banden online aankopen

Gestart door Wiske, 27-12-2008 10:35:11

Vorige topic - Volgende topic

Wiske

Hallo,

Ik wil graag nieuwe banden online aankopen voor mijn estate 850. Is er iemand die weet waar ik het beste terecht kan? Is er iemand die reeds ervaring heeft met het aankopen van banden online? Hoe zit het met de levering?

elianmars

Geertje

Kan goed gaan maar ook fout.
Voordeel:
Kan goedkoper zijn.

Nadeel:

Je moet op zoek naar een monteer/balanceer adres welke je wel ff een "goede" prijs maken want ze kunnen voor de rest niets aan je verdienen.
Online hoeft niet goedkoper te zijn, bandenboer in de buurt kan dat vaak ook.
Je weet niet wat je krijgt, zowel leeftijd als kwaliteit. Er bestaan verschillende kwaliteiten die door sommige partijen bij fabrikanten worden opgekocht om ze daarna weer te verkopen.
Wat als er iets mis is met de banden (hoogteslag OID)? Partij die de banden monteert kan er niets aan doen en wil dus evengoed (terecht) geld zien. Er staan hier voorbeelden op dit en andere forums.
Conclusie: welk risico loop je voor (als het al verschil uitmaakt) dat kleine bedrag?
Gr Geert

elianmars

Ik heb tot nu toe toch behoorlijk wat kunnen besparen door online te kopen. Bandenboer kwam in de verste verte niet aan zulke lage prijzen.

Misschien dat ik eens een andere bandenboer moet gaan zoeken?  :eusa_shifty:

Geertje

Laat 'ns een merk, maat en type horen dan.
Kan ik wel 'ns kijken wat ze bij ons kosten.

Gr Geert

killerbee

elianmars

Citaat van: Geertje op 27-12-2008 11:03:52
Laat 'ns een merk, maat en type horen dan.
Kan ik wel 'ns kijken wat ze bij ons kosten.

Gr Geert

Ah, vandaar je reactie op online kopen  ;D

Geertje

Helaas verdien ik er niets aan :( moet iedereen ook zelf weten.
Wordt wel vaak geconfronteerd met problemen van mensen die ze er wel gekocht hebben, maar het kan ook goed gaan ben ik met je eens.
Ken wel veel garagebedrijven die ze er wel op willen leggen als je ze zelf levert. (knippen en scheren heet dat hier dan) Want de bedragen die voor montage en balanceren gevraagd worden zijn wel hoog.
Maar het verhaal geldt niet alleen voor banden hoor, en ik heb zelf ook wel eens wat online besteld maar realiseer me wel dat het vaak problematisch is als er iets mis is. Een kennis bestelde eens een artikel in Duitsland omdat het zo veel scheelde. Helaas was er iets mis met het ding en is ik weet niet hoe vaak terug gestuurd, kortom een hoop ellende waar hij naderhand ook spijt van had.
Heb zelf ook zat voorbeelden van mensen die komen klagen over iets wat ze elders hebben gekocht en dan hier willen claimen vanwege merkgarantie.

V70geRwin

Citaat van: Geertje op 27-12-2008 11:24:30
Helaas verdien ik er niets aan :( moet iedereen ook zelf weten.
Wordt wel vaak geconfronteerd met problemen van mensen die ze er wel gekocht hebben, maar het kan ook goed gaan ben ik met je eens.
Ken wel veel garagebedrijven die ze er wel op willen leggen als je ze zelf levert. (knippen en scheren heet dat hier dan) Want de bedragen die voor montage en balanceren gevraagd worden zijn wel hoog.
Maar het verhaal geldt niet alleen voor banden hoor, en ik heb zelf ook wel eens wat online besteld maar realiseer me wel dat het vaak problematisch is als er iets mis is. Een kennis bestelde eens een artikel in Duitsland omdat het zo veel scheelde. Helaas was er iets mis met het ding en is ik weet niet hoe vaak terug gestuurd, kortom een hoop ellende waar hij naderhand ook spijt van had.
Heb zelf ook zat voorbeelden van mensen die komen klagen over iets wat ze elders hebben gekocht en dan hier willen claimen vanwege merkgarantie.

