SC805 of After-market?

Gestart door Dane, 19-01-2009 11:37:23

Vorige topic - Volgende topic

Dane

Hi,

Beetje bijzonder topic: Want 'goed geluid' blijft toch iets heel persoonlijks.

Maar goed, komt ie:

Gezien een aantal andere uitgaven, wil ik op dit moment niet zo veel geld uitgeven, maar toch graag mijn audio in de auto verbeteren.  :eusa_whistle:

In eerste instantie dacht ik: Nog even doorsparen dan. Volgens mij ben ik vrij kritisch qua geluid, maar ik zal mezelf nog geen 'audiofiel' willen noemen.

Heb op dit moment een Kenwood KDC7070R Speler van, ik schat, een jaar of 8 oud.

Geluid is heel behoorlijk, behalve als de muziek wat 'drukker' wordt. Dan wordt het herrie.  :-X

Nu heb ik bij mijn neef de SC805 met versterker mogen beluisteren (met originele luidsprekers) en dat vind ik gewoon heel strak klinken.  :eusa_boohoo:

Wat lijkt jullie verstandger: SC805 met versterker of een nieuwe HeadUnit aanschaffen? (max. 250 euro)

Alvast bedankt.

thuur

Dat is een erg persoonlijke kwestie. De bigfronts zijn nathuurlijk radio's uit de jaren '90, maar wel zeer behoorlijke. De originele versterkers zijn niet zo krachtig maar maken het geludisbeeld net iets rustiger.

Wat ik vooral belangrijk vind, is geen gedoe met kermislampen, kabels, verloopstukken, etc.etc. Dus ik heb bewust voor een Volvo originele radio gekozen. Het geluid is echt prima. Ik doe niet mee aan wedstrijden en echte HiFi heb ik in de woonkamer.

Het allerbelangrijkst zijn de Dynaudio speakers die als Premium Sound pakket werden aangeboden. Met dat standaard (Philips?) papier zal het nooit top worden.

Gr 8)

Dane

Citaat van: thuur op 19-01-2009 12:52:44De originele versterkers zijn niet zo krachtig maar maken het geludisbeeld net iets rustiger.
Net iets rustiger? Ik vind de Originele HeadUnit, zonder versterker, echt NIET lekker klinken. Met versterker merk ik duidelijk verschil.

Maar misschien zit dat m inderdaad in de Speakerset, ik zal de boel eens loshalen

thuur

Let wel: er zijn verschillende versterkers leverbaar. De meest verkochte is (hoe kan het ook anders in NL?) is de zwakste. Een HU van de laatste generatie pompt bijna net zoveel vermogen eruit als de zwakste versterker. En daar had ik het over, had ik er beter meteen kunnen bijzetten.

Gr ;)