geflitst.. en in beroep gaan...

Gestart door LPGLE, 20-01-2009 12:24:12

Vorige topic - Volgende topic

LPGLE

Vandaag geflitst op de N18 t.h.v Lichtenvoorde bij busstation.

Nu vind het het terrecht wanneer ik te hard rijd, dat ik daarvoor bekeurd moet worden.
Maar ik wil dan wel goed genoeg gewaarschuwd worden.

Situatie :
op de N18 enschede -doetinchem t.h.v  Lichtenvoorde is men een geluidscherm aan het bouwen.

Ik kom uit de bebouwde kom de N18 oprijden.
Na later inspectie waarvoor ik was geflitst ( ben teruggereden)  zag ik tot mijn verbazing dat het bord 50  het bord zo kort op de T-spiltsing stond dat ik door de bocht nemen, en op te letten of ze niet wéér door rood rijden , het bord niet heb gezien.

Zijn er regels voor wat betreft plaatsing van de borden, ik voel me echt genaaid,  NIEMAND zit dit....( komende uit de dorpskern ) :eusa_wall:

Zo'n 300 meter na het niet op te merken bord staat een flits auto ( dit even ter info)

Mijn mening , als je eenmaal op de N18 rijdt is het duidelijk te zien ,  echter komende vanuit het dorp zie je het niet , mocht je daar tijd voor hebben ,  lettende op het andere verkeer ...

ergste van alles vind ik ook nog dat toen ik terug reed , en ik streep 50 op de teller reed , ik wist dat hij daar stond,  dat kolere ding me NOG EEN KEER FLITST !!!!!

Hoe kan k hier in beroep gaan , wat is de standaard procedure ?

hieronder een situatie schets ....

....tussen update  Heb met de politie gebeld, na mijn klacht is een politie ter plaatse geweest , de heeft de situatie beoordeeld.
Hij vond dat alles volgens de regelementen was   "Hij heeft het bord verplaatst"( ga ik vanuit )

Turbobiker

Niet gewoon belastingdienst controle?
De Tussenpaus

Marc O.

Dacht dat de belastingdienst dat niet meer deed?
...The Nile isn't just a river in Africa...

thuur

Doet me denken aan de moeder van een vriendinnetje jaren geleden:

Rijdt met 40 door de woonplaats (50 km/u aangegeven), FLITS! Ze denkt nou verdorie, dat kan toch niet? Draait om, rijdt terug met 25 langs de flitser: FLITS!

Paar weken later 2 bekeuringen wegens rijden zonder gordel..

Gr ;D

bassie81

er zijn zeker regels voor het plaatsen van verkeersborden, en die kunnen je helpen in bepaalde situaties.

Nu is het wel eerst van belang te weten of je binnen danwel buiten de BBK (bebouwde kom) reed?

Reed je binnen de BBK dan ben je zowiezo het haasje, er geldt immers een algemene snelheidsbeperking van 50km, en het bord is niet noodzakelijk.

Reed je echter buiten de BBK dan kan het je wel helpen. Het bord moet namelijk na de kruising zijn geplaatst om aan te geven dat er op die weg een snelheidsbeperking geldt. daarnaast moeten borden buiten de BBK afzonderlijk worden geplaatst op een hoogte van (ik meen) 110 of 120 cm. Bij meerdere rijbanen dient ook aan de linkerzijde een bord te worden geplaatst om te waarborgen dat iemand die op de linkerbaan rijdt ook geattendeerd wordt op de snelheidsbeperking. Zou het bord enkel rechts staan dan kan het bord onzichtbaar zijn achter een vrachtwagen, bus o.i.d.

Op jouw situatieschets staat het bord zo'n beetje op de kruising in plaats van erna. Het lijkt mij verdedigbaar dat je het bord niet hebt kunnen zien en de snelheidsbeperking dus niet op een juiste wijze kenbaar is gemaakt.

Ik raad je aan eens rond te kijken bij Flitsservice.nl op het forum. Er moet wel een overzicht zijn met de exacte regeltjes, incl bron en artikelnummer.

Tip voor het bezwaar:

Maak duidelijk welke route je hebt gereden, maak foto's van de situatie en van het feit dat het bord niet zichtbaar is op die route.

LPGLE

Citaat van: thuur op 20-01-2009 12:37:43
Doet me denken aan de moeder van een vriendinnetje jaren geleden:

Rijdt met 40 door de woonplaats (50 km/u aangegeven), FLITS! Ze denkt nou verdorie, dat kan toch niet? Draait om, rijdt terug met 25 langs de flitser: FLITS!

Paar weken later 2 bekeuringen wegens rijden zonder gordel..
Nee , die had ik om.  ( ook een lullige manier trouwens van die moeder  )

LPGLE

0 t/m 10    11 t/m 15    16 t/m 20     21 t/m 25     26 t/m 30    31 t/m 35      36 tm/ 40      41 t/m 45      46 t/m 50      51 ->

Binnen de bebouwde kom
€ 28,-         € 40,-            € 63,-            € 92,-        € 115,-       € 187,-*       € 216,-*       € 245,-*       € 273,-*  OM**

Binnen de bebouwde kom bij wegwerkzaamheden 
€ 52,-         € 80,-          € 104,-          € 132,-        € 156,-        € 201,-*      € 231,-*        € 256,-*       € 292,-*  OM**

Buiten de bebouwde kom 
€ 28,-         € 40,-          € 63,-             € 92,-          € 115,-       € 187,-*      € 216,-*        € 245,-*       € 273,-*  OM**

Buiten de bebouwde kom bij wegwerkzaamheden 
€ 52,-        € 80,-          € 104,-          € 132,-         € 156,-        € 201,-*       € 231,-*        € 256,-*       € 292,-* OM**

