tegenmal????

Gestart door big ben, 21-01-2009 19:29:51

Vorige topic - Volgende topic

big ben

Beste mensen :D,

Via via heb ik een "windkap" gekocht voor een schuif/kanteldak :eusa_dance:........... origineel volvo maar....
in de 20v zit een webastoschuifdak en nu past de kap niet klip/klaar op het dak van........ :eusa_think:, nu heb ik wel een ideetje en dat lukt mij ook wel (ik moet een malletje maken voor onder de kap), alleen wil ik graag ervaringen weten waar ik het beste een "tegenmal" van kan maken?? en waar ik het materiaal kan kopen??

Wie deelt zijn/haar evt. ervaringen zodat ik straks als het prettig weer word  :eusa_pray: kan genieten van het schuifdak met windkap??

Alvast bedankt voor jullie reacties :D

Groeten Ben

thuur

Tis me niet helemaal duidelijk wat je bedoelt met 'tegenmal', maar kun je geen karton gebruiken als proefmal?

Gr :eusa_think:

big ben

Oke,

Waar het om gaat, "mijn" dak is een paar centimeter smaller dan origineel, dus de standaart klemmetjes die passen niet :-\.

Even kijken of ik het kan uitleggen:

1 ik leg de kap op het dak

2 dan plak ik de kap met tape op het dak

3 klap de kap naar voren, en leg tot ongeveer de helft van de kap(tussen de rand van het  dak  en het uiteinde van de windkap een stukje boetseerklei) en maak dit in model

4 dit is bedoelt om een "passtukje" te maken van polyester (vandaar de tegenmal) zodat ik deze kan "kitten" /lijmen op het dak, en de windkap kan bevestigen op deze passtukjes. Zodat je er eigenlijk met je kop plat op het dak moet liggen om de passtukjes te kunnen zien.

5 dus........ ik moet een afgietsel maken van de kleistukjes

ik ben volgens mij niet zo goed in het uitleggen ;D

Groeten Ben :)