Vermogensme(e)ting Goes 28 Februari 2009

Gestart door Sed, 29-12-2008 21:15:33

Vorige topic - Volgende topic

Ludo

tja, er word gevraagd voor foto's.
je moet blijkbaar dus een account aanmaken wil je ze zien.  ;D

even copy-paste  :eusa_shhh:

LET OP DE DEUR

Hoezo banaangeel

De auto met de meeste power van vandaag wat via de laptop aanpasbaar was :0252:

En toen deed die het niet meer :0022:

Marc O.

Ben ik nou de enige die het maar akelig vindt hoe die auto's gefixeerd worden? Kan me toch niet aan de indruk onttrekken dat zo'n spanbandje weinig meer uitricht als de banden eenmaal "vaste bodem" hebben geraakt op hoge snelheid.... :eusa_think:

Edit: typo
...The Nile isn't just a river in Africa...

viking_in_shorts

Citaat van: Marc O. op 01-03-2009 10:44:31
Ben ik nou de enige die het maar akelig vindt hoe die auto's gefxeerd worden? Kan me toch niet aan de indruk onttrekken dat zo'n spanbandje weinig meer uitricht als de banden eenmaal "vaste bodem" hebben geraakt op hoge snelheid.... :eusa_think:

Nee hoor, je bent niet de enige.

Wat is er trouwens met de achterkant van die (belgische, blauwe) V50 aan de hand? Beeld ziet er heel raar uit. Het lijkt wel vertekening, maar dan net iets anders ...

JCviggen

Stage eleventy by backyard tuning

Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

V70 classic

Citaat van: Marc O. op 01-03-2009 10:44:31
Ben ik nou de enige die het maar akelig vindt hoe die auto's gefixeerd worden? Kan me toch niet aan de indruk onttrekken dat zo'n spanbandje weinig meer uitricht als de banden eenmaal "vaste bodem" hebben geraakt op hoge snelheid.... :eusa_think:

Edit: typo

Omdat alleen de wielen draaien en de auto dus stil staat , zal er ong het zelfde gebeuren als dat je in zijn 5 wilt wegrijden.
De stilstaande massa is gewoon te groot om ver weg te springen.
De auto spring een metertje naar voren om vervolgens stil te vallen.
De stalen platen op de grond zorgen er dan voor dat de wielen niet al te veel grip hebben.
Het kost je dus eigenlijk alleen een voorbumper omdat er een ventilator voorstaat.

Het is al eens gebeurd volgens de beste man die de tests uitvoerde.
Maar meestal breekt er dan maar 1 band en loopt de auto met 1 wiel naast de rollen en staat dan gelijkt stil.
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

Marc O.

Citaat van: V70 classic op 01-03-2009 11:12:39
Omdat alleen de wielen draaien en de auto dus stil staat , zal er ong het zelfde gebeuren als dat je in zijn 5 wilt wegrijden.
De stilstaande massa is gewoon te groot om ver weg te springen.

Je vergeet alleen dat bij "wegrijden in 5" de motor nog niet op toeren is, terwijl dat hier wel het geval is. Sterker nog, de motor bevindt zich waarschijnlijk in het toerenbereik waar het vermogen het hoogst is......

Citaat van: V70 classic op 01-03-2009 11:12:39
De auto spring een metertje naar voren om vervolgens stil te vallen.
De stalen platen op de grond zorgen er dan voor dat de wielen niet al te veel grip hebben.
Het kost je dus eigenlijk alleen een voorbumper omdat er een ventilator voorstaat.

Het is al eens gebeurd volgens de beste man die de tests uitvoerde.
Maar meestal breekt er dan maar 1 band en loopt de auto met 1 wiel naast de rollen en staat dan gelijkt stil.

Da's precies waar ik bang voor zou zijn. Onbegrijpelijk dat men geen betere wijze van fixeren heeft bedacht als zoiets al eens eerder is voorgevallen. :eusa_wall:
...The Nile isn't just a river in Africa...

Sed

Die betere manier is er wel hoor, dan halen ze de aangedreven wielen er af, sluiten daar een apparaat op aan en meten dus aan de as. Dan is er geen kans dat de auto wegvliegt. Maar goed er zijn nog niet zo veel bedrijvend ie dat zo doen.

