Herkent iemand dit fenomeen

Gestart door Frans 50, 17-01-2009 19:24:56

Vorige topic - Volgende topic

Frans 50

Sinds een paar dagen krijg ik het linker gedeelte van mijn voor en de linker zij ruit niet meer condensvrij.
Wat ik ook doe... koude lucht... warme lucht of de airco.. niets schijnt te helpen, het rechter gedeelte van de vooruit + rechter zij ruit blijven wel vocht vrij of zijn vocht vrij te krijgen!
Ik heb geen Climate Controll, alles is handbediend bij mijn roffel.

Als ik de blower aan zet dan is er wel degelijk een krachtige luchtstroom waar te nemen, ook richting het portier raam.
Ook de tempratuur verandering is prima waar te nemen als ik de knop van warm naar koud zet.

Misschien dat dit topic al een keer behandeld is ... en dat dit probleem op een eenvoudige wijze is op te lossen.
Ik ga er van uit dat er geen twee kachel radiateurs in onze roffels zit.. en om het verhaal compleet te maken... ik verbruik geen koelvloeistof... althans... niet waarneembaar.  Heb gisteren en vandaag ruim 400Km op de klok gezet.. en het koelvloeistof niveau staat daar waar ze al maanden staat.

Gaarne advies...

Frans

bassie81

is je raam wel schoon en vetvrij??

Frans 50

Citaat van: bassie81 op 17-01-2009 19:35:12
is je raam wel schoon en vetvrij??

Heb ik ook aan gedacht... toen ik vandaag uit hoek van Holland was heb ik gelijk alle ramen schoon gemaakt met een ruiten reiniger... maar het fenomeen is er nog steeds. Ik ga er vanuit als ik een zwetende (lekkende) radiateur heb ook het rechter gedeelte van de vooruit zal beslaan...
Kan het iets zijn van een verstopte afwaterings slangetje... ik verzin maar wat..?! Kan maandag eens kijken naar de kachel radiateur.. ik werk in een ziekenhuis en heb daar de beschikking over een glasfiber scope, daarmee zou ik mogelijk de radiateur kunnen inspecteren..

bassie81

Oh, wacht, ik heb iets vergelijkbaars gehad, toen lag er water in de bak waar de ventilator in draait. Dat geeft vochtige lucht en zorgt er ook voor dat je ramen niet ontwasemen.

Bij mij, liep er via de bak van het pollenfilter water in. Tevens hoorde ik het soms een beetje klotsen van onder het dashboard vandaan.

Kijk hier voor een how-to ventilatormotor uitbouwen en vervangen:

http://www.volvo850forum.nl/index.php?topic=11624.msg184821#msg184821