Maar ik lees ook een hoog goede verhalen over de garantieafhandeling...

Dat het iets meer moeite is blijft gewoon, ook bij een bandenboer moet je weer terug, in discussie etc.

Geertje

Daarom, moet ook iedereen zelf weten, als je denkt goedkoper/beter uit te zijn door online banden te kopen, gewoon blijven doen.
Ik heb alleen trachten aan te geven dat het niet altijd goedkoper/beter is, alhoewel dat wel kan.
Er zijn idd voorbeelden hoe problemen netjes opgelost zijn, maar ook andersom..
Wij hebben een aantal leveranciers waaronder de grootste van Europa, en ook daar zie je wel eens grote verschillen in prijzen, soms heeft een leverancier ook een grote partij ingekocht.
Er zijn ook verschillende kwaliteiten waarvan een doorsnee gebruiker helemaal geen weet van heeft. Het zelfde geldt voor productiecodes, snelheid- en loadindex. Het is voor ons vaak nog moeilijk om te onderscheiden welke goed en minder goed zijn.
Online zaak heeft voor de rest weinig kosten, soms nog niet eens voorraad.
Zelden dat we met hun prijzen niet meekunnen.

Gr Geert

LPGLE

heb er toch altijd een rare smaak bij , als jij je huis laat schilderen , koop je dan ook de verf bij de gamma ?

V70geRwin

Citaat van: Geertje op 27-12-2008 11:55:21
Daarom, moet ook iedereen zelf weten, als je denkt goedkoper/beter uit te zijn door online banden te kopen, gewoon blijven doen.
Ik heb alleen trachten aan te geven dat het niet altijd goedkoper/beter is, alhoewel dat wel kan.
Er zijn idd voorbeelden hoe problemen netjes opgelost zijn, maar ook andersom..
Wij hebben een aantal leveranciers waaronder de grootste van Europa, en ook daar zie je wel eens grote verschillen in prijzen, soms heeft een leverancier ook een grote partij ingekocht.
Er zijn ook verschillende kwaliteiten waarvan een doorsnee gebruiker helemaal geen weet van heeft. Het zelfde geldt voor productiecodes, snelheid- en loadindex. Het is voor ons vaak nog moeilijk om te onderscheiden welke goed en minder goed zijn.
Online zaak heeft voor de rest weinig kosten, soms nog niet eens voorraad.
Zelden dat we met hun prijzen niet meekunnen.

Gr Geert

Wat doet een Bridgestone RE050A in 205/45 17 inch bij jou dan?

Als het even kan gun ik de lokale ondernemers mijn centen maar ben geen dief en de verschillen waren tot nu toe dramatisch namelijk.

elianmars

Citaat van: spekkie99 op 27-12-2008 12:01:31

Als het even kan gun ik de lokale ondernemers mijn centen maar ben geen dief en de verschillen waren tot nu toe dramatisch namelijk.

Helemaal mee eens.

V70geRwin

Citaat van: LPGLE op 27-12-2008 12:00:52
heb er toch altijd een rare smaak bij , als jij je huis laat schilderen , koop je dan ook de verf bij de gamma ?

telt zelf onderdelen meenemen naar de garage ook  :eusa_whistle:

dat het niet de gangbare wijze is snap ik maar ben altijd al een beetje onorthodox geweest.

elianmars

Citaat van: LPGLE op 27-12-2008 12:00:52

Wij moeten ook wel eens dingen monteren die mensen zelf hebben aangeschaft. Tijdje geleden een deur bij de Gamma vandaan, die de mensen zelf hadden gekocht.
Als wij de deur zelf leveren, is de montage goedkoper, omdat we dan ook wat kunnen verdienen aan de deur.

Geldt voor de bandenmonteerbedrijven hetzelfde. Als je de banden daar koopt, zal montage goedkoper zijn dan wanneer je de banden zelf aanlevert.
Heb ik geen probleem mee en heeft het bedrijf dat de banden monteert geen probleem mee. Anders zouden ze wel "nee" zeggen.