Even voorstellen: Harro Schoon

Gestart door harroschoon, 17-01-2009 16:09:10

Vorige topic - Volgende topic

harroschoon

Aller eerst ik ben Harro Schoon. Hieronder mijn verhaal ;).

Nou vandaag was de groote dag, onze eerste Volvo. Het is een 850 geworden. Doordat we +- 9 week terug ouders zijn geworden van een prachtige tweeling past alles niet meer in onze Smart ForFour. Dus opzoek naar een grotere auto, en Volvo heb ik altijd al een super wagen gevonden dus nu had ik ook het excuus om er één aan te schaffen. Na eerst één gezien te hebben viel het me erg tegen, moest van alles aan gebeuren zoals distributie riem. Achterruit verwarming was niet goed en electrische spiegel werkte niet en de bestuurders stoel verwarming was ook defect. Allemaal dingetjes die het niet veel leuker maakten. Vervolgens naar wat andere auto's gekeken, zoals een Renault Megane en een Peugeot 406 break. Het bevredigde niet echt de behoefte! Toen we besloten om nog bij één auto zaak te kijken kwam ik hier weer een 850 tegen. Rondje in gereden en was er helemaal weg van. En de prijs was dik in orde (€ 2250). Terug bij het bedrijf nog wat van de prijs afgekregen en er uiteindelijk € 2000 voor betaald met een apk tot jan 2010, dik in orde dus. Het is alleen niet duidelijk wanneer de distibutieriem voor het laatst is vervangen dus dat laat ik binnenkort nog even doen. Of iemand hier moet nog een tip hebben waar je dit na kunt kijken. Wat we al geprobeerd hebben is de werkplaats van de dealer en onder de kap zelf gekeken, niets kunnen vinden. Hier wat feiten van de wagen en wat foto's.

Oja, misschien dat jullie dat weten. De accuspanning is eraf geweest en nu vraagt de radio om een code. Deze code is nergens te traceren, misschien bij de dealer maar die is maandag pas te bereiken. Is er een truukje om dit te omzeilen o.i.d.? Alle ideeen zijn welkom.

Auto: Volvo 850 E2
Vermogen: 106 kW 5 cilinder
KM Stand: 437.890 km
Brandstof: LPG
Bekleding: Leder

Al met al een prachtige bak.

de boekhouder

Welkom op het forum !

Idd. een mooie wagen!

Vwb. het onderhoud: zit er geen boekje bij ? Heb je enig idee van de onderhoudshistorie ? Hoe is de verkoper er aan gekomen ?
Wie rustig blijft in panieksituaties, is traag van begrip.
(dd.)

FGG

Wij hebben bijna 4 maanden moeten zoeken naar een mooi exemplaar. Niet over één nacht ijs gaan.

Welkom op 't Forum, Harro.

FGG

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

harroschoon

Boekhouder: Onderhouds boekje is niet helemaal goed bijgehouden... Alleen de 30 000 km beurt is ingevult... Er staat wel op de distr.riem dat hij bij 120k is vervangen... maar daarna is het de vraag. Waarschijnlijk wel gezien de KM stand alleen ja Wanneer?! ??? De verkoper heeft hem van een dealer gekocht alleen weet deze er ook weinig vanaf...

Trouwens wat anders, ik lees her en der iets over T5.. wat is dit precies? Houdt dit in dat je een 5 cilinder hebt ofzo?

bastiaan arissen

Mooie auto.
Hopen dat je er veel plezier van mag hebben.
Enne welkom op het forum.

Marc O.

850's hebben allemaal een 5 cylinder motor, die van jou dus ook. Een T-5 heeft een hogedruk turbo en 225pk.

Welkom trouwens! ;)
...The Nile isn't just a river in Africa...

MJH

Welkom Harro.
Een nieuwe aanwinst voor het Noordelijke contingent.
Mooie auto, leren bekleding. G3 installatie?

