door de rem heen trappen

Gestart door yoman, 03-01-2009 00:06:54

Vorige topic - Volgende topic

yoman

hallo,

ik ben in het bezit van een 850 sedan, bj 92, en ik trap soms door de rem heen.
olie niveau is goed en er komt geen fout kode, heeft iemand een idee wat dit kan zijn ?

-D©©©L-

Hoe is het vochtgehalte van de remvloeistof ? En is het systeem al ontlucht ?

LeonW

Ik denk je hoofdremcilinder
Volvo S70 2.5T

arjenT5R

Probeer even uit te vinden wanneer je rem vloeistof voor het laatst vervangen is,
en mischien een wat duidelijkere beschrijving geven als dat lukt?

Hoe voelt het aan? Bij rustig remmen niets in de weg
en bij vol remmen niets meer hebben?

Of heb je helemaal geen remmen?
Remt ie wel als een paar keer pompt?
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

klaas

en absoluut niet verder rijden voordat je de oorzaak gevonden hebt, en opgelost!

Aangezien je (nog) geen ongeluk gehad hebt, gok ik erop dat je remleiding ergens een lek heeft. En dan kan je door extra pompen weer remdruk creeeren. De hoofdremcilinder is inderdaad de eerst gegadigde. Wel vreemd dan dat je remvloeistof niveau dan nog goed is though...

Remvloeistof is hygroscopisch: het trekt vocht aan en neem het op. Als remvloeistof veel vocht heeft opgenomen krijgt het een bruine kleur. Dit opgenomen water kan gaan koken als je remvloeistof heet wordt door (sportief) remmen. Hierdoor ontstaan belletjes in je remsysteem. En aangezien luchtbelletjes veel makkelijker samen te persen zijn dan vloeistof, houd je hierdoor geen remdruk meer over. Je remmen werken niet meer. LEVENSGEVAARLIJK.

Dus in ieder geval je remvloeistof (laten) vervangen, en echt goed controleren op een lekkage....