heeft iemand een idee dat er iets weg is hier?

Gestart door geertcor, 13-01-2009 18:31:41

Vorige topic - Volgende topic

geertcor

Nadat ik gisteren een filter heb ingebouwd in mijn volvo 850 zag ik opeens dat er op mijn uitlaatspruitstuk een stuk pijp zat waar niets op aangesloten is en ook op het luchtfilter zat een open stukje ,iemand een idee wat daar moet zitten?

LPGLE

rijd je toevallig op LPG  met een verdamper systeem ?

Freakybaby

Auto op lpg?

Is de voorverwarmde lucht toevoer. Lpg heeft het liefst zo koud mogelijke lucht.
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

LPGLE

Citaat van: Freakybaby op 13-01-2009 18:38:32
Auto op lpg?

Is de voorverwarmde lucht toevoer. Lpg heeft het liefst zo koud mogelijke lucht.
Ja daarom , de inbouwer haalt deze altijd weg ;)

Ludo

tis toch wel erg hé, jatten ze de buis al onder de kap vandaan...  :evil:

kijk ook even hier, dit gaat er ook over: http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,24593.0.html

geertcor

Auto rijd niet op LPG,dus wie dat weg heeft gehaald?,heeft het ook nut ?de auto ruikt bij het stilstaan van binnen naar uitlaat gas,ik dacht mischien komt dat daar vandaan ,plus hij verbruikt nog al wat bezine,zou dat hiervan komen?

-D©©©L-

Nee, dat heeft andere oorzaken (carterventilatie). Die buis doet trouwens pas mee bij strenge vorst.

joebar

Citaat van: Freakybaby op 13-01-2009 18:38:32
Auto op lpg?

Sorry maar dit is een eis van het RDW.
In extreme gevallen zou het voor kunnen komen dat er brandende/gloeiende deeltjes van je uitlaatspruitstuk kunnen vallen, en die kunnen dan mee het luchtfilter ingezogen worden, en dat kan je LPG mengsel laten ontbranden, dus bij inbouw LPG moest dit dus weg van het RDW