Een T5 is turbo. De 5 staat voor 5 cilinders. Die heb jij wel, maar een geen turbo.
Gewone stervelingen rijden meestal in een gewone 10 of 20 klepper.  ;D
[tr][td]
[/td][td]Vroem...[/td][/tr][/table]

harroschoon

Citaat van: MJH op 17-01-2009 16:59:51
Welkom Harro.
Een nieuwe aanwinst voor het Noordelijke contingent.
Mooie auto, leren bekleding. G3 installatie?

Een T5 is turbo. De 5 staat voor 5 cilinders. Die heb jij wel, maar een geen turbo.
Gewone stervelingen rijden meestal in een gewone 10 of 20 klepper.  ;D

Jep in het noorden (Assen)... Nee helaas geen G3 en van de 5 cilinders was ik op de hoogte alleen wist niet waar die T dan op sloeg :D Turbo dus :P

Allen bedankt voor het warme onthaal

FGG

Citaat van: harroschoon op 17-01-2009 16:55:24
Trouwens wat anders, ik lees her en der iets over T5.. wat is dit precies? Houdt dit in dat je een 5 cilinder hebt ofzo?

Grofweg heb je een 5-tal uitvoeringen:

2.5 10V met 140pk (die heb jij)
2.5 20V met 170pk
T-5, 2.3 met turbo, 226pk
T-5R, speciale editie (geel, zwart en groen), 2.3 met turbo, 240pk
R, 2.3 met turbo, 250pk

Dan zijn er ook nog 2.0-modellen en LPT's en zo. Staat genoeg over geschreven.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

QND

Welkom Harro,

Voor wat betreft de code voor je radio,haal die radio er maar eens uit, 9 van de 10 keer staat de code op de radio genoteerd!

rovelra

Welkom

Mooie auto veel succes ermee

MvG ROGÉ

de boekhouder

Als het onderhoud volgens het boekje is gebeurd, is de laatste wissel bij 360 dkm. geweest. De volgende dan weer bij 480 dkm.
Maar als je dat niet zeker weet of kunt achterhalen zou ik het er niet op wagen gezien de gevolgen als het fout gaat.
Wie rustig blijft in panieksituaties, is traag van begrip.
(dd.)

darius

Welkom harro, als je de code niet kunt terug vinden heb ik gratis zon zelfde radio met code voor je hoor. Groet
No show, only go.

harroschoon

Citaat van: QND op 17-01-2009 17:54:00
Welkom Harro,

Voor wat betreft de code voor je radio,haal die radio er maar eens uit, 9 van de 10 keer staat de code op de radio genoteerd!
Dit heb ik al gedaan, alleen is niet het geval.. Maandag eerst maar even met de dealer bellen. Volgens google results houdt volvo een systeem bij waaraan je aan de hand van het serienummer van de radio de code(s) terug kunt vinden...

Citaat van: darius op 18-01-2009 03:01:48
Welkom harro, als je de code niet kunt terug vinden heb ik gratis zon zelfde radio met code voor je hoor. Groet
Bedankt voor het aanbod, alleen als ik die code niet terug kan vinden dan zet ik er zelf een andere radio in... Want zelf heb ik geen casettebandjes meer ;):P

Citaat van: de boekhouder op 17-01-2009 18:46:49
Als het onderhoud volgens het boekje is gebeurd, is de laatste wissel bij 360 dkm. geweest. De volgende dan weer bij 480 dkm.
Maar als je dat niet zeker weet of kunt achterhalen zou ik het er niet op wagen gezien de gevolgen als het fout gaat.

Ik waag het er inderdaad ook niet op, ik laat hem gewoon vervangen. Wie weet met welke kosten ik rekening moet houden?

Allemaal bedankt voor het warme welkom!

reMARKable

Hallo Harro,

Veel plezier met je aanwinst en ik kom regelmatig in Assen en zal s naar je uitkijken!
Toevallig gekocht bij Karssens...? Dan weet ik zeker dat er meer gegadigden waren...