Stelmotortjes plaatsen koplampen

Gestart door Superskunkie, 20-01-2009 10:18:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Superskunkie

Beste forumleden,

Ik heb van die stelmotors weten te bemachtigen en ga die op me KOPLAMPEN zetten.
(WE HEBBEN HET HIER DUS OVER DE KOPLAMPEN, EN DE SPIEGEL IN DE KOPLAMPEN!!!)
Gelukkig heeft iemand een hele duidelijke beschrijving gemaakt op dit forum kwa bedrading dus dat moet te doen zijn!
Nu kwam ik nog een probleem tegen waarvan ik niets op het forum heb kunnen vinden....
Iedereen had het erover dat ze even de spiegel verwisselt hebben enzow...
Op de sloop die stelmotortjes demonteren was makkelijk....maar mijn eigen koplampen wilde ik eigenlijk heel houden met het instaleren van de motortjes ;D
Mijn probleem was hoe deinstaleer ik het mechanische stelmechanisme op een hele manier...
Na (serieus) 1,5 uur puzzelen is het me uiteindellijk gelukt!
Dus voor de mensen die met hetzelfde probleem zitten...lees hier de uitleg...al krijg ik een beetje het idee op het forum dat ik de enigste was die daar moeite mee had.. :-[

Eerst draai je het mechanische stelmechanisme zo dat de spiegel helemaal naar boven gericht staat.
Daarna draai je het stelhuisje een kwart slag los van de behuizing van de koplampen.
Het uiteinde van het stelmachanischme zit met een ronde rondvormige (kogel) schroef aan de spiegel.
Deze "klikt" een bekje van de spiegel.
Dit kun je allemaal niet zien, want dit zit achter je spiegel.
De opening van het bekje (waar die kogel van het stellertje in geklikt zit) zit aan de onderkant, dus als je het stelmechanische een beetje naar boven heft,als een wip, dan zakt uiteraard de andere kant van het stelmechanische (binnenzijde) het kogelschroefje naar beneden en klikt los van de spiegel.
Het help om de dop van de koplamp even los te halen, waarachter het bolletje zit, dan kun je "krap"met je vingers dat bekkie van de spiegel tegenhouden wanneer je het kogelvormige schroefje van het stelmechanisme eruit klikt.

Ik hoop dat mijn verhaal een beetje duidelijk is...want het is geen makkie om het te beschrijven.
In ieder geval succes voor de mensen die er wat aan hebben!



Tonnie

pwassink

volgens mij gaat dit over spiegels, en niet over koplampen  ;)
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

Superskunkie

#2
Het gaat over de mechanische stelmechanisme heelhuids demonteren van de KOPLAMP..en de spiegel in de koplamp.. en de elektrische motortjes daarna er heelhuids op te monteren  ;)
Tonnie

Superskunkie

Hey pwassink, na nog even een keertje me eigen bericht te lezen begrijp ik je opmerking...bedankt..ik heb het er nog even duidelijk bij gezet dat het over de koplampen gaat...
Citaat van: pwassink op 20-01-2009 11:01:36
volgens mij gaat dit over spiegels, en niet over koplampen  ;)
Tonnie

mymac

Bedankt voor deze handleiding! Net gefixt :)
R53 MINI Cooper S Astro Black & zwart/beige | 146.000km | 18" R105 JCW
Volvo 855 2.0 T-5 MT silver sand & bruin/grijs | 334.000 km | 17" Volans | 302mm + Yellow Stuff pads (verkocht)
Volvo 854 2.5-20V GLT MT ruby red | 242.000 km (Verkocht)
Volvo 855 2.5i-20V AT DOP/beige | 408.466 km | 17" Pegasus