bevriezen ruitensproeiers

Gestart door JeroenT, 29-12-2008 14:09:21

Vorige topic - Volgende topic

JeroenT

Bij mijn 855 loopt hetslangetje vann deruitensproeiers door het rechtervoorspatboord naar hetr scharnier.
In deze tijden bevriest dat daar. Is dit bij alle 850's zo ? Of is hoort dat slangtje in het motorcompartment te liggen zodat het ook enigszins opwarmt?
wie kan mij helpen?

spycatcher

hey jeroen,

gewoon antivries in het reservoir doen, dan kan het slangetje niet dicht vriezen. Dit beschermt ook het pompje voor kapot vriezen trouwens.

arno

Ronbroek

Voor de vorstperiode antivries in het tankje is wel een aanrader, slangetje loopt bij mij hetzelfde als ik het goed heb  :eusa_think:

854 T-5 AT 417. Rondom Koni geel en Intrax rood, Fasttech chip, K&N openluchtfilter

JeroenT

er zat zat al brandspiritus achtige vloeistof in maar dat mocht niet baten. Overigens zou ik het mij niet onlogisch voorkomen dat de zweden dit soort vorstgevoelige onderdelen op een warmere plek zouden hebben lopen. maar niet dus.

-D©©©L-

Tot min hoeveel graden was/is die vloeistof tegen vorst beveiligd ?

JeroenT

geen idee maar min 10 zeker

Ludo

Citaat van: JeroenT op 29-12-2008 14:53:42
geen idee maar min 10 zeker

dan kan het momenteel toch niet bevriezen, het is amper -5.
:eusa_think:

JeroenT

Ludo, in de dagen voor het de  vorst wel het reservoir gevuld maar niet doorgepompt. er zal dus nog wel "gewoon"frans zeepwater in gezten hebben.
Nu uitvinden hoe dit weer vloeibaar te krijgen is. waarschijnlijk met een fohn

tackle

meestal zitten alleen de sproeiers verstopt. Probeer eens met wat alcohol en een speld ofzo

JeroenT

dank voor de input ! de zaak draait weer een spuitje met alcohol deed wonderen.
Ik heb nu toch maar goeie antivries in gedaan.

Jaco S

gewoon wat spiritus er in doen!!!!dan kan het niet meer bevriezen!

VolvoDeMio

Citaat van: Jaco S op 31-12-2008 18:58:58

Volgens mij vinden m.n. de rubbertjes in de teugslagkleppen dat niet zo fijn.

Jaco S

Citaat van: VolvoDeMio op 31-12-2008 20:23:35
Citaat van: Jaco S op 31-12-2008 18:58:58

Volgens mij vinden m.n. de rubbertjes in de teugslagkleppen dat niet zo fijn.
Ik heb geen idee nooit aan ze gevraagt eigelijk......maar doe het al jaren zo en nog nooit ergens last van gehad!

thuur

Bij de Formido krijg je een 5 liter kan, kant en klare vloeistof (zomer of winter) voor 4 euro.

Gr 8)