Op rijkswegen 
€ 28,-       € 40,-            € 63,-           € 92,-            € 115,-       € 187,-         € 216,-          € 245,-*       € 273,-* OM**

Op rijkswegen bij wegwerkzaamheden 
€ 52,-       € 80,-           € 104,-         € 132,-           € 156,-       € 201,-*       € 231,-*        € 256,-*       € 292,-* OM**

wel een protestje aan de rechtbank waard  :police: :evil:

mehn

Eerst wachten op de bekeuring (lees: acceptgiro) en als je die krijgt advies vragen op flitsservice.nl in de juridische sectie.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Rogers XC 70 2000

altijd bezwaar maken en vragen naar ijkgegevens van het flitstoestel.
overigens heb ik met het maken van bezwaar al een paar keer het boetebedrag uitgespaard omdat niet binnen de termijn op het bezwaar gereageerd werd.

T-5R Jorn

Ik woon daar zowat om de hoek en ook ik heb de eerste paar dagen dat het bord er stond er gewoon compleet overheen gekeken vanwege het feit dat het heel kort na de kruising staat/stond >:(.... dus als je een accept giro thuis krijgt zou ik absoluut bezwaar maken. 
MY RIDE 855 DOP T-5R

Ludo

Citaat van: LPGLE op 20-01-2009 12:24:12
ergste van alles vind ik ook nog dat toen ik terug reed , en ik streep 50 op de teller reed , ik wist dat hij daar stond,  dat kolere ding me NOG EEN KEER FLITST !!!!!

hoe was dat ook alweer?.

o ja, alleen een ezel stoot zich 2 keer.  ;D

Vertigo

LPGLE,
Heb je foto's gemaakt van de in jouw ogen onduidelijke plaatsing van het bord?

En zo ja, is de situatie na jouw melding bij de politie veranderd? Ook foto's hiervan maken.

Ik heb zo'n 5 jaar geleden een soortgelijke situatie meegemaakt. Een bord 50 bij werkzaamheden over het hoofd gezien doordat dit bord slechts links geplaatst was (ook vlak na een kruising).
Ik heb dit aangegeven in een brief aan justitie dat ik het niet eens was met dit transactievoorstel (86 waar 50 toegestaan) omdat er geen bord werkzaamheden (J6) ter plekke stond. En tevens gaf ik aan dat ik de snelheidsbeperking onduidelijk vond aangegeven.
Ik had foto's van de situatie bijgevoegd, ik vroeg om een nieuw transactievoorstel op basis van de op foto vastgelegde feiten. Ik ontkende de gereden snelheid niet.
De politie en de officier van justitie waren echter van mening dat de situatie volledig duidelijk was en ik moest gewoon voorkomen indien ik niet betaalde.
Binnen een week na mijn schrijven aan justitie omtrent het voorval werden er digitale borden bij de situatie geplaatst waarop overduidelijk te zien was dat er en werkzaamheden waren en dat er een snelheidsbeperking was.
Ook van deze nieuwe situatie heb ik toen foto's gemaakt.

Eenmaal op de rechtbank pleitte de officier van justitie nog steeds dat ik schuldig was en dat er nergens in de wet iets staat over de plaatsing van de borden.

De rechter was het na het zien van de foto's en de gewijzigde situatie (vlak na mijn schrijven) voldoende aanleiding om de beschikking te vernietigen. De situatie was volgens hem te onduidelijke en de rechter zei nog letterlijk dat hij geen idee had waar degene die de borden geplaatst had mee bezig was geweest....

Dus, gewoon proberen ;)

LPGLE

Kijk,  daar zat ik nou ook al aan te denken.  Er is hoop.

Heb je het vandaag niet gezien ?  Jij rijd er toch ook elke dag ?

Ik denk dat het bord inmiddels al verplaatst is, maar desnoods maak ik een foto van het gat in de grond waar die eerder stond.

Zeker weten dat ik er verder mee ga.

Toen ik afgelopen zomer 180 euro aan bekeuringen moest betalen voor 2 delicten ,  tja balen, maar het was gewoon waar...
lullig...om te denken dat je al buiten de bebeouwde kom zit en er nog binnen bleek te rijden ,  was ergens boven groningen , maar ik was toen helemaal fout, heb ook netjes direct betaald.  of het nu jammer geld is of niet.... maar voor vandaag pas ik voor !

to be continued....

Vertigo

Citaat van: LPGLE op 20-01-2009 18:57:08
Kijk,  daar zat ik nou ook al aan te denken.  Er is hoop.

Heb je het vandaag niet gezien ?  Jij rijd er toch ook elke dag ?

Ik denk dat het bord inmiddels al verplaatst is, maar desnoods maak ik een foto van het gat in de grond waar die eerder stond.

Zeker weten dat ik er verder mee ga.

Toen ik afgelopen zomer 180 euro aan bekeuringen moest betalen voor 2 delicten ,  tja balen, maar het was gewoon waar...
lullig...om te denken dat je al buiten de bebeouwde kom zit en er nog binnen bleek te rijden ,  was ergens boven groningen , maar ik was toen helemaal fout, heb ook netjes direct betaald.  of het nu jammer geld is of niet.... maar voor vandaag pas ik voor !

to be continued....

Sinds ik in Deventer woon rij ik dat traject bijna nooit meer.... Anders had ik hem wel gezien, ik had de melding al voorbij zien komen op flitsservice, dus ik was gewaarschuwd ;)

LPGLE

oh dat wist ik niet , vandaar dat ik je nooit meer tegenkom ;)
en jij mijn vrouw ook nooit meer  ( denk ik )