xc van 1999

Gestart door gerritjan, 29-12-2008 22:30:30

Vorige topic - Volgende topic

gerritjan

oke aandrijflijn word hier genoemd maar met deze km stand is die dan al versleten? of waar moet ik aan denken?
diem 320000 motorisch ben ik niet zo bang voor lijkt mij of zie ik het allemaal te roze kleurig in?
ger

Laserblue

ik zou voor €7000,- lekker een andere auto zoeken  ;)
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

Sbv

Heb je nog zaken in te ruilen ? Indien nee, dan kan er zeker nog wel een stuk af lijkt me zo. Tenzij ze er erg aan gehecht zijn maar dat lijkt me in deze tijden niet.

Niets van de prijs af, dan lekker verder zoeken lijkt me. Al ziet deze er erg mooi gepeotst etc uit en zo op de foto's redelijk onbeschadigd.

Walter

Citaat van: gerritjan op 30-12-2008 16:04:44
oke aandrijflijn word hier genoemd maar met deze km stand is die dan al versleten? of waar moet ik aan denken?
diem 320000 motorisch ben ik niet zo bang voor lijkt mij of zie ik het allemaal te roze kleurig in?

De aandrijflijn van de AWD's met Viscokoppeling is niet het meest bedrijfszekere systeem. De tussenbak of de haakse overbrenging kan herrie gaan maken en de viscokoppeling is een gevoelig item (wordt warm bij verschil in weerstand zoals bij 1 slippend wiel en gaat dan de kracht verdelen. Bij bv verschillend afgesleten banden heb je continu correctie en dus warmte, waardoor het systeem kapot gaat)

Als het helemaal jouw auto is, waarom haal je dan de tussenas er niet onderuit? Kan gewoon als voorwielaangedreven auto verder ;-)

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

gerritjan

kan die tussen as er zo tussen uit en is dat veel werk?
ger

Taranis

Citaat van: gerritjan op 31-12-2008 17:30:33
kan die tussen as er zo tussen uit en is dat veel werk?

Ja die kan er zo van tussen, nee is niet al teveel werk ;)

Vulk

http://link.marktplaats.nl/217456111

De eerste die ik op marktplaats tegenkom lijkt me al iets interessanter...

innocenti

toppertje

Citaat van: innocenti op 31-12-2008 17:42:49
http://link.marktplaats.nl/215147903
Lijkt me interesanter.

mmm,aleen de prijs"lijkt" interesant
voor de rest.....
wie presenteerd nu zo een auto?

onnaj

Citeermmm,aleen de prijs"lijkt" interesant
voor de rest.....
wie presenteerd nu zo een auto?

Iemand die er snel vanaf moet en een XC waarvan de automaat slipt? ;)

FrankM

En foto's in het donker, nog nooit gezien.......................

Weet niet wat dat kost een slippende koppeling repareren ?
Prijs is dan misschien wel interresant....................

Groeten

daytonawim

Heel veel centjes  :o :o

Ik lees regelmatig bedragen van rond de 2500 euro voor een revisie, mischien met een
automaat van de sloop wat goedkoper.

Dus tel dat bedrag bij de aankoop prijs op, mogelijk een revisie prijs opvragen bij een revisie bedrijf en
proberen de prijs verder naar beneden te krijgen.

Wel een vreemde KM stand voor een slipende automaat ( km stand uit de computer laten lezen)

Wel en auto die lekker vol zit met extra's  :P

innocenti

Citaat van: innocenti op 31-12-2008 17:42:49
http://link.marktplaats.nl/215147903
Lijkt me interesanter.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik de laatste regel (automaat slipt) over het hoofd gezien heb. Anders had ik mn niet gepost. EXCUSES

Rogers XC 70 2000

prijs van € 7000,- voor de zwarte XC vind ik persoonlijk wel meevallen, MITS er garantie verstrekt wordt op de wagen (en dan vind ik 12 maanden realistisch; het is geen nieuwe wagen meer).
Ik heb voor nog geen € 7.500 een XC op LPG gekocht met 197.000 op de teller, maar dat was in België; zonder garantie.

Inmiddels 20.000 met de auto gereden en (nagenoeg) probleemloos (thermostaat is een keer kapot geweest). Ik ben dus behoorlijk tevreden over de auto en ook over de prestaties. Hou wel rekening met een fors verbruik (op LPG 1 op 7; op benzine iets zuiniger --> 1 op 7,5)

Als je naar een XC gaat kijken let er op of uit de aandrijving geen rare geluiden komen en of de 4 banden dezelfde profieldiepte hebben.

gerritjan

ben zaterdag effe geweest effe proef gereden liep perfect zonder bij geluiden
Even om de tafel gezeten en de zaak rond gemaakt
a.s vrijdag haal ik hem op en lever mijn 850 estate in
word nog effe een nieuwe distributie riem op gelegd en een beurt dus hopenlijk kan ik er weer even tegen
gr gerritjan  ::)
ger