S70 piept vors bij vorst

Gestart door Dane, 30-12-2008 14:01:54

Vorige topic - Volgende topic

Dane

Goedemiddag medeforumleden,

Het valt me op dat, als het flink gevroren heeft iets in de stuurinrichting flink piept.  :eusa_boohoo:

Kan me goed voorstellen dat dit vrij normaal is, dat sommige materialen zich wat anders gedragen bij huidige temperaturen is niks nieuws.

Maar dit is echt behoorlijk luid. Wel is het na 5 minuten helemaal verdwenen, maar ik vraag me af of  'het kwaad kan'. ??? Verkeerde olie voor de stuurbekrachtiging?

(Overigens vind ik het wel bijzonder: De S70 heeft van die typische dingetjes die je niet direct van een zweedse Bolide zult verwachten: Gekraag bij lage temperaturen; Isolatie redelijk, maar in deze klasse niet bovenmodaal; matig lichtbeeld bij gebruik van standaard lichtunits. :eusa_shhh:)

Verder ben ik erg blij met m! :eusa_whistle:

Marc O.

Is typisch voor onze 850/x70's en wordt veroorzaakt door de rubberen manchet waar de stuurkolom door het schutbord gaat, óf door het sleepcontact (of hoe dat ding dan ook mag heten) voor de airbag in je stuur.
...The Nile isn't just a river in Africa...

Dane

Sorry, maar daar snap er geen hout van. Is dit ook uit te leggen in simpel Nederlands? Zo niet, dan is het ook geen probleem hoor. Ben gewoon erg nieuwsgierig!  ;)

tackle

dane, heb jij een maandagochtend volvo?
En, dat gepiep is zo weg met een beetje smering

Sbv

Bij koude piept het stuur bij onze S70 ook, ik verwacht daar het sleepcontact achter de airbag. Zal deze binnenkort even demonteren. Vergeten te smeren toen laatst de boel open lag met ombouw dashboard

thuur

Citaat van: Marc O. op 30-12-2008 14:57:05
wordt veroorzaakt door de rubberen manchet waar de stuurkolom door het schutbord gaat,

Achter dat manchet zit een plastic glijlager, dat is de veroorzaker ;)

Op Bay13 staat een mooie beschrijving.

Gr 8)

Sbv

Zet dan gelijk de link er ook even bij, dat scheelt me vanavond weer zoeken  ;D

Marc O.

Citaat van: thuur op 30-12-2008 15:51:32
Citaat van: Marc O. op 30-12-2008 14:57:05
wordt veroorzaakt door de rubberen manchet waar de stuurkolom door het schutbord gaat,

Achter dat manchet zit een plastic glijlager, dat is de veroorzaker ;)

Ja, die witte kunststof ring inderdaad. Ik acht de kans echter groter dat het het sleepcontact voor de airbag is.
...The Nile isn't just a river in Africa...