Retour op Diesel filter storing=Stotteren+afslaan

Gestart door MoundMan, 04-01-2009 00:08:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

MoundMan

Vandaag een probleem op de snelweg. Stotteren en op een gegeven moment afslaan.  ???
Mijn gedachten gingen gelijk naar het brandstof systeem. Brandstof filter leeg gemaakt, met plug aan de onderkant, niet echt vuil of zo. Aantal keer gestart om te ontluchten, maar ging niet lekker.
Bleek (na veel proberen en uitsluiten) dat de retour, die ook via brandstoffilter gaat verstopt was of niet goed werkte. Dus brandstof kreeg ie wel maar kon de retour niet kwijt (dus ook niet de lucht).
Had ik bij andere wagens nog nooit meegemaakt. Dus als je iets dergelijks meemaakt, het kan ook je retour zijn. Heb de filter tijdelijk buiten gebruik gesteld (doorverbonden) en naar huis gereden.
Zonder problemen.  ;D

gr,
MoundMan

elianmars

Mijn wagen is er vorige week mee gestopt, onderweg naar de Ardennen. Ik weet nog niet wat het probleem is (wagen staat nog in Belgie), maar het zou ook wel eens met het brandstofsysteem te maken kunnen hebben.

Kreeg je geen brandend lampje op het dashboard?

MoundMan


elianmars

Ik wel, motormanagementlampje ging branden. Dan zal het bij mijn wagen waarschijnlijk niet hetzelfde probleem zijn.....

Ludo

Citaat van: MoundMan op 04-01-2009 00:20:11
Noop! geen enkele melding.

het lampje doet het wel met contact in stand II?.
het lijkt me vreemd dat het niet gaat branden, met een storing juist in het branstofsysteem, dat de motor zelfs afslaat.
???

MoundMan