nieuwe koppeling?

Gestart door hom, 18-11-2007 00:29:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

hom

Ben er nog steeds niet uit  :eusa_wall:
Iemand nog sugesties voor een slippende koppeling terwijl er olie vrije nieuwe platen gemonteerd zijn?

Enno

ontluchten van je hele remsysteem inclusief je koppelings gedeelte? een optie?

hom

Enno ik heb er geen ervaring mee maar waarom denk je dat dit helpt?

dennis850estate

Ontluchten heeft geen enkele zin. Als er lucht in zou zitten wil hij juist niet óntkoppelen en zou het pedaal niet hard zijn. Hier is echt iets anders aan de hand. Ik kan het echter nog niet beredeneren, zal uit elkaar moeten hoe dan ook


hom

Dennis nog bedankt voor het fixen  ;D
Mensen het bleek toch echt het vliegwiel te zijn, ik heb nu een R koppeling
Foto's koppeling/vliegwiel volgen

hom

#20
Oud vliegwiel


hom

Nieuw/ander vliegwiel


dennis850estate

Je kunt zien op de eerste foto dat er allerlei blauwe plekken te zien zijn. Het oppervlak van het vliegwiel lijkt ook helemaal ' dichtgesmeerd' te zijn door hoge temperatuur. Zo zie je maar weer dat ook een vliegwiel niet zo maar een klomp staal is en wel degelijk tot het slippen van een nieuwe koppeling kan leiden.

thuur

#23
Het lijkt er op dat ik me mag aansluiten bij hom. Na montage van een nieuwe R-plaat, drukgroep, lager en keerring toch een slippende koppeling. Vanaf 3000rpm in de 4 en 5 slipt de koppeling. Toerental loopt bij 3/4 tot maximale turbodruk 500-1000rpm op zonder dat de auto versnelt. Plaat zit er nu 6 maanden/8000 km in. Auto is niet gechipt, turbo heeft 170dkm erop zitten, de rest 360dkm.