korting omdat ik lid ben van de ADAC). Daarna heb ik er ook nog 40 EUR voor een rondje uitlijnen tegenaan gegooid en klaar was ik ;-)

Fulda Carat Exelero
C70 T5 - 122.000KM - 275pk/395Nm - handbak - leer/alcantara. 440 TD - 207.000 KM - lederen bekleding, ABS, airbag, airconditioning, 15 inch
http://www.autoweek.nl/forum/read.php?18,2777375,2779221#msg-2779221

Taranis

Citaat van: Misha op 26-12-2008 23:04:32
Citaat van: Enno op 26-12-2008 23:00:35
Waarschijnlijk is een Tyfoon eerder versleten dan de Michelin, maar of het nu echt veel slechter rijdt? Ik denk van niet.
::)

Ik weet van wel. ;)


+ 1

Onder een Subaru trek je de scheuren in het loopvlak van een Tyfoon band (eigen ervaring). Beste koop of niet, doe mij maar gewoon een gerenommeerd merk.

Joris_Scholte

Citaat van: Topsport180 op 27-12-2008 11:31:53
Ik bestel banden al jaren via de Duitse "zustersite" Reifendirekt.de.
De banden waren steevast binnen 3 tot 4 dagen bij het montagebedrijf van mijn keuze en montage (incl. nieuwe ventielen) + balanceren kostte slechts 11 EUR per band. Een half jaar geleden heb ik nog 4 Fulda's Carat Exelero voor mijn C70 besteld (225/45ZR17) en laten monteren/balanceren. Dat kostte me slechts 406 EUR (inclusief 3% korting omdat ik lid ben van de ADAC). Daarna heb ik er ook nog 40 EUR voor een rondje uitlijnen tegenaan gegooid en klaar was ik ;-)
Fulda Carat Exelero
Tegenwoordig heet ie Reifendirekt? Was al naar m op zoek van de week, kon er niet meer op komen.
Het hele jaar de R in de maand

FelixB

855R & C70 T5 cabrio automaat

Ludo


Ronin

Erg goede ervaringen mee!!
De service is ook prima in orde!!
Al meerdere keren bij hun besteld en nooit spijt gehad  ;)

Joris_Scholte

Citaat van: FelixB op 27-12-2008 23:24:18
En wat is de stand nu?
Ze zijn nog niet binnen; ik verwacht dat ze aankomende week worden aangeleverd. :eusa_pray:
Het hele jaar de R in de maand

Jimmy

Zo'n twee jaar geleden heb ik ook banden besteld bij autobandenmarkt.nl voor mijn toenmalige auto, een Polo G40 met achter 8j en 195-45-13.De banden werden met zo'n 7 dagen geleverd en ik heb ze, met erg veel moeite, samen met een vriend op zijn werk gemonteerd.

Het hele grapje heeft me zo'n 60 euro bespaard, en dat voor 2 banden!

bupozaanstad

#44
Maat van me een echte soeb fan rijd met onderstaande banden en bevallen hem super, ik zit er ook aan te denken.

belachelijke  link


mods edit: ingekort