nieuwe koppeling?

Gestart door hom, 18-11-2007 00:29:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

hom

Ben er nog steeds niet uit  :eusa_wall:
Iemand nog sugesties voor een slippende koppeling terwijl er olie vrije nieuwe platen gemonteerd zijn?

Enno

ontluchten van je hele remsysteem inclusief je koppelings gedeelte? een optie?

hom

Enno ik heb er geen ervaring mee maar waarom denk je dat dit helpt?

dennis850estate

Ontluchten heeft geen enkele zin. Als er lucht in zou zitten wil hij juist niet óntkoppelen en zou het pedaal niet hard zijn. Hier is echt iets anders aan de hand. Ik kan het echter nog niet beredeneren, zal uit elkaar moeten hoe dan ook


hom

Dennis nog bedankt voor het fixen  ;D
Mensen het bleek toch echt het vliegwiel te zijn, ik heb nu een R koppeling
Foto's koppeling/vliegwiel volgen

hom

#20
Oud vliegwiel


hom

Nieuw/ander vliegwiel


dennis850estate

Je kunt zien op de eerste foto dat er allerlei blauwe plekken te zien zijn. Het oppervlak van het vliegwiel lijkt ook helemaal ' dichtgesmeerd' te zijn door hoge temperatuur. Zo zie je maar weer dat ook een vliegwiel niet zo maar een klomp staal is en wel degelijk tot het slippen van een nieuwe koppeling kan leiden.

thuur

#23
Het lijkt er op dat ik me mag aansluiten bij hom. Na montage van een nieuwe R-plaat, drukgroep, lager en keerring toch een slippende koppeling. Vanaf 3000rpm in de 4 en 5 slipt de koppeling. Toerental loopt bij 3/4 tot maximale turbodruk 500-1000rpm op zonder dat de auto versnelt. Plaat zit er nu 6 maanden/8000 km in. Auto is niet gechipt, turbo heeft 170dkm erop zitten, de rest 360dkm.

Ik heb begrepen dat verglazing kan optreden als het vliegwiel 'krom' is. Er is dan een hoger punt in het wiel wat steeds warmer wordt en minder hard slijt dan de rest. Gevolg is dat de plaat niet meer helemaal aansluit. Tweedehands is de beste optie in deze, al is vlakken aangeraden. Afdraaien van een verglaasde plaat is zinloos, er zit een harde plek in die je niet zo maar weg hebt.

Foto van het vliegwiel 6 maandjes terug:



Gr :-\

elianmars

Geen best nieuws, Arthur.........  :-\

hom

Arthur,
op dit moment slipt mijn koppeling nog steeds niet dus het probleem is verholpen na een ander vliegwiel. Ik heb op dit moment wel af en toe het probleem dat de koppeling onvoldoende koppelt. Met andere woorden ik krijg de auto af en toe lastig in de versnelling (rijdend/vanuit stilstand). Hierover heb ik even met Dennis gesproken en hij denkt dat mijn koppelingscilinder zijn beste tijd heeft gehad.

Nou vraag ik mij af of die cilinder misschien de oorzaak is geweest van het inbranden van mijn en misschien ook wel jouw vliegwiel....

MICHEL306

Koppeling en vliegwiel maken contact door vrijving, maar het verenpakket zorgt voor de daadwerkeijke krachtoverbrenging. Heb je dus een blauw vliegwiel betekend dit dat de koppelingsplaten slippen op het vliegwiel  door te weinig druk...en dus is je verenpakket dan te slap om de krachten over te brengen...daar zit dan ook het verschil in soorten koppelingsplaten...niet zo zeer de platen zelf als wel het verenpakket...

gr  Michel

Eugene

Neem aan dat je met het "verenpakket" de drukgroep bedoelt en niet de veren die in de plaat zitten?

Zowel platen als drukgroep zijn beide zeer belangrijk, is een van beide slecht zal de boel niet goed functioneren.

If it's not blown, it sucks...

MICHEL306

bedoelik   drukgroep dus... :eusa_whistle: