Waar ga jij heen op vakantie in 2011

Gestart door mevita, 17-01-2009 11:43:29

Vorige topic - Volgende topic

Reitse

Citaat van: Freakybaby op 12-06-2009 12:28:09

Zelfde als bij een achterwielslip met een voorwielaangedreven auto.. Als je wat kan, gaspedaal onderin en stuur in de richting waar je heen wil, dan trekt ie hem eruit.
Hebben ze me toch wat raars wijsgemaakt bij anti-slipcursussen... daar was het juist koppeling intrappen en de slip opvangen en kijken waar je heen wilt. Leuk met golfjes ;) Als je achterkant de grip kwijt is, ga je er dan maar vanuit dat je voorwielen zoveel grip hebben dat ze met volgas (= meer kans op doorslippen) wel weer grip krijgen?

Overigens, met een aanhanger moet je defensief rijden en dit soort acties gewoon zien te vermijden. Met een caravan daarentegen heb je het gewoon verdiend ;)

Wijnand

Citaat van: Dirk342 op 12-06-2009 11:19:16
Citaat van: Freakybaby op 12-06-2009 11:10:39
.. en een stamelende chauffeur: hij begon ineens te slingeren, toen ik remde was er geen houden meer aan.
Die l*l doet nu ook precies hetgene wat je dus absoluut niet moet doen bij een slingerende combinatie "remmen".  Domste fout die je kunt maken, maar ach, iedere boerenlul kan natuurlijk met een aanhanger / kar / caravan rijden....

En waarom wordt je dan op elke slipcursus geleerd dat er maar één remedie is: hard remmen? Heb instructiefilmpjes gezien waarin zowel hard geremd werd als gas bijgegeven (omdat dat zogenaamd de boel weer in balans zou brengen). Dat was heel duidelijk: als het mij overkomt ga ik toch voor de optie "remmen".

Groet,
Wijnand (die hoopt dat 'ie Volvofred niet tegenkomt tijdens de vakantie)

Freakybaby

Citaat van: Reitse op 12-06-2009 13:01:23
Citaat van: Freakybaby op 12-06-2009 12:28:09

Zelfde als bij een achterwielslip met een voorwielaangedreven auto.. Als je wat kan, gaspedaal onderin en stuur in de richting waar je heen wil, dan trekt ie hem eruit.
Hebben ze me toch wat raars wijsgemaakt bij anti-slipcursussen... daar was het juist koppeling intrappen en de slip opvangen en kijken waar je heen wilt. Leuk met golfjes ;) Als je achterkant de grip kwijt is, ga je er dan maar vanuit dat je voorwielen zoveel grip hebben dat ze met volgas (= meer kans op doorslippen) wel weer grip krijgen?

Jij rijdt net als ik met een GLT, ik krijg de wielen niet met een normaal rijdend toerental (2000><4500) aan het spinnen hoor. Wees voorbedacht op de contra slip die gaat volgen, stabiliseer de auto dmv de beweging die je op de elandproef hebt geleerd en het gaat goed, echt waar. Ga je remmen dan pakken de voorwielen grip en komt de kont nog harder om.

Citaat van: Reitse op 12-06-2009 13:01:23Overigens, met een aanhanger moet je defensief rijden en dit soort acties gewoon zien te vermijden. Met een caravan daarentegen heb je het gewoon verdiend ;)

Helemaal mee eens  :evil:

Maar zoals ik al schreef, wil je dat soort snelheden met een aanhanger gaan doen dan moet je goed weten wat er na de volgende bocht komt. Een caravan is er gewoon niet op berekend.

