Reparatie sc-805, help!!!

Gestart door ren97v70, 30-12-2008 13:57:01

Vorige topic - Volgende topic

ren97v70

Bij het vervangen van wat lampjes in mijn 805 ben ik met mijn schroevendraaier uitgeschoten over de printplaat. Gevolg hiervan was  defecte schakelaars. De schuifschakelaar van de FADER en van de TREBLE werken niet meer. Ik kan de schakelaars wel schuiven maar er gebeurt niks.
Wat betreft de fader heb ik alleen geluid op de voorste 2 boxen en staat ie dus niet meer in de middenstand. De hoge tonen staan denk ik wel in de middenstand.
Wat ik met de schroevendraaier heb aangericht is optisch nauwelijks zichtbaar. Wat alleen te zien valt is dat het omhulsel dan op de printplaat vastgemaakt zit aan de bovenkant iets speling heeft en een klein beetje loszit. Dat geldt voor beide schakelaars.
Ik heb al van alles geprobeerd. Iemand goede suggesties, een oplossing  of een ander idee?

René  :eusa_wall:   l

Marc O.

...The Nile isn't just a river in Africa...

ren97v70

Als 'er niks meer aan te doen is dan ga ik voor de 901!

;)

thuur

Citaat van: rené97v70 op 30-12-2008 13:57:01
Bij het vervangen van wat lampjes in mijn 805 ben ik met mijn schroevendraaier uitgeschoten over de printplaat. Gevolg hiervan was  defecte schakelaars. De schuifschakelaar van de FADER en van de TREBLE werken niet meer. Ik kan de schakelaars wel schuiven maar er gebeurt niks.
Wat betreft de fader heb ik alleen geluid op de voorste 2 boxen en staat ie dus niet meer in de middenstand. De hoge tonen staan denk ik wel in de middenstand.
Wat ik met de schroevendraaier heb aangericht is optisch nauwelijks zichtbaar. Wat alleen te zien valt is dat het omhulsel dan op de printplaat vastgemaakt zit aan de bovenkant iets speling heeft en een klein beetje loszit. Dat geldt voor beide schakelaars.
Ik heb al van alles geprobeerd. Iemand goede suggesties, een oplossing  of een ander idee?

René  :eusa_wall:   l

Heb je een foto? Klinkt niet als een heel ernstige schade..

Gr :eusa_think:

ren97v70

Ik vrees dat een foto niet meer duidelijk maakt omdat er optisch niets opvallends te zien is.
Ga morgen echter naar "Haasje" met de hoop dat hij het euvel (mooi woord) kan verhelpen.
Ik zal verslag doen van hoe het afloopt.

::)

ren97v70

Probleem is bekend, schuifregelaar onherstelbaar beschadigd. De oplossing ligt in het vervangen ervan. Hopelijk gaat dit lukken.

:eusa_think: