Helaas, de roffel krijgt geen vrijstelling wegenbelasting na 25jaar

Gestart door mevita, 21-01-2009 18:21:42

Vorige topic - Volgende topic

Eugene

Citaat van: Rogers XC 70 2000 op 26-01-2009 11:33:04
Citaat van: Simplicity op 26-01-2009 11:06:52
Citaat van: Rogers XC 70 2000 op 23-01-2009 11:12:56
Citaat van: Eugene op 23-01-2009 10:55:32
Ik denk dat ik in het verkeerde land woon  :eusa_wall:

woonadresje in België nodig?  ;D

kunnen een leuke handel beginnen... hoeveel per persoon aanrekenen?? eurotje of 2500/jaar  :eusa_whistle:

ALLEEN VANDAAG SUPERAANBIEDING: € 1.250 voor een heel jaar  ;D ;D

Daar ga je spijt van krijgen :evil: ;D

If it's not blown, it sucks...

denkweb

Dit betekend dus volgens de wetjes dat de 850 geen oldtimer wordt  ;D

Ik heb altijd al gezegd dat ze tijdloos zijn...

)()()sT

Ik ben de laatste tijd met wat andere zaakjes bezig geweest  :eusa_shifty: maar.....

In feite is deze wetswijziging ons stilletjes door de strot geduwd, net als een aantal jaar geleden de grijskentekenwet etc. etc.

Is zoiets niet aan te "vechten" ? Hebben we geen organisatie zoals de ANWB die daar wat aan kan doen?

Of een tussenoplossing o.i.d.?

Als ik bijv. straks een CY T-5R + DOP T-5R + BS T-5R wil hebben moet ik voor alle 3 het volle pond betalen, terwijl ik maar eens in de zoveel tijd met die auto's rij?

Wat een ..... land  ::)

Reitse

)()()sT

Dat is weer zo'n antwoord waar je niks aan hebt  ::)

Als auto's belastingvrij worden kun je er over 10 jaar een paar als hobby houden. Als je dan voor al je auto's het volle pond moet betalen kan één extra auto voor somimigen al te duur zijn.

UserID6342

Citaat van: )()()sT op 28-01-2009 10:02:47
Ik ben de laatste tijd met wat andere zaakjes bezig geweest  :eusa_shifty: maar.....
In feite is deze wetswijziging ons stilletjes door de strot geduwd, net als een aantal jaar geleden de grijskentekenwet etc. etc.
Is zoiets niet aan te "vechten" ? Hebben we geen organisatie zoals de ANWB die daar wat aan kan doen?
Of een tussenoplossing o.i.d.?
Als ik bijv. straks een CY T-5R + DOP T-5R + BS T-5R wil hebben moet ik voor alle 3 het volle pond betalen, terwijl ik maar eens in de zoveel tijd met die auto's rij?
Wat een ..... land  ::)
Ik ben het er ook totaal niet mee eens, maar dat even terzijde.  <off topic aan> Heb je de nieuwe belastingplannen wel eens goed bekeken ?  Daar zakt je boks helemaal van af, ziektekosten rijzen de pan uit en niets wordt meer vergoed.  Leuk als je een gezin hebt met 3 chronische patienten erin... fijn en bedankt weer <off topic uit>  Maar idd voor heel veel mensen zal dadelijk een zg. oldtimertje als hobby gewoon niet meer mogelijk zijn, helaas....

EVV

Aan de andere kant, je betaalt nu tussen de 50 en 60 euro per maand wegenbelasting. Dat is voor de benzine rijders nog geen tank vol benzine, daar doe ik normaal geen maand mee. Oke, 600 euro per jaar voor een hobby klinkt wel veel geld, maar dat geef ik nu ook uit aan m'n andere hobby per jaar (hoewel die soms ook nog wat opleverd)

Bovendien [naief mode aan] is ons belooft dat de wegenbelasting in de toekomst gaat verdwijnen en we gaan rekening rijden, waardoor als onze auto's 25 jaar zijn we alleen nog maar voor het echte rijden betalen [naief mode uit].

)()()sT

Dat was ik idd. even vergeten...
STEL dat verloopt relatief eerlijk, dan is dat wel een soort van tussenoplossing; wanneer je rijdt betaal je...

Ik zal nu wel ook te naïef denken... maar ach  :evil:

Rogers XC 70 2000

vandaag staat op autoweek.nl te lezen dat de vrijstelling van wegenbelasting voor oldtimers pas in 2012 aangepast wordt... 2 jaar uitstel dus.
Dus voor mensen met auto's tot 1987 geldt dat ze mazzel hebben.

piekerpiekerpeins... had ik nou toch maar die 240 estate van 1986 van mijn pa nog maar....

)()()sT

Tja, de enige (semi)oldtimer die ik leuk vind momenteel is de 850...
240 kan mij niet meer zo bekoren... tenzij ik hem voor niks kreeg, dan maakte ik er wat van  :evil:

mevita

Citaat van: Rogers XC 70 2000 op 28-01-2009 17:49:01
vandaag staat op autoweek.nl te lezen dat de vrijstelling van wegenbelasting voor oldtimers pas in 2012 aangepast wordt... 2 jaar uitstel dus.

als je het eerste bericht van dit topic goed gelezen had, had je ook begrepen dat het daar over ging

Eugene

Citaat van: )()()sT op 28-01-2009 17:57:50
Tja, de enige (semi)oldtimer die ik leuk vind momenteel is de 850...
240 kan mij niet meer zo bekoren... tenzij ik hem voor niks kreeg, dan maakte ik er wat van  :evil:

Tja, zelfs m'n 740 uit '89 gaat het dan niet redden :-\

If it's not blown, it sucks...

razorx

Ik weet het, mopperen heeft geen zin.

Als enige positieve bijdrage kan ik een duivelsuitdrijving bij de Christenunie voorstellen.
Ik denk hierbij aan de louterende werking van een geseling met braambossen, distels en brandnetels.
Verdenk ze ervan dat ze dit nog lekker vinden ook.

Grrr.
Yits

Rogers XC 70 2000

Citaat van: mevita op 28-01-2009 18:17:07
Citaat van: Rogers XC 70 2000 op 28-01-2009 17:49:01

als je het eerste bericht van dit topic goed gelezen had, had je ook begrepen dat het daar over ging

ok gelijk... oud nieuws dus  ;D
Eerder was het geluid dat de regeling al 2 jaar eerder in werking zou gaan.

Kali-Integrali

Mijn Lancia Delta integrale uit '89  :(

Wat een depressief nieuws zeg!! Mijn dag is nu alweer naar de klote en het is pas 10.28 uur