automatische versnellingsbak: lampje (pijl) knippert in elke stand op dashbord

Gestart door mooie bak, 11-01-2009 19:45:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mooie bak

Beste volvo-850 liefhebbers,

Wij hebben een volvo 850 2.5i 25V aut estate uit 1995. Sinds dit weekend is in elke stand van de automatische versnellingsbak, het 'pijltje' (indicatielampje) gaan knipperen. Voorzichtig een stukje gaan rijden nadat het me opviel; voor zover ik in dat standritje kon opmaken, schakelde de 'mooie bak' gewoon zoals ik dat gewend ben. Schijnbaar is er een defect in automatische versnellingsbak, volgens het volvo boekje. Nou heb ik al ff rond geneuzeld op de forumsite en kwam van een ander een vergelijkbaar verhaal tegen. Alleen ben ik waarschijnlijk iemand die minder verstand heeft van ' uitlezen' en codes A1-A2 2.3.3 (???), dan de gemiddelde persoon die hierop reageerde.
Mijn vraag is eigenlijk heel helder; is de boel 'echt kapot en wordt het met de 13 jaartjes en de 375000 km op de teller enorm investeren c.q. afscheid nemen of is er nog een reeele kans dat onze mooie bak mij, mijn vrouw, onze zoon en hond nog langdurigmag rondrijden? In dat laatste geval; dan maar naar Bluekens Volvo in Roosendaal of heeft iemand nog een suggestie voor een goedkoper en even goed adres???

graag jullie tips, suggesties e.d.


Maarten
(Roosendaal)

thuur

Welk verhaal was dat (link)?

Foutcodes kun je zelf uitlezen. Wij vertellen je dan wel wat je moet doen ;D


Gr ;)

mooie bak


de link naar een vergelijkbaar probleem op het forum staat hieronder

Probleem met automaatbak « 1 2 »      DerWeis      26      434      09-01-2009 19:56:19
door Racingbrick

mooie bak


VolvoDeMio

Citaat van: mooie bak op 11-01-2009 19:52:57

de link naar een vergelijkbaar probleem op het forum staat hieronder

Probleem met automaatbak « 1 2 »      DerWeis      26      434      09-01-2009 19:56:19
door Racingbrick
Link...



mehn


850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD: