Nieuw leven voor een T-5

Gestart door jordyvane, 07-01-2009 21:45:38

Vorige topic - Volgende topic

jordyvane

Ik heb een hekel aan bumperklevers, gisteren zat er weer een voor me!

arjenT5R

Citaat van: jordyvane op 08-01-2009 00:19:26
stage 0 toch? ;)
:eusa_doh: hou dr alsjeblieft over op  ;D
ik heb ook een 412 T5 (tropical green) maar dan een estate gekocht voor weinig
nou dat is een eindeloze stage 0  ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Wout309t

Als ik jou was zou ik heel snel die slang vervangen, want als je zo door blijft rijden, heb je straks een probleem...
Denk dat die kapotte slang hem "gechipt" heeft en dat gaat niet lang goed!
2011 V70 2.0T R-Design MT

johan283

Ff een vraag over de alpine head unit

Is die met een standaard ISO connector naar Volvo aan te sluiten? Of moet ermeer gebeuren?

jordyvane

nee, er hoeft niets meer te gebeuren, een standaard iso is goed. Wel moet je even rekening houden met je antenne aansluiting, daar heb je een verloopje voor nodig. Is een apart type, dat ik ook nog niet eerder heb gezien.

Mocht je intresse in de radio hebben, zorg dan wel dat je een full-speed IPod kabel erbij neemt. Scheelt een hoop ergernis in zoeken. Er wordt standaard een heeeeeel erg kort kabeltje bijgeleverd, en de FullSpeed kabel ik ook meteen een stuk langer. Ik heb m cadeau gekregen bij aankoop van de unit, maar ben wel vaker gematst bij die zaak, weet niet of je dat overal voor elkaar krijgt. Tevens is de bluetooth module erg prijzig als je die los koopt. Rond de 170 euro, maar ik kreeg die voor 100 euro erbij, omdat het in één koop was.... Doet ook niet elke zaak...

Aankoopprijs: HU 229 en de Bluetooth module erbij 100 maakt 329 voor de hele set.... (met gratis fullspeed kabel, die ook nog best knaken kost voor een kabeltje....)

johan283

He bedankt voor de info.....zit er aan te denken om hem ook te kopen. De standaard radio (SC805 met versterker en cd wisslaar defect) is niet meer van deze tijd, heb er wel een blitzsafe ipod adapter bij maar die bromt zodra de motor aanstaat. Waarschijnlijk ergens aardings problemen, ook weer iets voor mijn to do lijstje  :eusa_whistle:

ai dat gaat toch weer snel de hoogte in   :eusa_wall: ........kaal zag ik hem voor 194 euro. Komt dan nog een dikke 200 euro bij voor bluetooth en full speed ipod cable.  ::)

jordyvane

K weet nie waar je woont, maar je kan m werkend zien met alle toeters en bellen in Tilburg. De set heb ik gescoord bij John Freriks in Utrecht. Goede zaak, met verstand van zaken!
toen ik zei dat ik zelf wilde inbouwen, werd vriendelijk gevraagd of ik dat niet even achter in de werkplaats wilde doen, ivm de kou...  :eusa_clap:

Paar draadjes netjes gesoldeerd door een medewerker, koffie erbij, en alles netjes ingebonden en weggewerkt... zelf het grote werk gedaan, maar wel met een beetje hulp.. Top dus! betaal ik graag een paar euro's meer voor, maar vind t geheel zelf niet eens zo duur...

johan283

Inderdaad goeie service.

Bedankt voor het aanbod maar woon in de buurt van leiden dus wel ff een 1,5 uur rijden. Is wel heel ver weg om ff zon unit te bekijken.

Maar zag hem ook op EBAY voor 140 US dollar, ga hem daar denk ik over een tijdje kopen.......is toch zo'n 112 euro ipv 200 euro

Heb nog wel wat denk werk te doen en keuzes te maken  ::)

;D

jordyvane

koffie staat ook altijd klaar hoor! ;)
T scheelt idd goed geld, maar de prijzen schommelen ook enorm... Geen pijl op te trekken. blijft met een buitenlandse HU ook altijd met je garantie zitten he.... T zou niet de eerste zijn die bij mij binnen het jaar kapot gaat...

Taranis

Mooi topic! Grappig om te zien dat je 't allemaal zelf gaat oplossen, steeds meer sleutelaars op 't forum :eusa_clap:

johan283

hahahah dat moet vanzelf wel met deze oude auto's anders is het niet meer te betalen als je alles laat doen :)

bupozaanstad

Citaat van: jordyvane op 08-01-2009 21:53:53
koffie staat ook altijd klaar hoor! ;)

Zo zijn die Tilburgers, koffie mee un koek  ;D ;D

jordyvane

Zo zijn niet alleen de tilburgers toch?  ;)

Anyway, vandaag maar eens de kou in gegaan en e.e.a. losgemaakt.. Van de week al een stuk slang gehaald bij de dealert, maar daar heb ik niet genoeg aan...  :o

het ziet er naar uit dat het vacuumsysteem wel een keer onder handen is genomen. Slangen die vanaf de vacuumtoren komen zijn zo goed als nieuw, maar de rest... bahbah! Dat zijn nog originele slangen uit 94 denk ik zo!

Hier is duidelijk te zien dat een van de slangen zelfs helemaal doorgescheurd is... als dit de oorzaak is van de ellende, ben ik al heel blij... rest gaat ook nieuw, maar dit zou al wat kunnen verklaren!

Sten

geluksvogel ! wij hebben altijd pech gehad met 850's

1. 1994 station veel plezier aan gehad....            toen vloog de koppakking eruit
2. 1992 sedan als ruilmotor voor de 1994 <10V 20V>1992 paste dus niet
2 1996 TDI super blij rijden we home auto stottert en valt uit 10 km daarna weinig water > koppaking er weer uit

jordyvane

Also Also!
stage '0' begint een aardig succes te worden!! de actie van vandaag heeft zijn vruchten afgeworpen! De turbo heeft het nu veel beter naar zijn zin met allemaal mooie nieuwe slangetjes!

Niks chip... T ding was idd luchtgetuned! ;)
Nu begeeft de turbodrukmeter zich netjes in het beteik 1/4 en 3/4 dat lijken me normale waarden waar we trots op kunnen zijn. Tevens komt de druk nu veel mooier en eerder erin, en bouwt ie een stuk vriendelijker op, in plaats van het brute geweld ineens los te laten. Ook de bak schijnt dit een beter idee te vinden, en schakelt nu netjes zoals het hoort, ook bij kickdown en vollast. Eerst moest echt gas los om m te laten schakelen, nu niet meer...

Al met al begint het inmiddels ergens op te lijken! Ik nam wel weer een oliegeur waar toen ik de auto vanavond neerzette na een stukje 'blazen'. Ik ben benieuwd waar dat nog vandaan komt.. De auto is sids dat het zo hard vriest en in de olieretourleiding heb gemaakt, niet meer gebruikt, dus het kan zijn dat er nu weer wat olie vrijkomt die nog onder het blok 'hangt'. T zat echt overal, en kon er ook niet tegenaan poetsen. als t wat minder gaat vriezen zal ik m eens door de wasstraat met bodemreiniging gooien, tot die tijd kan ik heel moeilijk zeggen of ik nog verder moet gaan zoeken....

Anyway, weer een klus plat, en we beginnen al echte vriendjes te worden!