Vasquez zijn T-5R

Gestart door vasquez, 18-01-2009 22:28:43

Vorige topic - Volgende topic

vasquez

Hallo allemaal,

het is er afgelopen week dan toch van gekomen, sinds afgelopen woensdag ben ik in bezit van een Volvo 850 T-5R  :eusa_dance:

Altijd al een zwak gehad voor deze auto's, begreep net als velen nooit wat er zo mooi was aan een Volvo tot de vader van een vriend in 1995 ineens met een DOP T5 Estate aankwam zetten.
Na 1 rit was het al duidelijk, wilde ooit ook zo'n ding bezitten!! Jan Lammers in het BTTC heeft e.a. alleen maar extra aangewakkerd, gedachte bleef dus jarenlang in mijn hoofd rondsproken.

Door wijziging van baan geen lease-auto meer wat opzich voor woon-werk verkeer ook niet nodig is.
Dit bood de mogelijkheid om een auto aan te schaffen die misschien niet zo economisch was maar puur en alleen fun-to-drive.

Enige eis die ik had was dat mijn mountainbikes en racefiets er achterin meekonden, eerst gekeken naar de Audi B5 S4 en Saab 9-5 Aero maar al snel daarna viel mijn oog op de good-old Volvo T-5R en dan liefst in kleur DOP, vriendin heeft namelijk een hekel aan geel :eusa_wall:

Paar weken geleden een telefoontje gekregen van vriend die werkt bij een auto-dealer, had hem afgelopen jaar verteld dat ik graag een snelle stationcar wilde en dat hij mij een seintje mocht geven als hij een keer zo'n ding binnenkreeg. Afspraak gemaakt om een proefrit te maken en was na 5 minuten al verkocht  :eusa_drool:

Om een lang verhaal kort te maken, auto is sinds afgelopen woensdag in mijn bezit en ben meer dan tevreden.

Auto is een AT, Dark Olive Pearl, uit 1995, heeft 200.000 km gelopen en verkeerd in uitstekende staat!
Wel een paar plekjes op de achterbumper maar die worden t.z.t. bijgewerkt.

Via een forumlid al voor ik de auto had opgehaald een 3' downpipe gescoord dus staat nog e.a. in de planning qua tuning  ;D

Ben niet zo'n held met het fototoestel maar zal z.s.m.  wat betere foto's proberen toe te voegen.

oh ja, saillant detail, volgens de dealer betreft het hier een ex-KLPD auto  ???

edit : heb niet helemaal zitten opletten, de stikkers melden iets anders maar spreken voor zich  :eusa_eh:

RATFINK

walter leever

welkom,mooie wagen,doe nog maar een paar plaatjes :eusa_clap:

thijsj

Citaat van: vasquez op 18-01-2009 22:28:43
oh ja, saillant detail, volgens de dealer betreft het hier een ex-KLPD auto  ???
Ik zou bijna zeggen: mochten ze willen. ;) Ze reden destijds wel met witte T-5's, om de Porsches te vervangen heb ik begrepen. De gelimiteerde T-5R's lijken me íets te hoog gegrepen voor Hare Majesteits Gendarmes.
Gelukkig maar?

Dit zijn natuurlijk prachtige auto's en je hebt een mooi exemplaar lijkt me! Welkom ;D

bastiaan arissen

Welkom.
Veel plezier met je auto.

R o b

Welkom bij de club!

Wat meer pics mag!  ;D

sean850

welkom op het forum zeer mooie auto en zoals al gezegd iets meer pics svp zal leuk zijn.
veel plezier ermee en geniet ervan

FGG

Zou de KLPD in een T-5R gereden hebben? Lijkt me wat onzinnig t.o.v. een T-5...

Citaat van: thijsj op 19-01-2009 01:55:28
Ik zou bijna zeggen: mochten ze willen. ;) Ze reden destijds wel met witte T-5's, om de Porsches te vervangen heb ik begrepen. De gelimiteerde T-5R's lijken me íets te hoog gegrepen voor Hare Majesteits Gendarmes.

:eusa_whistle:

Hoe dan ook, welkom op 't Forum, Vasquez.

FGG

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

hathü

Welkom hier. Speciale eenheden van de politie hadden en hebben wel de beschikking over snelle  wagens, gebruiken ze om zware criminelen te vervoeren naar rechtzaken en om ze stiekum en snel over te brengen naar een andere gevangenis. Als jouw achterbank kon praten ;D

Ik weet dit omdat ik werk met klanten van justitie, waarvan er enkelen vertelden dat ze na een akkefietje wel eens door de speciale eenheid vervoerd waren in een hele snelle donkergroene Volvo Estate die heel veel leek op mijn auto.

darius

U zeit wellekome meneer Velasquez. Dat is een mooie auto met een turbo erin.
Ik hoop dat ik ook ooit eens zo iets kan bezitten veel plezier ermee.
Gr Darius
No show, only go.

BeRnd

Gefeliciteerd met de mooiste combi; 855 plus Turbo plus R plus DOP = 850 T-5R  :eusa_clap: :eusa_dance:
history: Volvo 240 GLE ('83), Volvo 940 GLE  ('93) Volvo 850 T-5 ('96), Volvo 850 T-5R ('95), Volvo V70 XC aut ('00), Volvo 940 LPT ('98)

Chris

Mooi hoor! Veel plezier ermee.

Groeten,
Chris

The Saint

Citaat van: vasquez op 18-01-2009 22:28:43Om een lang verhaal kort te maken..

Jammer!

Mooi verhaal Vasquez! Succes met je F1 gezinsbolide  ;)
No shirt no shoes, no pinball

D-J

Welkom hier!! Mooie bak en leuk verhaal!
V70 T-5D

Turbobiker

Enige eis die ik had was dat mijn mountainbikes en racefiets er achterin meekonden,...

Kijk, je hebt 'm door! Andere eis is natuurlijk dat je een beetje snel op de plek van bestemming aan moet kunnen komen ;D

Welkom hier en veel plezier met je jeugddroom!
De Tussenpaus