Probleem met automaatbak

Gestart door DerWeis, 23-12-2008 10:40:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

DerWeis

Ik zou vanmorgen met ons zoontje even naar de winkel, zet de auto in de achteruit van de oprit af, vervolgens in de D knipperent automaat pijltje in het display en hij "slipt" vervolgens en kon hem nog maar net weer op de oprit krijgen!

Ik vrees dat de automaat defect is, maar wat zou het beste zijn  om te doen? eerst naar de volvo garage voor een diagnose of direct naar een automaat revisie bedrijf? Ik woon op de fries groningse grens, heeft ook iemand een goed revisie bedrijf bij mij in de buurt of kom ik dan echt bij firma autrans terecht (veel goede berichten over gelezen op dit forum)

Hoe kun je nou rechtlijnig denken in een ronde schedel?

thuur

Eerst de pook 20x op en neer halen met contact uit en dan de foutcodes uitlezen en hier plaatsen.


Gr ;)

mehn

Als eerste de foutcode(s) uitlezen en resetten.
Vervolgens de olie controleren (en peilen met draaiende motor).

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

DerWeis

Zou ook iemand me willen vertellen welke pin ik moet gebruiken om uit te lezen ( heb mijn eigen handboek "even" uitgeleend aan een kennis!  :eusa_wall:
Hoe kun je nou rechtlijnig denken in een ronde schedel?

V70geRwin


DerWeis

De codes zijn:

3-2-2

2-2-3

3-1-3

1-1-4

En hoe moet ik ze resetten?
Hoe kun je nou rechtlijnig denken in een ronde schedel?

mehn

Resetten gaat als volgt:

Je leest alle codes 1 voor 1 uit. Op een gegeven moment komt de eerste code opnieuw langs.
Nadat je de eerste code voor de tweede keer hebt uitgelezen druk je de knop in en houd je die (minimaal) 5 seconden vast.
Als je de knop loslaat wacht je totdat het ledje gaat branden. Zo gauw het ledje aangaat druk je de knop weer in en houd je de knop weer minimaal 5 seconden ingedrukt. Dus niet wachten tot het ledje uitaat, maar drukken als het ledje nog brandt.

Als je nu het contact uitzet en weer aanzet moet je code 1-1-1 krijgen.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Iko

Maar wat is er er aan de hand :) Sinds vanmorgen knippert mijn pijltje ook opeens namelijk! Alleen rijd hij verder probleemloos....

mehn

Citaat van: Iko op 23-12-2008 11:48:02
Maar wat is er er aan de hand :) Sinds vanmorgen knippert mijn pijltje ook opeens namelijk! Alleen rijd hij verder probleemloos....

Nou ook uitlezen dan maar.

Zal ook wel 3-2-2 tussen zitten ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

DerWeis

Weet iemand wat deze codes betekenen?

Ik weet nl. niet of ik het boek vandaag nog terug heb!
Hoe kun je nou rechtlijnig denken in een ronde schedel?

mehn

3-2-2: probleem met de schakelstandsensor. Dat komt met dit weer vaker voor. De oplossing van thuur help hiervoor
2-2-3: Signaal van de gasklepsensor te laag
3-1-3: Foutief signaal van de schakelstandsensor
1-1-4: Breuk in het circuit van de programmakiezer (E/S schakelaar)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

thuur

114 kan trouwens ook betekenen dat die knop langer dan 30 seconden in het midden heeft gestaan (dus niet op E en niet op S).

Ik zeg: resetten en rijden maar!


Gr 8)

DerWeis

Super!!!! ik zat er al helemaal over in!! in deze al zo goedkope decembermaand!!
Hoe kun je nou rechtlijnig denken in een ronde schedel?

mehn

Citaat van: thuur op 23-12-2008 12:04:07
Ik zeg: resetten en rijden maar!

Nou...wel een beetje voorzichtig rijden dan ;)

Échte slip (veel toeren, weinig snelheid/versnelling) is namelijk niet goed voor de bak.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Iko

A1:
134 - Onjuist belastingssignaal
114 - Breuk in stroomkring programmakiezer (Dat is waarschijnlijk dat het knopje 30 sec in het midden heeft gestaan?)
322 - Onjuiste overbrengingsverhouding

A2:
232 - Adaptieve lambdaregeling, stationair
414 - Laaddrukregeling
Heeft dit te maken met inbouw van LPi ?

A3:
141 - Storing in pedaalsensor, kortgesloten naar massa of voeding
444 - Stroomvoeding naar de kleppen in het hydraulische aggregaat ontbreekt (die storing had ik vorige week tijdens 1 rit)

B1:
126 - Breuk of kortsluiting met accuspanning in binnentemperatuursensor passagierskant

B2:
122 - Geen Signaal of snelheid is niet boven de 35km/h geweest

Spannend :D

Als zich 1 malig een storing heeft voor gedaan wordt deze door de computer onthouden neem ik aan? Probleem met de bak was idd 21x heen en weer bewegen :) Zelfs het resetten van het service lampje is al gelukt.