bovenste motorsteun

Gestart door ik-rol, 22-12-2008 20:23:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ik-rol

Laatst heb ik mijn rubber van de bovenste motorsteun laten vervangen. Nu is hij iets meer naar rechts teruggeplaatst (zie foto). Op de foto is te zien dat hij eerst meer links zat. Is het bezwaarlijk zoals hij nu is teruggeplaatst?


Emiel

Hij zit 90 graden gedraaid denk ik. Het rubberen deel moet verticaal staan.

francois

verkeerd gemonteerd
versterking van de rubber moet naar de hemel staan ;D ;D

vrgr

UserID6342

Citaat van: ik-rol op 22-12-2008 20:23:38
Laatst heb ik mijn rubber van de bovenste motorsteun laten vervangen. Nu is hij iets meer naar rechts teruggeplaatst (zie foto). Op de foto is te zien dat hij eerst meer links zat. Is het bezwaarlijk zoals hij nu is teruggeplaatst?
http://www.mijnalbum.nl/Foto-OAL7JK4P.jpg
Goed is in ieder geval anders ;D

KMvrtr

Citaat van: Emiel op 22-12-2008 20:39:24
Hij zit 90 graden gedraaid denk ik. Het rubberen deel moet verticaal staan.
Citaat van: francois op 22-12-2008 23:04:35
verkeerd gemonteerd
versterking van de rubber moet naar de hemel staan ;D ;D

Klopt & klopt.
Rubber moet dus sowieso opnieuw gemonteerd worden. Dit is  niet goed.

Maar dit was niet de vraag van de topicstarter.
Ik vraag me af of de steun meer naar voren is geplaatst vanwege de verkeerde montage van het rubber.
Eigenlijk denk ik van niet. Zou het niet zo kunnen zijn dat de het rubber schutbordsteun versleten is? Dat zie je namelijk wel vaker. In dat geval moeten ze die ook maar vervangen.

klaas

#5
Het boutgat van het rubber zit niet in het midden. Dus als je hem verkeerd monteerd zal de bout ook op een andere plek terecht komen... Deze is inderdaad 90 (of 270) graden verkeerd gemonteerd.

Ik heb dit weekend zelf een nieuw rubber in mijn motorsteun geperst.. kwam er na een paar uur klooien pas achter dat je hier voor een extra tool nodig hebt.. namelijk een buis van net iets grotere diameter dan die van de motorsteun. Hier kan je dan met de hand je rubber in schuiven. De buis met rubber erin zet je op het gat, slangeklem om buis en buitenring van gat heen zodat je zeker weet dat buis met rubber in lijn zit met gat. Nu kan je van de bovenkant af persen.
Ik heb het uren geprobeerd zonder buis, en elke keer dat je dan druk op het rubber zet vervormt het rubber, zodat hij niet meer in het motorsteun gat past.

Dus als er iemand in de buurt van Schoorl(NH) of Bunnik(UT) een bovenste motorsteunrubber wil vervangen kan ik wel helpen, pb me maar.

KMvrtr

Citaat van: klaas op 23-12-2008 13:57:29
Het boutgat van het rubber zit niet in het midden. Dus als je hem verkeerd monteerd zal de bout ook op een andere plek terecht komen... Deze is inderdaad 90 (of 270) graden verkeerd gemonteerd.

Aha, weer wat geleerd.
Dat neemt niet weg dat ik het verstandig zou vinden om de de steun op het schutbord even goed te controleren.
Die dingen zijn soms ook aardig gaar, maar krijgen minder aandacht dan de bovenste motorsteun.

elmarconi

Citaat van: klaas op 23-12-2008 13:57:29
Ik heb het uren geprobeerd zonder buis, en elke keer dat je dan druk op het rubber zet vervormt het rubber, zodat hij niet meer in het motorsteun gat past.

MDF plankje, werkt ook prima!
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,6586.msg522922.html#msg522922

--
Autogas Inside . . .

elianmars

Citaat van: elmarconi op 23-12-2008 15:13:19
Citaat van: klaas op 23-12-2008 13:57:29
Ik heb het uren geprobeerd zonder buis, en elke keer dat je dan druk op het rubber zet vervormt het rubber, zodat hij niet meer in het motorsteun gat past.

MDF plankje, werkt ook prima!
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,6586.msg522922.html#msg522922



Ik heb het ook zo gedaan, maar het was nog een behoorlijk getob. Telkens schoot het draadeind uit het midden, waardoor het rubber scheef kwam te zitten  :eusa_wall:

ik-rol

Super, wat een kennis is hier op het forum aanwezig  :eusa_clap:. Allen bedankt, ik ga er mee aan de slag. Klaas, als het niet lukt PB ik je wel (UT), maar regio Den Haag zou mij beter uitkomen.

elmarconi

Citaat van: elianmars op 23-12-2008 17:48:46
Citaat van: elmarconi op 23-12-2008 15:13:19
Citaat van: klaas op 23-12-2008 13:57:29
Ik heb het uren geprobeerd zonder buis, en elke keer dat je dan druk op het rubber zet vervormt het rubber, zodat hij niet meer in het motorsteun gat past.

MDF plankje, werkt ook prima!
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,6586.msg522922.html#msg522922

Telkens schoot het draadeind uit het midden, waardoor het rubber scheef kwam te zitten  :eusa_wall:

Wel de speedboor 25mm gebruikt?
--
Autogas Inside . . .

elianmars

Citaat van: elmarconi op 23-12-2008 20:44:22
Citaat van: elianmars op 23-12-2008 17:48:46
Citaat van: elmarconi op 23-12-2008 15:13:19
Citaat van: klaas op 23-12-2008 13:57:29
Ik heb het uren geprobeerd zonder buis, en elke keer dat je dan druk op het rubber zet vervormt het rubber, zodat hij niet meer in het motorsteun gat past.

MDF plankje, werkt ook prima!
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,6586.msg522922.html#msg522922

Telkens schoot het draadeind uit het midden, waardoor het rubber scheef kwam te zitten  :eusa_wall:

Wel de speedboor 25mm gebruikt?

Ik denk dat ik een te dun draadeind heb gebruikt. Dat ging door de spanning buigen.

Maar goed, het is uiteindelijk gelukt. En daar gaat het om  :D

Dieselross

Bij mij hebben ze er een compleet nieuwe steun opgezet.

v40pokemon

Citaat van: Dieselross op 08-03-2009 21:44:38
Bij mij hebben ze

Dat is het verschil tussen zelf doen of laten doen denk ik.
Niet dat het verkeerd is als je het laat doen, maar ik heb het bij zowel de 850 als de S70 ook zelf gedaan. Kwam toen goed uit dat ik net laminaat aan het leggen was en heb daar mijn ' pers'  van gemaakt..

nakkie

Ik heb hem vandaag ook vernieuwd. Ging eigenlijk (Dankzij de beschrijving hier)beter dan ik gedacht had ;D.