Overigens zijn er onder de 40 rijders de nodige interesses gewekt in 5 pitter tuning door JCViggen, jezus wat een bak zeg!  :eusa_clap:

DinanT

Citaat van: Ludo op 01-03-2009 10:01:23Dinant, op het 40 forum las ik dat je katalysator kapot is.
verstopt?.
dan zou ik daarmee beginnen.  :D
Verstopt zit ie niet dacht ik. Het binnenwerk rammelt alleen wat, maar dat dit nou zulke gevolgen zou hebben... Vergeleken met de meting van vorig jaar bij Botman ben ik ruim 75 pk 'kwijt'.
Ik rol hierin  

reneetje

Citaat van: 40forum
Er is een fout opgetreden !

Je account wacht nog steeds op goedkeuring van de beheerder. 

::)
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

DinanT

Citaat van: reneetje op 01-03-2009 11:50:27
Citaat van: 40forum
Er is een fout opgetreden !

Je account wacht nog steeds op goedkeuring van de beheerder. 

::)

Dat is inderdaad laatst veranderd omdat er een enorme hoeveelheid spammers zich op het forum aanmeldde, zo'n 50 per dag geloof ik. Beetje jammer, maar helaas.
Ik rol hierin  

t5karel

Citaat van: Sed op 01-03-2009 11:45:52
Die betere manier is er wel hoor, dan halen ze de aangedreven wielen er af, sluiten daar een apparaat op aan en meten dus aan de as.
Net als in dit filmpjehttp://www.youtube.com/watch?v=vywChqtNDkU :eusa_drool:.
Track dragster from North.Ik ben slechts verantwoordelijk voor wat ik schrijf. Niet voor wat U begrijpt.

Ludo

Citaat van: DinanT op 01-03-2009 11:50:04
Citaat van: Ludo op 01-03-2009 10:01:23Dinant, op het 40 forum las ik dat je katalysator kapot is.
verstopt?.
dan zou ik daarmee beginnen.  :D
Verstopt zit ie niet dacht ik. Het binnenwerk rammelt alleen wat, maar dat dit nou zulke gevolgen zou hebben... Vergeleken met de meting van vorig jaar bij Botman ben ik ruim 75 pk 'kwijt'.

ik ken de symptomen niet van een kapotte of rammelende kat.
wat doet het precies?, houd het de uitlaatgassen tegen of... ??? (iemand die hier iets meer over kan zeggen?)

het verschil/verlies moet toch ergens in zitten.
op het 40 forum heb ik een beetje gevolgd, wat je door zoveel tegenslag al allemaal hebt gedaan en vervangen, dan zou je toch haast zeggen dat de auto onderhand technisch 100% is.
het lijkt zoeken naar een speld in een hooiberg, maar dit zou ik dan toch als eerste aanpakken.
wellicht kan dit zelfs op een goedkope manier, die enkel eigen moeite kost.  ;)

DinanT

Citaat van: Ludo op 01-03-2009 12:00:49ik ken de symptomen niet van een kapotte of rammelende kat.
wat doet het precies?, houd het de uitlaatgassen tegen of... ??? (iemand die hier iets meer over kan zeggen?)

het verschil/verlies moet toch ergens in zitten.
op het 40 forum heb ik een beetje gevolgd, wat je door zoveel tegenslag al allemaal hebt gedaan en vervangen, dan zou je toch haast zeggen dat de auto onderhand technisch 100% is.
het lijkt zoeken naar een speld in een hooiberg, maar dit zou ik dan toch als eerste aanpakken.
wellicht kan dit zelfs op een goedkope manier, die enkel eigen moeite kost.  ;)

Ik denk dat ik maar eens ga beginnen met alle slangetjes nakijken en schoomaken. Misschien dat de TCV weer verstopt zit... of iets dergelijks..
Maar het lijkt echt een 'maandagmorgenauto' te zijn...
Misschien dat SvenB hem dáárom wel heeft ingeruild op die S70 T5....  :eusa_think: hahaha
Ik rol hierin  

reneetje

Ik ken de story niet van deze wagen , maar ik heb jaren terug eens een verstopte kat gehad .

Dat was met een Audi 80 V6, het voelt echt aan dat ie zijn gassen niet kwijt kan, dus stotteren op de wat hogere toeren.
Als je gewoon rustig reed was er niks aan de hand , maar zodra ie boven de 4000 toeren kwam voelde het net of de onsteking het niet kon bijbenen.

Kat eronder vandaan geschroefd en de honingraat in de kat met en stuk draadeind eruit gestoten, en het was over.
De kat rammelde toen ook al een geruime tijd, dat was van de brokken honingraat (of hoe noem je die zooi in een kat eigenlijk?), die uiteigenlijk ook voor de verstopping hebben gezorgd.
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

thuur

Zo'n los stuk kan idd de doorstroming fors belemmeren.

Gr ;)