Ervaringen met 16t van Ebay

Gestart door Wout309t, 06-08-2008 12:15:13

Vorige topic - Volgende topic

M a r c

Citaat van: Emiel op 09-09-2008 19:52:26
OEM Volvo zegt ook niet al te veel...heb ook wel eens nieuwe turbo's gemonteerd die af fabriek kapot waren.

Maar dan krijg je wel meteen een nieuwe...  ;)
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Gunnar

Veel van de ebay turbos worden gewoon in china nagemaakt.
www.medusa-motorsports.be
winnoc@medusa-motorsports.com
+32488868381

johan283

als ze het maar goed doen is er niks aan de hand er doen veel verhalen de ronde. Maar volgens mij weet niemand precies waar die turbo's vandaan komen. En wat de kwaliteit ervan is.

Turbo-Geek

Heb genoeg positieve maar ook VEEL negatieve verhalen gehoord. Kortom, zoals met zoveel zaken moet je gewoon geluk hebben.
Dat alles namaak is is niet altijd waar. Vaak zijn het ook turbo's die niet geheel aan de eisen van de fabrikant voldeden maar soms nog prima dienst kunnen doen en natuurlijk gereviseerde units.
Als je ziet wat bijv. een officiele Garret revisieset soms kost dan kan je weleens verbaast zijn.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !

elianmars

Citaat van: BenC70ES op 06-08-2008 23:11:54
De enige die ik dat heb horen zeggen is Marc,  diegene die er hier één gekocht hebben waren er zeer tevreden over (Marcel).

Bedoel je mij, of een andere Marcel?

Ik had voor de T-5 inderdaad ook een 16T gekocht via eBay, alleen niet bij een aanbieder uit Japan. Ik kocht 'm van iemand uit Duitsland, die 'm voor zijn V70 had gekocht, maar die toen zijn V70 had verkocht zonder dat de 16T daar ooit op gemonteerd is.

Althans, dat vertelde hij me  ;D

wepster

Citaat van: johan283 op 04-10-2008 20:21:40
als ze het maar goed doen is er niks aan de hand er doen veel verhalen de ronde. Maar volgens mij weet niemand precies waar die turbo's vandaan komen. En wat de kwaliteit ervan is.

de behuizingen worden gegoten bij componenta
dus aan het gietwerk zal het niet liggen het is gewoon van belang hoe nauwkeurig de nabewerkingen zijn gedaan zoals het freezen en honen van de lageringen en zo als daar alles goed is is het naar mijn inzien zeker geen slechte turbo .
maar word er op een of andere manier bespaart op de bewerking van het ruwprodukt (lees lagering honen freezen ) dan is het einde zoek en is het maar de vraag hoelang het volhoud ???

Turbo-Geek

Koop eens een splinternieuwe echte Garret en kijk dan eens naar het gietwerk van met name het compressor gedeelte.
Het deel waar compressorwiel in draait is mooi uitgefreesd maar de rest van de 'schelp' is soms ook matig van afwerking en verre van perfect.
  The things you own end up Owning you !

johan283

Wie heeft nu echt ervaringen met een MHI 16T van Ebay?

Ik en voorlopig doet die het nog goed.........Voor hoe lang dat weet ik niet. Gemiddelde turbo zou zo'n 200 K mee moeten gaan?

De rest van de forummers -op een enkele na-  hebben geen ervaring of hebben ervaring op basis van horen zeggen...........

Nogmaals herkomst is onbekend......maar onthou in NL zijn veel dingen duur door allerlei belastingen en het uurloon. Denso bougies in de US voor de helft ofzo gekocht, en nog veel meer auto spulletjes zijn gewoon goedkoper in het buitenland. Dat begint al in Duitsland.

Voor de rest moet iedereen zelf bepalen of zoiets koopt of niet.....

JW

Citaat van: johan283 op 28-10-2008 20:23:06
Wie heeft nu echt ervaringen met een MHI 16T van Ebay?

Ik en voorlopig doet die het nog goed.........Voor hoe lang dat weet ik niet. Gemiddelde turbo zou zo'n 200 K mee moeten gaan?

De rest van de forummers -op een enkele na-  hebben geen ervaring of hebben ervaring op basis van horen zeggen...........

Nogmaals herkomst is onbekend......maar onthou in NL zijn veel dingen duur door allerlei belastingen en het uurloon. Denso bougies in de US voor de helft ofzo gekocht, en nog veel meer auto spulletjes zijn gewoon goedkoper in het buitenland. Dat begint al in Duitsland.

Voor de rest moet iedereen zelf bepalen of zoiets koopt of niet.....

precies! helemaal mee eens. Sommige dingen zijn erg duur en kun je met een rondje Ebay-en of wat kennissen in het buitenland behoorlijk goedkoop krijgen. Ik haal veel uit Duitsland.
240 Turbo | 1991 | 282Kkm | E85

Racingbrick

Ik haal ook veel uit Duitsland, zelfs mn olie.

Maar ik ben het wel eens met Marc, je weet niet wat je in je handen krijgt als je zo'n  fohn besteld in Japan, ja het is goedkoper, maar goedkoop kan ook duurkoop zijn, en de verkoper geeft echt geen nieuw blok aan je als de stukken schoepenwiel naar binnen worden gezogen.
Dan maar iets meer betalen en een fohn halen bij een betrouwbaar adres...
Geldt ook voor distributie riemen, waterpompen en dergelijke...

Maar goed, dat is mijn mening

johan283

Citaat van: Racingbrick op 16-12-2008 12:28:31
Maar ik ben het wel eens met Marc, je weet niet wat je in je handen krijgt als je zo'n  fohn besteld in Japan, ja het is goedkoper, maar goedkoop kan ook duurkoop zijn, en de verkoper geeft echt geen nieuw blok aan je als de stukken schoepenwiel naar binnen worden gezogen.

Welke leverancier dan wel? Ze sluiten vervolgschade van een defect onderdeel uit.........meestal onderdeel van de leveringsvoorwaarden  :evil:  :eusa_whistle: