Verlaging V70 2.5D met V70R veren...

Gestart door RRRRR_Ramon, 15-01-2009 22:40:35

Vorige topic - Volgende topic

RRRRR_Ramon

Ik ben voornemens de V70 aan de voorzijde iets te verlagen.

Nu de vraag:

Hoeveel centimeter lager staat een V70R t.o.v. een standaard V70 (2.5D) aan de voorzijde?

Vervolgvraag:

Kan het überhaupt en is dan eventueel de gehele veerpoot met de schokbreker zonder meer over te zetten naar de toch wat zware 2.5D?

Ik kan waarschijnlijk aan V70R veren/veerpoot komen (  :eusa_whistle: ) Ik ben er nog niet over uit of ik de achterzijde wil verlagen. I.v.m. het rijden met de caravan etc. Ik denk dat ik dan wat te laag kom...  :eusa_think:
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

mehn

Gewoon proberen ;)

Complete veerpoot omzetten is zo gepiept.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Sbv

Ik dacht iets van 1-2 cm maar zeker weten doe ik het niet.
Ramon heb je aan de achterzijde nivomats ? In dat geval kun je er nog andere bussen in zetten waardoor de achterzijde iets lager komt

RRRRR_Ramon

Citaat van: Sbv op 15-01-2009 22:49:45
Ramon heb je aan de achterzijde nivomats ? In dat geval kun je er nog andere bussen in zetten waardoor de achterzijde iets lager komt

Ja ik heb nivomats, maar ben bang dat ik dan ga aanlopen met de caravan erachter. Niet constant maar juist vooral in de eerste paar honderd meters en dat begint dan al hier aan het einde van de straat...

Sbv

Misschien zijn er hier mensen met ervaring met caravan en verlaagde achterkant icm nivomats

pwassink

Citaat van: RRRRR_Ramon op 15-01-2009 22:54:29
Citaat van: Sbv op 15-01-2009 22:49:45

Ja ik heb nivomats, maar ben bang dat ik dan ga aanlopen met de caravan erachter. Niet constant maar juist vooral in de eerste paar honderd meters en dat begint dan al hier aan het einde van de straat...

Dan druk je toch gewoon een paar keer de dissel naar benee ?
komt je nivomaatje ook mee op hoogte hoor, werkt prima..  ;D

Het ziet er wat raar uit als je op een dissel staat te springen, maar what the heck, als t maar werkt ..
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

Sbv

Neuswiel de eerste paar 100 m naar beneden laten wil ook wel helpen  ;D

RRRRR_Ramon

Ik denk toch ook dat de nivomats na bijna 360K hun beste tijd wel gehad hebben. Ze komen bij normaal gebruik wel goed omhoog en auto zakt bij stilstand nauwelijks in, maar ....

met volle bepakking, dakkoffer, 4,8 meter caravan, vrouw, 3 pubers en hond staat ie wel lager dan normaal hoor. Het is niet dat ie constant op de eindblokken hangt, dat zeker niet. Er is nog wel degelijk een veerweg.

Citaat van: pwassink op 15-01-2009 22:59:46

Het ziet er wat raar uit als je op een dissel staat te springen, maar what the heck, als t maar werkt ..

Das ook een goeie ja...  ::)  ;D

Citaat van: Sbv op 15-01-2009 23:00:29

En dat is dè oplossing natuurlijk!!  ;D  ;D

MICHEL306

Citaat van: RRRRR_Ramon op 15-01-2009 23:04:17
Ik denk toch ook dat de nivomats na bijna 360K hun beste tijd wel gehad hebben. Ze komen bij normaal gebruik wel goed omhoog en auto zakt bij stilstand nauwelijks in, maar ....

met volle bepakking, dakkoffer, 4,8 meter caravan, vrouw, 3 pubers en hond staat ie wel lager dan normaal hoor. Het is niet dat ie constant op de eindblokken hangt, dat zeker niet. Er is nog wel degelijk een veerweg.

Das ook een goeie ja...  ::)  ;D

Citaat van: Sbv op 15-01-2009 23:00:29

En dat is dè oplossing natuurlijk!!  ;D  ;D
Als het goed is gaan er bij mij deze week 70r veerpoten onder.....aik neem tenminste aan dat ze van een r afkomen, de verkoper heeft het enkel over v70 verlagingset....maar foto lijkt op r...dus ik hoop dat t klopt.

gr  M

RRRRR_Ramon

Ik heb afgezien van een verlaging. Gea vond het niet zo'n goed idee en ik vind het ook wel best zo.  ;D

)()()sT

Werkt dat nou, of moet je echt een stukkie rijden voordat ie zich oppompt?

pwassink

Citaat van: )()()sT op 13-04-2009 22:40:23

Werkt dat nou, of moet je echt een stukkie rijden voordat ie zich oppompt?

Hoe intelligent  denk je dat die demper is ..  ;)

Die ziet echt geen verschil tussen rijden en stilstaan, ergo een paar maal op en neer en hij
heeft de hoogte weer en houdt die dan (afhankelijk van de staat vd demper) ook weer goed vast
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

MICHEL306

Heb er vandaag e en setje r veren onder geschroefd...past prima ongeveer 3 a 4 cm lager.  mijn hand kan nog net tussen spatbord en band door en dat met de standaard 15 inch velgen.

gr  M

MICHEL306

heb mijn tdi net even naast de schitterende r van erik m gezien, de tdi staat net iets lager nog ik denk een halve cm...

en dat met r veren, hoop dat je nu enig idee hebt.ga de achterkant aanpakken met r veren van nivomat en bussen, moet een sleurhut geen probllem zijn dacht ik zo als je neuswieltje maar hoog genoeg kan  hahahah

gr M

elianmars

Citaat van: MICHEL306 op 22-04-2009 23:15:51
heb mijn tdi net even naast de schitterende r van erik m gezien, de tdi staat net iets lager nog ik denk een halve cm...

en dat met r veren, hoop dat je nu enig idee hebt.

gr M

Dieselblok is behoorlijk zwaar, vandaar dat de neus nog iets lager staat.