olie druk en temp. meters aansluiten

Gestart door sean850, 06-01-2009 18:57:48

Vorige topic - Volgende topic

sean850

ben al ff aan het zoeken geweest maar kon niks vinden (kan ook aan mij liggen :P) maar krijg van de week olie druk en temp. meter binnen hoe en waar moet ik die precies aansluiten wil de meters in de midden venitilator roosters van het dashbord inbouwen en waar kan ik een olie temp meter bestellen kan iemand dat mij uitleggen eventueel met een foto ben wel handig maar nog steeds lerende en weet nog niet precies waar alles zit onder de kap en hoe het precies heet vandaar

groeten sean

thuur

Ik weet niet precies wat je vraag is, het gebrek aan leestekens maakt je stuk moeilijk leesbaar.

De meters sluit je gewoon aan op de bijgeleverde sensoren.

Gr ;)

sean850

sorry vergeet altijd de belangrijke leestekens.
wil graag olie temperatuurmeter en olie druk meter inbouwen, deze heb ik al via ET besteld en wil deze in het midden van het dashbord plaatsen, op de plek van de 2 lucht roosters.
maar waar moet ik ze precies op het blok aansluiten zodat ze daadwerkelijk het gaan doen.
en ik moet vermoedelijk een olie temperatuur sensor bestellen waar kan ik dat doen had die niet bij ET gezien namelijk.

mvg Sean

thuur

Maakt niet uit, als ze maar in het olietraject zitten. Er zijn carterpluggen met olietemp.sensor te koop, of deze ook voor de 850 beschikbaar zijn durf ik niet te zeggen.

Er zijn zat leden met deze meters, dus in de diverse topics staan ook vast wat tips en trucs.

Gr 8)

Ludo

Citaat van: thuur op 06-01-2009 19:59:47
Er zijn carterpluggen met olietemp.sensor te koop, of deze ook voor de 850 beschikbaar zijn durf ik niet te zeggen.

ja hoor, ook voor de 850, en ook bij ET.
maar let op, niet alle sensors kunnen op alle klokjes!.

nickk.

Past een 1/8 schroefdraad in de carterplug? Heb mooie klokjes gezien in de perfecte volvodashboardkleur, zitten alleen 1/8 sensoren bij..

Ludo

de carterplug is M18x1,5.
het past wel met een adapter .

nickk.

Ansich, het kan wel.. Zou dit geen problemen opleveren met event. lekkage oid?

Turbo-Geek

Ik heb zo'n adaptor (zie boven) met een 1/8 NPT sensor (typische sensor maat) en dat werkt perfect !
Heb hem er al ruim 1.5 jaar inzitten en niks lekkage. Gewoon een klein beetje teflon tape om sensor en die in de adaptor draaien.
Is mijn inziens de beste lokatie omdat de retour van de turbo net boven de carterdop (en dus de sensor) eindigt en daar de olie op zijn heetst zal zijn (meetbaar).

Oliedruk is lastig aangezien er niet zo maar een lokatie is waar je hem erbij kan steken en of met een T stuk kan werken (naar mijn weten) en toch een betrouwbare meting te krijgen.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !

Johann

Citaat van: Turbo-Geek op 07-01-2009 14:32:24Gewoon een klein beetje teflon tape om sensor en die in de adaptor draaien.

Let wel even op dat sommige sensorer het blok als aarde gebruiken en alleen een plus aansluiting hebben. Bij deze sensoren zou je geen pakking oid mogen gebruiken.

Ludo

bij mij zit er een rubber dichting op de 1/8 sensor.
die draad is ook een beetje conisch.
1x vast hoef die ook nooit meer los.
teflon tape gebruik ik wel op de adapter.

nickk.

Goed, net even die adapter besteld en 2 metertjes van speektuning, kunnen meteen mee met mn JT uitlaat.

Nu nog een nette manier vinden om het weg te werken, wil geen A-stijl. Mn radio vindk eigenlijk ook wel mooi, zijn er mensen die het nog ergens anders weggewerkt hebben om een redelijk afleesbare plaats?

Turbo-Geek

Citaat van: Johann op 07-01-2009 14:36:52
Citaat van: Turbo-Geek op 07-01-2009 14:32:24Gewoon een klein beetje teflon tape om sensor en die in de adaptor draaien.

Let wel even op dat sommige sensorer het blok als aarde gebruiken en alleen een plus aansluiting hebben. Bij deze sensoren zou je geen pakking oid mogen gebruiken.

Goed punt ! Hangt dus af van de meter/sensor in kwestie.
  The things you own end up Owning you !

sean850

to nickk

ik zit te denken om mijn meters in de ventilatieroosters in het midden van het dashbord te monteren.
roosters eruit mooi plaatje maken en daar 2 meters in verwerken. Kun je foto's maken van hoe je ze aansluit op het blok en waar