Het grootste probleem is meestal de chauffeur die niet weet hoe ie met een aanhanger/caravan moet rijden en maar wat doet. Zoals remmen. Als je in de remmen gaat met een bij bijvoorbeeld 100 km/h zwabberende caravan van 1400 kg ga je het heel zwaar krijgen.
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

wepster

Citaat van: volvofred op 11-06-2009 22:34:46
kleine 3 weken zuid Frankrijk, Serignan.
De TDi met aanhanger en bagagebox. Zelfs dan nog lekker comfortabel 160 km/h en ongeveer 1op 11.
Na een nachtje doorknappen relatief fit uitstappen en even binnen 30 minuten een De Waard Albatros opzetten, dan smaakt dat eerste biertje ook wel voordat het 12.00 uur is geweest. ;D

dan zoek ik wel even dekking als je door limboland vliegt
drink ik mijn biertje wel als je voorbij bent ;D
op een goede afloop dat je ook weer eens terug mag komen met een hele kombinatie

)()()sT

Ik denk trouwens dat je in Frankrijk zelfs met enkele auto je maar beter aan die 130~140 kunt houden  :eusa_shifty:

DirkT?

In juli één week klussen aan het huis en ontspannen in Oostenrijk en dan begin oktober het vliegtuig pakken naar
een zonnige bestemming om ons daar te laten verwennen.

Laserblue

Citaat van: DirkT? op 12-06-2009 13:51:58
In juli één week klussen aan het huis en ontspannen in Oostenrijk en dan begin oktober het vliegtuig pakken naar
een zonnige bestemming om ons daar te laten verwennen.

je hebt een huis in Oostenrijk en dan ga je ergens anders heen?  :eusa_eh:
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

DinanT

Citaat van: Freakybaby op 12-06-2009 11:10:39Auto en caravan kapot, caravan op de kant, auto met de neus in de vangrail en de kont in de lucht, en een stamelende chauffeur: hij begon ineens te slingeren, toen ik remde was er geen houden meer aan.
Je moet ook wel zo hard remmen dat de caravan ( of aanhanger) in de oplooprem schiet, dan trekt ie zichzelf wel recht. Of volgas geven, dan trek je hem ook wel recht, alleen is dat niet echt aan te raden als je naar beneden gaat....  ;D ;D ;D
Waar je natuurlijk moet beginnen is de boel in orde hebben voordat je wegrijdt (vanzelfsprekendheden als de electra laten we maar even buiten beschouwing... daar schort ook regelmatig nogal wat aan...): goeie bandenspanning, goeie banden en vooral goed beladen van de combinatie.

Heb het vorig jaar nog aan den lijve ondervonden met een zware combinatie omdat ik dat laatste niet voor elkaar had...

was best eng...  :eusa_pray: :eusa_shifty:

en achteraf ook best dom  :-[ :eusa_doh: :eusa_doh:
Ik rol hierin  

volvofred

Citeerdan zoek ik wel even dekking als je door limboland vliegt
drink ik mijn biertje wel als je voorbij bent ;D
op een goede afloop dat je ook weer eens terug mag komen met een hele kombinatie

Komt goed,zal me netjes a.d. snelheid houden :angel: :angel:

MarcoV

Even een foto van de S70 vanuit het keukenraampje van de vakantiehut in Serignan, Zuid-Frankrijk 8)

MarcoV ;)

volvofred

Citaat van: MarcoV op 14-06-2009 20:06:50
Even een foto van de S70 vanuit het keukenraampje van de vakantiehut in Serignan, Zuid-Frankrijk 8)

MarcoV ;)

Welke camping is u geweest?? of bent u? toevallig Le paradis??

MarcoV

Citaat van: volvofred op 14-06-2009 21:07:34

MarcoV ;)

Welke camping is u geweest?? of bent u? toevallig Le paradis??

Ik zit nu op Serignan-plage.

MarcoV ;)

combinedforces

http://i223.photobucket.com/albums/dd269/mvermeer/IMG_1201.jpg

MarcoV ;)

beeldschoon, je ziet bijna niet dat het Frankrijk is. ;)

ief

Mooie foto Marco!
Enneh...prettige vakantie he? ;)
Volvo 850 Clublid
Voor de onwetende is alles mogelijk....
Bij het bord "U rijdt te snel" links af!...

MartijnHS

Eind augustus met de Roffel naar Lago Maggiore in Italie  :eusa_whistle:, weliswaar een weekje..maar toch  :laugh: