Zimmermann V+A (incl. upgrade naar 302mm) voor E 450,00?

Gestart door Mathilde, 28-12-2008 22:53:37

Vorige topic - Volgende topic

Mathilde

Kan één van jullie mij vertellen of dit waar voor z'n geld is:

Zimmermann cross-drilled of X-drilled schijven voor + achter met blokken en brackets voor de voorzijde om van 280 --> 302mm schijven te kunnen gaan, remslangen en toebehoren ;)

Prijs: $569.99 komt neer op ca. Euro 400,00 - 450,00

Details hier:

http://www.fcpgroton.com/product-exec/product_id/30169/nm/Volvo_850_S70_V70_C70_Big_Brake_Kit_High_Performance_Brake_Kit_302MM_Upgrade_/category_id/45

De adder lijkt 'm in eerste instantie te zitten in de transportkosten, maar m'n enige andere vriend  ::) woont in Texas en stuurt regelmatig een container deze kant uit, dus dat lijkt te overzien, want bij dit bedrag zijn er geen verzendkosten binnen de US.
Met douane heb ik al helemaal geen ervaringen.

Uit de zoekfunctie is mij gebleken dat www.fcpgroton.com hier wel (redelijk) bekend is, maar iig niet voor de brakes.

En voordat er weer :eusa_naughty: een off-topic discussie ontstaat over EBC of Zimmermann of Brakemax of Brembo of Weet Ik Veel Wie: ik rijd een roetmobiel, kom ook wel eens op circuits, maar uitsluitend als toeschouwer en heb 16 inch Perfo velgen voor de winter (Canisto's voor de zomer zijn onderweg of iemand moet nu z'n Comet's aanbieden) Euh, sorry waar was ik? Oh ja dus die discussies zijn in MIJN geval niet zo relevant denk ik.

Ben benieuwd naar jullie visie op het geheel.

Ludo

het transport valt doorgaans mee, maar douanekosten komen er bij, dat kan het weer duur maken. ?
informeer anders ook eens bij de dealer, ik denk dat de uiteindelijke prijs dan beter meevalt dan men denkt...

darius

Mathilde ik wordt helemaal gek  :P . Is het karretje zo rap geworden dat je echt overweegt die remmen te kopen of ben je een "remmenfetesjist"  groet Darius roetman
No show, only go.

thuur

koenne

Als de prijs klopt dan is ie wel heel scherp. Voor een setje normale schijven en blokken rondom betaal je dat al.
Als je ze aanschaft hoor ik graag je ervaringen.

Heb nog even gezocht via google naar ervaringen, deze zijn erg gemengd. Staan een paar negatieve tussen over snelle roestvorming, uitgescheurde gaten en extreme remblokslijtage (om de 20.000 km). Maar er zijn ook veel goede reacties. Het schijnt dat ze in Duitsland meer met die merk doen.

nickk.

Naar horen zeggen is, dat het krom te rijden valt met een 850/v70 ;D Maargoed, de prijs is wel scherp en wie weet, blijft het bij jouw wel lang goed; hangt natuurlijk erg af van je rijstijl.

thuur

Citaat van: koenne op 28-12-2008 23:23:30
Heb nog even gezocht via google naar ervaringen, deze zijn erg gemengd.

Ik bedoel op het forum ;D

Niet iedereen was er erg te spreken over meen ik me te herinneren.

Gr ;)

-D©©©L-

Met een beetje zoeken en shoppen heb je rondom brembo en de 302 ombouwset + rondom teflon/rvs remslangen voor ongeveer het zelfde bedrag.
Gewoon hier in nederland.

M a r c

Citaat van: Mathilde op 28-12-2008 22:53:37
En voordat er weer :eusa_naughty: een off-topic discussie ontstaat over EBC of Zimmermann of Brakemax of Brembo of Weet Ik Veel Wie: ik rijd een roetmobiel, kom ook wel eens op circuits, maar uitsluitend als toeschouwer en heb 16 inch Perfo velgen voor de winter (Canisto's voor de zomer zijn onderweg of iemand moet nu z'n Comet's aanbieden) Euh, sorry waar was ik? Oh ja dus die discussies zijn in MIJN geval niet zo relevant denk ik.

Koop dan normale remschijven....
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Methode

Citaat van: M a r c op 29-12-2008 10:04:37
koop dan normale remschijven....

En die kosten bij de dealer (origineel Volvo , made in China) € 61,00 per stuk!
Eighthundredandfiftyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy

zum Schluß das übliche Tralala

Mathilde

Citaat van: M a r c op 29-12-2008 10:04:37
Koop dan normale remschijven....

Dus omdat het nou toevallig een Griezel is, hoeft ie er ook niet uit te zien?  :eusa_doh:

Het oog, mijn oog, wil ook wat hoor!  8)

Mathilde

Citaat van: thuur op 29-12-2008 01:11:02
Citaat van: koenne op 28-12-2008 23:23:30
Heb nog even gezocht via google naar ervaringen, deze zijn erg gemengd.

Ik bedoel op het forum ;D

Niet iedereen was er erg te spreken over meen ik me te herinneren.

Gr ;)

Inderdaad en das nog zacht uitgedrukt. Lijkt me nu zelfs voor m'n Griezel geen optie meer, maar het aanbod ;) van -D©©©L-  spreekt me wel aan: Met een beetje shoppen heb je rondom brembo en de 302 ombouwset voor ongeveer het zelfde bedrag.

Kun je 's een hint doen Marco? Ik ben het hele weekend aan het shoppen geweest, maar het beste wat ik tot nu toe gevonden heb is Brembo MAX met Ferodo racing DS2500 voor Euro 290,00, maar alleen VOOR en zonder brackets en slangen. (bij GMB-Tuning)  :eusa_think:

Eugene

If it's not blown, it sucks...

elianmars

Waarom dan niet gewoon origineel Volvo 302 schijven?

Als je per sé gaatjes wil, dan boor je die er toch in  :evil:

(Eerste is serieus bedoeld, tweede uiteraard niet  :P ;D)

elianmars

De Brakemax schijven zijn er trouwens ook in 302. Moeten voor een diesel wel volstaan. En er zitten gaatjes in  :eusa_dance: