parkeerboete in Tilburg ( door Belg )

Gestart door alfredgeel, 14-01-2009 22:06:28

Vorige topic - Volgende topic

alfredgeel

Een  vraagje vanwege mijn vrouw  ;D

Als plichtsbewuste Belg heeft mijn vrouw vandaag om 13h01 4,00€ in een betaalautomaat aan het kazernehof gestoken. Ze kreeg in ruil een mooi parkeerticket met een geldigheid tot 15h22 en heeft dit mooi achter haar voorruit gelegd.

bij haar terugkomst om 15h15 waren haar ruitenwissers opgefrist met een " NAHEFFINFGSAANSLAG PARKEERBELASTING " biljet uitgeschreven ( of afgeprint zoals je het wil ) om 14h58.

Hoe kan ik als Belg verzet aantekenen tegen deze boete?

Ik weet dat ze hier een digitale foto nemen van de voorruit om te kunnen bewijzen dat er geen biljet was ( de reden die op het papiertje staat).

Als mijn vrouw de boete niet betaalt moet ze dan naar de gevangenis ? :eusa_dance: :eusa_dance:

daytonawim

Mm, brief schrijven, kopie van bonnetje meesturen ( origineel goed bewaren )
en veel bidden :-)

En voor zover ik weet moet dat bij de gemeente,
anders effe bellen met perkeer beheer gemeente Tilburg.

jordyvane

haha! wishful thinking!

Je krijgt vanzelf post van de gemeente tilburg, en ze nemen idd een foto van je dashboard om te kunnen bewijzen dat er daadwerkelijk niets lag. Maakt het bewijzen dat je wel een parkeerbewijs had een stuk moeilijker. Staat namelijk als voorwaarde op het kaartje (of de automaat?!) dat die zichtbaar achter de voorruit moet liggen. foto sturen ze je eventueel op via de mail, krijg je niet automatisch...

Gevangenis krijg je niet zomaar, dus daar hoef je niet direct bang voor te zijn! ;)
Ik heb een hekel aan bumperklevers, gisteren zat er weer een voor me!

alfredgeel

bang ? Ikke ? Wishfull thinking ja

Marc O.

Of gewoon even naar het politiebureau in Tilburg gaan. Bekeuring en parkeerbonnetje meenemen.
...The Nile isn't just a river in Africa...

elianmars

Maar lag het ticket nou wel of niet achter de ruit?  :eusa_think:

daytonawim

Een kaartje is een kaartje, kan altijd door lucht stroom van dashbord waaien.

Gewoon bezwaar maken.

alfredgeel

zoals ik mijn plichtsgetrouwe vrouw ken lag het kaartje wel degelijk achter de voorruit.

Het feit dat ze het onder mijn neus heeft geduwd verklaart genoeg, maar om ze nu nog eens naar Tilburg te sturen om te reclameren. Dat wens ik ze in Tilburg niet toe.
Alhoewel smaad aan de politie levert dat geen gevangenisstraf op ?

Ben

elianmars

Citaat van: Ben op 14-01-2009 22:59:43
Was ze niet met de Volvo?

Qua mooi clipje voor de kaartjes, bedoel je?  ;D

Ludo

Citaat van: alfredgeel op 14-01-2009 22:06:28
Als mijn vrouw de boete niet betaalt moet ze dan naar de gevangenis ? :eusa_dance: :eusa_dance:

zo'n vaart zal het wel niet lopen.  ;D
ik heb wel eens gehad i.v.m. een niet betaalde parkeerboete, dat ik bij een wegcontrole de keuze kreeg, om per direct de boete te betalen, óf de auto werd in beslag genomen.
het ging toen om 60 gulden...  :eusa_doh:

Freakybaby

Citaat van: alfredgeel op 14-01-2009 22:57:24
zoals ik mijn plichtsgetrouwe vrouw ken lag het kaartje wel degelijk achter de voorruit.

Het feit dat ze het onder mijn neus heeft geduwd verklaart genoeg, maar om ze nu nog eens naar Tilburg te sturen om te reclameren. Dat wens ik ze in Tilburg niet toe.
Alhoewel smaad aan de politie levert dat geen gevangenisstraf op ?

Wil je graag dat ze even van huis is  :eusa_whistle:

Briefje sturen dat het er wel degelijk lag met een kopie van het bonnetje en een kopie vd bon onder de ruitenwisser binnen de gestelde termijn. Vraag om een motivatie en bewijs daarvan.
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

alfredgeel

wij kennen in België een " aangetekende zending ". een brief die bij ontvangst moet afgetekend worden.
Zodat de afzender een bewijs heeft dat de brief wel degelijk aangekomen is.

Bestaat dit ook in NL en hoe noemen jullie dat ?

Freakybaby

Aangetekend versturen. Of Aangetekende brief.

Je kunt ook kijken of je een fax nummer kan vinden. Fax met ontvangstbevestiging of e-mail met ontvangst/lees bevestiging werkt ook.
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

alfredgeel

gemakkelijk als ze enkel een postbus op de bon zetten.

Ze wou het gisteren zelf gaan uitklaren in Tilburg, maar ze had enkel een postbusadres.