Scheur in voorruit

Gestart door Thunderace, 14-01-2009 16:32:26

Vorige topic - Volgende topic

Thunderace

heren,

tijdens de strenge vorst is er een enorme scheur in mijn voorruit gekomen.
Doordat mijn trouwe 2,5i 10V op gas al 321000km heeft gelopen is hij alleen WA verzekerd...dus geen carglass job.

Weet iemand of dit een APK afkeur betekend?

En zo ja: weet iemand een voordelig adres met evt 2ehands geplaatste ruit??

Alvast bedankt.....

@®-

Als de scheur in het gezichtsveld zit is het apk afkeur.

Thunderace

dat wordt een twistpuntje, loopt vlak boven de ruitewisserbladen in 'rust'.

arjenT5R

kun je het niet door de verzekering laten opknappen?
Ik wel gedaan €75 eu eigen risico
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Rogers XC 70 2000

Citaat van: arjenT5R op 14-01-2009 17:49:35
kun je het niet door de verzekering laten opknappen?
Ik wel gedaan €75 eu eigen risico

normaal niet bij enkel WA

Marc O.

Heb ook een scheur in de voorruit zitten, zo'n 10 centimeter boven de ruitenwisser. Zit niet in het gezichtsveld en was dan ook geen APK afkeur.
...The Nile isn't just a river in Africa...

joebar

De eis is :
Een scheur mag max 25 cm lang zijn, Niet in het gezichtsveld zitten ter grootte van een opengeslagen telefoonboek, en mag GEEN aftakkingen hebben

Marc O.

Citaat van: joebar op 14-01-2009 22:48:56
De eis is :
Een scheur mag max 25 cm lang zijn, Niet in het gezichtsveld zitten ter grootte van een opengeslagen telefoonboek, en mag GEEN aftakkingen hebben

Mijn scheur is zo breed als de halve voorruit ( :eusa_shifty:) maar dat was geen probleem voor de APK. Geluk gehad (al 2x)??
...The Nile isn't just a river in Africa...

joebar

Citaat van: Marc O. op 14-01-2009 22:55:53
Citaat van: joebar op 14-01-2009 22:48:56
De eis is :
Het overkwam mij vandaag nog, auto voor de APK, binnen op de brug nix te zien ( onder kunstlicht) rijd naar buiten met die auto ( nadat ie afgemeld was) en zie dan pas door de lichtval de ster net achter de spiegel in de getinte balk in de voorruit...
Ik geluk ( geen steekproef) hij geluk kan weer een jaar rondtuffen
Mijn scheur is zo breed als de halve voorruit ( :eusa_shifty:) maar dat was geen probleem voor de APK. Geluk gehad (al 2x)??

joebar

toch nog even nagekeken, buiten het gezichtsveld ( dus ter grootte van een opengeslagen telefoonboek) mag een scheur zitten ongeacht de lengte.
mea culpa mea culpa

Thunderace

THNX voor de feedback

Dat valt mee....
Dan verwacht ik alleen de handrem.......
De Zweedse schone is in haar leventje flink gebruikt......maar oerdegelijk...

denkweb

Alsnog WA+ afsluiten en je met een maandje of 3 melden... (tip komt niet van mij hoor)  ::)

Rogers XC 70 2000

Citaat van: denkweb op 15-01-2009 14:03:57
Alsnog WA+ afsluiten en je met een maandje of 3 melden... (tip komt niet van mij hoor)  ::)

zei mijn assurantietussenpersoon ook toen ik mijn v70 kocht... vond ik wel grappig  ;D

Peer ke

Bel deze jongens eens. http://www.autoglasveghel.nl/

Bij Carglass kostte een nieuwe voorruit voor mijn 850 euro 660,- incl montage, hier euro 230, verder gewoon een Pilkinton ruit en prima gemonteerd met factuur. Das nog te doen he! Ik denk niet dat je met een tweedehands ruit voordeliger uit gaat zijn.

Lampje