Hoog Benzineverbruik bij rijden op gas

Gestart door Peter.R, 08-01-2009 18:31:19

Vorige topic - Volgende topic

Peter.R

Hallo allemaal.

Mijn pas verowrven 850 Estate 10v hefet een Vialle G3 installatie. Deze start dus op benzine  en schakeld nagenoeg direct over op gas ( als tenminste de lampjes de waarheid spreken. Echter op een tank Gas gebruikt ik ook nog eens 15 liter benzine. Een lekkage is al uitgebeid gecontroleerd en dat is het niet.
Wie helpt me op de goede weg. Dit kan niet de bedoeling zijn  , toch?

Peter

Ludo

wat is er dan uitgebreid gecontroleerd?.

Peter.R

De Garage , die het probleem niet kan vinden, beweert zowel alle leidingen te hebben gecontroleerd als ook heel precies lekkage inder de auto te hebben bekeken.....

Ludo

en de motor, draait die goed?.
geen start problemen 's morgens?.
is de benzinedrukregelaar gecontroleerd?.
gecontroleerd of injectors open blijven staan?.

Peter.R

Motor loopt als een zonnetje
starten als een tielelier.
andere zaken moet ik navragen,maar ik mag tog aannnemen dat vlak na en onderhoudsbeurt e.e.a. na is gekeken?

Ludo

elmarconi

Citaat van: Peter.R op 08-01-2009 18:44:32
De Garage , die het probleem niet kan vinden, beweert zowel alle leidingen te hebben gecontroleerd als ook heel precies lekkage inder de auto te hebben bekeken.....

Ik denk dat de benzine-injectoren stiekum toch een klein beetje lekken. Te weinig op benzien gereden? Busje inhjectorcleaner erdoor.

Om het zeker te weten; trek na het starten de zekering v/d benzinepomp er maar 'ns uit... dan zou er eigenlijk via die weg nagenoeg niets weg moeten kunnen lekken.
Bij uitzetten wel weer erin doen  ;)

eh oh ja:
Citaat van: Ludo op 08-01-2009 18:54:56
nooit aannames doen!.  ;)

:D
--
Autogas Inside . . .

innocenti

Wat vind je veel benzine? Bij elke keer starten wordt er benzine gebruikt en je auto is rijk afgestelt bij het starten. Probeer eens bij te houden hoeveel benzine verbruikt wordt tov het aantal keren starten.

Ludo

Citaat van: innocenti op 08-01-2009 19:29:57
Wat vind je veel benzine?

Citaat van: Peter.R op 08-01-2009 18:31:19
op een tank Gas gebruikt ik ook nog eens 15 liter benzine.

dit is absurd.

elmarconi

Pcies. Ik zou 1 a 1.5 liter per tank denken. Ligt uiteraard ook aan de frequentie koude starts, en of je veel lange afstanden rijdt.
--
Autogas Inside . . .

innocenti

Citaat van: Ludo op 08-01-2009 19:31:59
Citaat van: innocenti op 08-01-2009 19:29:57
Wat vind je veel benzine?

Citaat van: Peter.R op 08-01-2009 18:31:19
op een tank Gas gebruikt ik ook nog eens 15 liter benzine.

dit is absurd.
Sorry niet goed gelezen. Is idd absurt veel. 1l op een gastank klopt ongeveer wel bij mij.

Peter.R

Precies...ikn vindt dit ook absurd ,daarom zoek ik naar een oplossing..ik zal morgen eerst injectorreiniger toevoegen...

nog meer tips?

welke reiniger?

groeten

Peter R

innocenti

Heb aan de hand van mn km historie uitgerekend dat mn auto ongeveer 0,25l benzine gebruikt per keer starten. Gebruik je de auto veel voor kleine stukjes rijden zoals boodschappen doen en kinderen wegbrengen?

Ik gebruik de auto voor woon-werkverkeer, 75km per rit. Dus 5 ritten is de gastank leeg.

Ik heb Valvoline injectie reiniger gebruikt bij mn auto om het benzine systeem te reinigen
http://www.peersmotorsale.nl/onderhoudsproducten.html

Racingbrick

Met dit weer zuipt de mijne ook flink veel benzine, vergeet niet dat met deze kou de wagen langer op benzine loopt dan in de zomer...
in mijn geval het dubbele, viel mij op...

V70geRwin

Citaat van: Racingbrick op 10-01-2009 14:28:16
Met dit weer zuipt de mijne ook flink veel benzine, vergeet niet dat met deze kou de wagen langer op benzine loopt dan in de zomer...
in mijn geval het dubbele, viel mij op...

Tuurlijk is dat waar maar op 1 tank LPG van 400 - 500 km ook nog eens (1:7) a 15 liter benzine verstoken alsof je 105 km er mee rijd is wel erg rijk afgesteld.

Stel dat je 10 keer start op de tank LPG dan rijd je elke keer min. 10KM voordat er omgeschakeld wordt. Das best lang.

Ook al is het koud dan schakelt mijn g3 vialle injectie toch echt na een paar honderd meter om.

Maar als je injectoren blijven inspuiten/lekken dan moet je dat toch ook in rijgedrag merken?